12 lutego 2017 07:59
Info Horn Distribution Horn Distribution tel: 22 331 55 55 www.horn.pl

TIDAL MASTER by DENON

Włączając płytę z muzyką bardzo często nie zastanawiamy się nad tym kto stoi za muzykami, którzy wymienieni są jako autorzy piosenek i tekstów. Pomijając nielicznych artystów, za brzmienie poszczególnych instrumentów, ostateczny kształt utworów, a nawet ciszy pomiędzy nimi, odpowiedzialni są producenci i realizatorzy.

Ostatnie, czwartkowe spotkanie otwiera cykl, w czasie którego korzystając z dobrodziejstw najnowszej technologii będziemy mogli spotkać się z ciekawymi muzykami. Tytuł serii spotkań TIDAL MASTER by DENON w zasadzie zdradza mecenasów tego pomysłu. Zaproszeni przez Piotra Welca ze Studia U22 goście mają być równie ciekawym, jeśli nie najciekawszym "elementem" każdego wieczoru. 

O zaletach usługi MASTER pisaliśmy nieco wcześniej przy okazji premiery 5 stycznia 2017. W skrócie jest to funkcjonalność na którą czekało wiele osób. Albowiem za cenę zbliżoną do wartości jednej płyty CD (ok. 40 zł miesięcznie mamy możliwość strumieniowaniem plików w wysokiej rozdzielczości z wykorzystaniem formatu MQA (Master Quality Authenticated).

 

[img:5:L]  TIDAL IDZIE W WYSOKIE ROZDZIELCZOŚCI...

 

W czasie czwartkowego spotkania o technicznych aspektach przedsięwzięcia opowiadali Adrian Ciepichał - dyrektor generalny TIDAL Polska, Piotr Welc (Studio U22) oraz reprezentujący firmę HORN Distribution - Marcin Pikuoński. Urządzenia HEOS by DENON oraz firma HORN są partnerem technologicznym przedsięwzięcia.   

[img:1]

Adrian Ciepichał (TIDAL) i Piotr Welc (Studio U22)

Technologia MQA oraz bazująca na niej usługa MASTER w serwisie TIDAL wychodzi na przeciw potrzebie podniesienia jakości plików przesyłanych w strumieniu. W skrócie, najważniejszym elementem tego pomysłu jest chęć pozbycia się wszystkiego, co degraduje nagranie i przesłanie go z pominięciem szkód jakie niesie ze sobą proces produkcji muzycznej, tłoczenia nośnika fizycznego i przechowywania go w domu. Audiofilska radość związana z możliwością usłyszenia studyjnej wersji nagrań staje się zatem powoli faktem. Tematem czysto technicznym i najważniejszym jest tutaj bezstratna kompresja, która w przypadku technologii MQA i usługi MASTER bazuje na tak zwanych gęstych 24-bitowych plikach z częstotliwością próbkowania 88.2-96 kHz. Tym samym wykupiony abonament w wersji HiFi pozwala obecnie na strumieniowanie 16bit/44.1kHz, MASTER podnosi poprzeczkę do 24bit/88,2-96 kHz i obiecuje w niedalekiej przyszłości dostęp do około 30 000 nagrań. 

 

[img:2]

Leszek Biolik i Piotr Welc

Leszek Biolik w Studio U22

Na muzycznym firmamencie, obok artystów i gwiazd funkcjonują osoby, które bez problemu znajdziemy na jednej z ostatnich stron okładki. Leszek Biolik będąc muzykiem i basistą bardzo często występuje w roli producenta muzycznego. Osób tego formatu w naszym kraju nie jest wiele i warto mieć świadomość, że zaproszony do U22 gość odpowiedzialny jest w dużej mierze za sukcesy takich artystów jak Robert Gawliński, Filoka Najderowicz, Monika Brodka czy oczywiście Republika i Obywatel GC. Lista nazwisk artystów i zespołów z którymi współpracował Biolik jest bardzo długa, a efekty jego pracy i niewątpliwie talentu to spory fragment historii polskiej muzyki z okresu lat 90-tych XX wieku.  

Spotkanie z kimś kto na co dzień pracuje za przysłowiową szybą pokazuje zupełnie inny punkt widzenia na muzykę oraz proces jej powstawania. Włączając płytę, docieramy jedynie do tego, co stanowi jej wierzchnią warstwę i nie mamy świadomości, że na efekt końcowy składa się kilkanaście, kilkadziesiąt lub nawet kilka tysięcy godzin twórczej pracy zespołu ludzi, którzy odpowiedzialni są za poszczególne etapy powstawania muzyki. Wyobrażenie, że za kształt albumu odpowiedzialny jest wyłącznie tytularny artysta, jest błędne, a po spotkaniu z Leszkiem Biloikiem można spokojnie dodać, że również krzywdzące dla często pomijanego i niedocenianego - producenta.

 

[img:3]

Bez producetna, takim jak jest Biolik nie usłyszelibyśmy młodych artystów pokroju The Car Is on Fire, nie powstałoby także, stworzone przez niego w 2014 roku, studio i firma produkcyjna LB Music Production i Anthill Music Studio, która zajmuje się produkcją nagrań młodych obiecujących i utalentowanych artystów. Obok Płyty Janusza Radka, powastala w nim płyta Uniform zespołu Neony, Epka MisiaFf czy nowa produkcja zespołu Snowmen. Leszek Biolik zajmuję się również produkcją muzyczną Otwartej Sceny Na której, w sesjach live, pojawiają sie nagrania takich twórców, jak:, Organek, Mela Koteluk, Variete, Julia Marcell, Babu Król, L.Stadt i wielu, wielu innych.

 

[img:5:L] PROFIL otwARTa scena w serwisie YouTube  

 

 

Leszek Biolik tak opowiada o projekcie:

Mamy w Polsce wielu bardzo dobrych artystów którzy tworzą muzykę na europejskim poziomie, jednak nie znajdują miejsca w popularnych mediach. Chcielibyśmy stworzyć platformę która oferowała by artystom materiał który, jest emisyjny dla radia i telewizji. Jednocześnie spełnia oczekiwania odbiorcy muzyki, tak w Polsce jak i na świecie ( jak np. BBC Sessions). Wykorzystując możliwości promocji w internecie oraz fakt obecności Polski w Europie, mamy nadzieję ofiarować artystom i ich promotorom materiały , które w niczym nie będą się różniły od światowych trendów i standardów.

 

[img:4]

Marcin Pikułoński (HORN Distribution), Leszek Biolik i Piotr Welc. Na drugim planie dwie dość znane osoby Andrzej Sadowski oraz Artur Rawicz z CGM.pl

 

 

[img:6]

 

W trakcie spotkania mieliśmy możliwość zapoznania się z brzmieniem toru, w skład którego wchodziły urządzenia z rodziny HEOS by DENON, wzmacniacz DENON PMA-2500NE oraz kolumny Sonus faber Elipsa Red. Źródłem był najzyklejszy komputer MacBook z dostępem do sieci i zainstalowną aplikacją TIDAL.

[img:7]

 

 

 

 

Usługi sieciowe (Tidal, Spotify...) MQA
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz