RELACJA

NEWSY

FOTO GALERIA

 

 

 

CZĘŚĆ I CZĘŚĆ II

 

[img:3:FR]Słuchawki, DAPy, DACki... sprzęt audio niejedno posiadł oblicze. Z domowego zacisza, po przeniesieniu się na ulicę, towarzyszy nam niemal na każdym kroku. Z jednej strony widzimy  rozwijający się segment stacjonarny, z drugiej zaś pędzący niczym pociąg wysokich prędkości, segment przenośnego audio. Pikanterii temu zjawisku dodaje fakt, że rozwiązania kieszonkowe, przestały ustępować jakościowo swoim „dużym”, braciom i siostrom -  niejednokrotnie ich dawno przeskakując.

Swoją część relacji z monachijskiej wystawy High End zamierzam poświęcić właśnie rozwiązaniom przenośnym oraz słuchawkom, przy czym od razu pragnę zaznaczyć, że w moim odczuciu słuchawki stały się pomostem spinającym obydwa te światy. Znajdujemy wśród nich zarówno wspaniale brzmiące modele przenośne jak i absolutnie luksusowe, hi-endowe modele domowe z dedykowanymi wzmacniaczami.

Waldemar Nowak,
Monachium 18-21.05.2017

 

[img:26]

Tak wygląda tzw. Atrium 3.1 czyli przestrzeń wokół hallu podzielona na kameralne pokoje funkcjonalnie przypominające to, co znamy z warszawskiej wystawy. Na zewnątrz tych przeszklonych pomieszczeń przebiega korytarz i wokół niego drugie tyle sal.
Takich Atriów są dwa poziomy + cztery hale.

Gdy odtwarzam w pamięci ogólny wygląd targów, to skłonny jestem zaryzykować twierdzenie, że wśród wystawianych produktów było chyba więcej różnych modeli słuchawek niż kolumn. Również bardzo liczną grupę tworzyły gramofony. Były eksponowane niemal wszędzie ale… gdy przychodziło do tzw. prozy życia to wiele spośród nich kręciło się jedynie na pokaz lub wręcz stało wyłączonych - do odsłuchów używane były streamingi z TIDAL’a lub pliki z tabletów.

Można wręcz powiedzieć, że w temacie łatwego dostępu do wirtualnych zasobów muzycznych TIDAL tu rządzi. Nie zauważyłem, by gdziekolwiek w użyciu były serwisy dostarczające pliki stratne. Spotify, Deezer i im podobne są dobre na ulicę, ale gdy przychodzi do kwestii jakościowych to TIDAL ze swoim bezstratnym streamingiem w jakości CD i plikami Studio Masters MQA jest chyba trudny do pobicia. Dotyczy to również poważnego sprzętu za ciężkie pieniądze - wbudowany dostęp do chmury to dla wielu producentów "być albo nie być" na rynku. Najbardziej zaskoczyła mnie jednak oferta kolumn tubowych - było ich znacznie więcej niż się spodziewałem, a kina domowego w formie prezentacji dla odmiany było niewiele.

 

[img:25:R]

Na stoisku Horch House można było nacieszyć się do woli Studerami, które wcale nie występowały w roli radiowych źródeł emisyjnych.
To były "zwykłe" magnetofony do użytku domowego, a czarne perforowane pudełka stojące obok to wzmacniacze słuchawkowe. Podobne szpule gdzieś mi się jeszcze w piwnicy walają ale kupowanie Studera do domu? To jak postawienie sobie haubicy w ogródku w celu odpędzania wróbli z czereśni. Może się czepiam, ale znam kilka wygodniejszych źródeł do napędzania słuchawek,
a już na pewno bardziej przenośnych.

Z lampą czy bez...?

Żeby powoli zmierzać do końca tego wstępu do relacji, podzielę się jeszcze kilkoma drobiazgami, które wpadły mi w oko. Tu i ówdzie widać było magnetofony szpulowe. Lampy dosłownie pchają się w oczy na każdym kroku, przez co można odnieść mylne wrażenie, że stanowią większość w konstrukcjach nowych wzmacniaczach. Okazuje się, że nie każdy producent chce się nimi chwalić i „przemyca” je we wnętrznościach. Gdyby nie opisy techniczne trudno by się domyślić ich użycia. Tak wiec kupując wzmacniacz słuchawkowy, można się stać posiadaczem lampowca nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

[img:23:R]

Beatlesi nadal rządzą - limitowane gramofony były prześliczne, a premiera nowej wersji kultowego albumu Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band już dosłownie lada moment.

Sprzęt przestał być czarny, oczywiście nadal dla wielu producentów jest to jedyny akceptowalny standard. Drugim co do popularności stał się biały - przez wielu klientów utożsamiany, całkiem słusznie zresztą, z nowoczesnością i kompatybilnością z produktami Apple. Pewna grupa firm postanowiła świadomie pójść w kolory. Słyszałem nawet głosy narzekania, że z tego powodu audio się kończy… gdy takie ikony jak Dan D’Agostino maluje swoje wzmacniacze.

