3 czerwca 2017 23:41
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info FNCE S.A. FNCE S.A. tel: +48 22 270 29 45 www.focal-polska.pl HIGH END Monachium Vorm Eichholz 2g 42119 Wuppertal Focal Polska - salon firmowy ul. Poznańska 24 00-685 Warszawa

FOCAL cz.1 światowa premiera

[img:19:R]Przypadek Focala był szczególny.
Na 18 maja, na godzinę 14:30 ściągnięto dziennikarzy z całego świata. W rozsyłanych zaproszeniach dołączona była klauzula prosząca
o zachowanie poufności.
Ponieważ jest już po wszystkim możemy uchylić rąbka tajemnicy… ba, możemy nawet dokonać pełnej odsłony - Focal zaprezentował światu nowe modele swoich flagowych kolumn - Utopia III Evo.
 

Pojawienie się nowego produktu lub jego modyfikacja, gdy mówimy o urządzeniach należących high-high endu są sytuacjami rzadkimi i budzącymi wiele emocji. Przystępując do pisania tej relacji postanowiłem stworzyć Państwu namiastkę osobistego brania udziału w tym wydarzeniu. Proponuję byśmy wspólnie przeszli przez premierową prezentację, a jest ku temu rzadko spotykana okazja - sfotografowałem wszystkie slajdy i zarejestrowałem cały jej przebieg. 


[img:17]
 Przypadek, czy działanie celowe? Focal zajął najwyżej położoną salę na samym końcu Atrium

Uruchommy więc nieco wyobraźni… 18 maja, pierwszy dzień wystawy zarezerwowany dla prasy i biznesu. Drugie piętro antresoli nad halą 4, tzw. Atrium 4.2, Studio E/F na samiutkim końcu - najwyżej i najdalej położony punkt od wejścia, taki umowny szczyt szczytu. Przestrzeń podzielona została na ekspozycję firm Focal i Naim* dostępną publicznie oraz część odizolowaną i strzeżoną. Pod zamkniętymi drzwiami powoli wzbiera tłum dziennikarzy. W tym momencie jeszcze nie wiemy, z jakiego powodu tu jesteśmy. Ludzie rzucają różnymi pomysłami. Wybija 14:30, zaczynają wpuszczać. Wewnątrz mroczno, czarna tkanina przykrywa w kilku miejscach coś, co równie dobrze może być kolumną jak i słuchawkami na podeście, albo audiofilskim gwoździem na piedestale… ekran, projektor i atmosfera wyczekiwania.

Konferencja

Witamy wszystkich, dziękujemy za tak liczne przybycie. Rozpoczniemy od krótkiego filmu przybliżającego markę.

 

 

Znajdujemy się w szalonym momencie dla naszej firmy i to nie tylko za sprawą nowego hasła wprowadzonego w ubiegłym roku - Listen Beyond.  Firma znajduje się w świetnej kondycji finansowej. Nasze obroty w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosły o 30%. To zasługa i jakości i kreatywności. Chcemy być nieustająco kreatywni na wszystkich możliwych polach. Chcemy inwestować tak jak to zrobiliśmy z naszą nową stolarnią zlokalizowaną w Burgundii. Produkujemy tam obudowy do modeli: Utopia, Supra, Electra itd. Dosłownie kilka tygodni temu wystartowaliśmy z nową linią produktów Pro Audio - Shape. Nieustannie rozwijamy linię Pro co najlepiej można zobaczyć na przykładzie głośników Flax (z membraną z lnu). W czerwcu ubiegłego roku zaprezentowaliśmy dwa modele słuchawek przeznaczonych do użytku domowego: Elear i Utopia. To był wielki sukces dla firmy. Zaowocował on ciekawymi kooperacjami jak np. wersja jubilerska Utopii powstająca w Saint-Etienne. Oczywiście nadal rozwijamy temat audio samochodowego
(… ciach, pomińmy ten wątek ograniczając się do filmu).

 

 

To było kilka słów o firmie i naszej grupie*. Chcielibyśmy teraz przejść do niespodzianki dzisiejszego dnia. Mamy szczęście i wielką radość opowiedzieć Państwu o pewnym szalonym przedmiocie, mitycznej kolumnie - porozmawiajmy o Utopii.

Odrobina historii. Pierwsza generacja Utopii wystartowała w 1995 roku. W owym czasie Jacques Mahul zaprojektował kolumnę koncepcyjną, która promowałaby kluczową technologię głośnikową - membrany stożkowe. Prezentacja odbyła się w Paryżu w 1995 roku na Audio Show. Ów głośnik dał Focalowi legitymizację by zostać jednym z głównych i najbardziej wpływowych aktorów w branży audio, a nie każdy ma możliwość zabawy na tym polu. Rozwój trwał dalej, w 2003 powstała berylowa kopułka. W tamtym czasie Focal był jedyną firmą potrafiącą formować berylowe głośniki u siebie na miejscu. W 2008 pojawiła się trzecia generacja Utopii. Przez cały czas staraliśmy się pokonywać przeszkody i przesuwać granice by stworzyć jak najszerszą przepaść pomiędzy modelem drugiej i trzeciej generacji. Nowościami były dwie technologie: EM dla basu (niskotonowy głośnik elektromagnetyczny) i IAL (Infinite Acoustic Loading) dla wysokich częstotliwości. Te dwa przetworniki stały się kręgosłupem tego co nazywamy obecnie duszą Utopii. Jak widać D.N.A. i filozofia Utopii to doskonałość i produkowanie tego czego nie można wyprodukować, przekraczając przy tym wszystkie granice. Mając to wszystko na uwadze jesteśmy bardzo dumni mogąc zaprezentować państwu światową premierę… Utopia III Evo.

Czym jest Utopia III Evo? Jest kontynuacją linii Utopia opartą o poprawę dźwięku i kosmetykę wyglądu. Modele dotknięte tą ewolucją to: Scala v2 i Maestro.

[img:1]

[img:2]

[img:3]

Jakość dźwięku. Cóż można powiedzieć… w dziedzinie poprawy dźwięku każdy aspekt został udoskonalony. Zacznijmy od wysokich częstotliwości i kopułki. Jak powiedziałem wcześniej wszystko uległo zmianom poza samą kopułką.

 

 

Kopułka Infinite Acoustic Loading jest najlepszym tweeterem jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy w Focalu. Konstrukcja jest od tyłu całkowicie otwarta i tworzy bardzo wyrafinowany dźwięk. Membrana z berylu waży mniej niż 22mg, może poruszać się bardzo swobodnie. Na dzień dzisiejszy nie widzimy możliwości udoskonalenia tego tweetera. Co więc mogliśmy zrobić? Zabezpieczyliśmy przetwornik siateczką grilla.

 

Za to w stosunku do modelu z 2008 roku całkowicie przeprojektowaliśmy zwrotnicę. Nowa architektura, nowe komponenty. Naszym celem było poprawienie wydajności, zmniejszenie zniekształceń i poprawa muzykalności - udało się to osiągnąć. Z pomniejszych zmian dotyczących zwrotnicy, nasi inżynierowie w ramach wielu testów odsłuchowych dokonali wyboru dostawców krytycznych dla jakości podzespołów.

[img:4]

[img:5]

[img:6]

Głośnik średniotonowy. Tym razem udoskonaliliśmy sam głośnik poprzez wykorzystanie najnowszych technologii wypracowanych w Focalu. Poczynając od zawieszenia TMD (Tune Mass Damper), które niweluje niepożądane zachowanie zawieszenia wykonanego z typowego „półwałka”. Jak widać teraz dodaliśmy pojedynczy pierścień.

 

Drugą zmianą jest magnetyczny obwód NIC (Neutral Inductance Circuit). Chodziło o to by uzyskać bardzo stabilne pole magnetyczne poprzez dodanie doskonale zaprojektowanego pierścienia Faradaya. Na zakończenie zmian w zakresie średniotonowym, który jest dla nas najważniejszy - tam kryją się emocje - nowy głośnik posiada o 5dB mniejsze zniekształcenia. To robi spore wrażenie.

[img:7]

[img:8]

Pomiary dotyczące domeny czasu. Jak widać nowy głośnik pracuje równiej i szybciej reaguje. Jest więc szybszy i lepiej zdefiniowany.

[img:9]

[img:10]

Bas. Tym razem żadnych zmian po stronie głośnika, ponieważ te już miały miejsce podczas przechodzenia z modelu Scala v1 na Scala v2 - wtedy najmocniej został poprawiony właśnie bas. Dlatego też zachowaliśmy głośnik, a zajęliśmy się przestudiowaniem kwestii tłumienia wewnątrz samej obudowy woofera. Nasi inżynierowie wynaleźli nowy materiał tłumiący, pozwalający na mieszanie z materiałem używanym do tej pory. Uzyskaliśmy bardziej precyzyjny i szybszy bas dzięki poprawie właściwości akustycznych samego materiału tłumiącego.

Oczywiście Maestro zachowuje technologię MDS (Magnetic Damping System), która bazuje na technologii EM. Klientowi pozwala to na dopasowanie proporcji pomiędzy ilością basu, a wielkością pomieszczenia.

[img:11]

[img:12]

Użyliśmy nowych przewodów wewnątrz by dźwięk uczynić bardziej naturalnym, a bas bardziej zwartym.

[img:13]

Ostatnia zmiana, która będzie wprowadzona na wybranych rynkach i wynika z „lokalnych nacisków” to pojawienie się możliwość Bi-amplingu i Bi-wiringu. Teraz klient końcowy będzie miał więcej opcji do wyboru by dopasować dźwięk do swojego gustu. Na tym kończymy temat zmian brzmieniowych.

[img:14]

Jak mówiliśmy na początku, zmiany zostały wprowadzone w dwóch dziedzinach. Drugą są zmiany kosmetyczne. Nadszedł czas by zobaczyć nową Utopię III Evo.

Jesteście gotowi?

Oto Scala III Evo w wykończeniu Metalic Blue. Mamy nowe logo. Kosz pomalowany na czarno. Nowe kolory to Metalic Blue, Ash Gray, oczywiście White oraz Black i British Green - pięć kolorów standardowych w kolekcji Evo.

[img:15]

Produkty będą dostępne od września b.r. w cenie 16.000 Euro/sztuka za model Scala i 26.000 Euro/sztuka za model Maestro. Dotychczasowe modele nie będą dłużej produkowane. (ktoś z sali chciał się upewnić czy to cena za parę ale otrzymał odpowiedź, że za pojedyncze egzemplarze). To tyle z naszej strony, teraz pora na: „Let the Music Play!” (to oficjalne hasło tegorocznej wystawy).

[img:16]

[img:21]

[img:20:R]To chyba pierwsza taka relacja z premiery sprzętowej opublikowana w Polsce. Jeśli emocje udzieliły się państwu choć po części to warto było ją przygotować :) 

 

 

Demo muzyczne zostało zaprezentowane na modelu Scala III Evo z elektroniką firmy Naim.

  • Naim NDS - odtwarzacz sieciowy jako źródło
  • Naim NAC 552 - przedwzmacniacz
  • Naim NAP 300 DR - dwa wzmacniacze tworzące Bi-amplifikację

 

* Gdyby ktoś nie wiedział, to firmy Focal i Naim jakieś 6 lat temu połączyły się w spółkę. Posiadają wspólny dział R&D
i wiele innych „udoskonaleń” wynikających ze wspólnego zarządzania. Z zewnątrz, a już szczególnie w Polsce (różni dystrybutorzy) nie rzuca się to w oczy. Postanowiono bowiem zachować daleko posuniętą samodzielność obu marek i wykorzystać ich ugruntowaną pozycję rynkową. 

 

więcej: www.focal.com
Stereo Kolumny

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

FNCE S.A.

tel.: +48 22 270 29 45
tel.: +48 729 197 504