No cóż, każdy ma prawo do własnych gustów i lepiej mieć wybór niż go nie mieć. Ja tam byłem zachwycony, zwłaszcza, że często widziałem kolor czerwony. Wielu użytkowników nie demonizuje roli audio w domu i postrzega sprzęt grający po części jako źródło dobrego designu, a po części jako źródło przyjemności - do nich adresują swoją barwną ofertę mali i wielcy na rynku - Focal, Micromega, Avantgarde. KEF i wielu, wielu innych. Nowy kolor dla jednych producentów oznacza poszerzenie oferty, dla innych powód do ogłoszenia światowej premiery - c'est la vie.

 

[img:22:R]

Czyż na przykład te Amphiony nie są słodkie? Do kobiecej przestrzeni jak ulał.

 

Co do premier na targach to było ich kilka. Niektóre spektakularne, a w innych przypadkach to jedynie nowe kokardki i sprężynki. Nie zdradzę ich jednak w tym tekście, odsyłając Państwa do newsów poświęconych poszczególnym markom. 

Czy warto jeździć do Monachium?

Definitywnie tak. Powody są co najmniej dwa. To zupełnie inna w charakterze impreza niż nasze warszawskie Audio Video Show. Krajowa impreza bardziej nastawiona jest na klienta indywidualnego, na zetknięcie się ucho w ucho ze sprzętem. AVS jest bardziej kameralny, w Monachium wiele marek tworzy ekspozycje, pokazując większość tego co posiada w bieżącej ofercie. Jest to wielka (538 wystawców, 29.000 m2), międzynarodowa, nastawiona na klienta indywidualnego impreza wystawowa. Ale równocześnie jest to związane z podpisywaniem umów i podtrzymywaniem kontaktów, biznesowe spotkanie dystrybutorów.

Odsłuchy stanowią ważną część wystawy, ale też nie wszyscy producenci je organizują - ponad połowa ekspozycji odbywa się w otwartej przestrzeni czterech hal, gdzie po prostu nie ma do tego odpowiednich warunków. W uzasadnionych przypadkach niektóre firmy ratują się stawiając niewielkie, zaadaptowane odsłuchowe boxy. Wszystkiego jest jednak tak dużo, że i tak dnia nie starcza na wejście bodaj na kilka chwil do każdej z firm.

Drugim powodem, dla którego warto pojechać do Monachium, jest możliwość zobaczenia sprzętu kompletnie w Polsce nieznanego. Firmy Niemieckie, Szwajcarskie czy Austriackie są często dla nas wielką egzotyką. Państwa azjatyckie reprezentowane były głównie przez firmy koreańskie i kilka japońskich. Niektóre z nich miały rozmach, którego nawet uznanym firmom europejskim chwilami brakuje. Mam na tę sprawę własny pogląd - Azjaci poszli w miniaturyzację i oferują najlepsze na świecie odtwarzacze przenośne. Nie są one tanie (czytaj - generują duże zyski), a sprzedają się jak ciepłe bułeczki, ponieważ osiągnęły one już taki poziom zaawansowania, że są kupowane w charakterze uniwersalnych źródeł przenośno-stacjonarnych. Dedykowane im stacje dokujące tylko ugruntowują taki stan rzeczy. Jednym słowem stać ich.

 

[img:2]

Konferencja otwierająca wystawę High End 2017 

Podczas prowadzonej przez Kurta W. Heckera otwierającej targi, konferencji prasowej, dało się słyszeć jaka wiara jest pokładana w rozwój nowych technologii. Była również mowa o nadziei towarzyszącej formatowi MQA w kontekście młodego pokolenia i gigantycznego, idącego w miliony sztuk sprzedanych urządzeń, boomu na sprzęt przenośny. Powiedziane to zostało wprost - streaming jest główną szansą na dalszy rozwój rynku. Według aktualnych danych niemieckiego stowarzyszenia przemysłu muzycznego 24-25% to streaming, 52-53% nośniki fizyczne, a reszta to pliki pobierane tzw. downloady. Tendencja kurczenia się rynku nośników fizycznych postępuje. Równie ważnym tematem w oczach osób organizujących targi okazało się pojawienie nowych formatów wielokanałowych towarzyszących filmom, ale temu tematowi poświęcę osobne opracowanie.

… a poza tym, było jak zawsze: wielu wielkich, kilka nieporozumień, kilka wpadek i garstka maruderów szukających szczęścia.

 

 

[img:1:L] HIGH END MONACHIUM 2017 - RAPORT cz. I

 

 

[img:10]

Na koniec zagadka - co projektant firmy Meters miał na myśli?
Oficjalnie chodzi o to, by ludzie z naszego otoczenia, czerpali przyjemność z patrzenia jak słuchamy muzyki.
Czy jak wskaźnik będzie wpadał na czerwone pole, to niby grozi mi przesterowanie mózgu?
Moje pierwsze skojarzenie, że to przyrząd do wykonywania egzekucji.

 

 

CZĘŚĆ I CZĘŚĆ II
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz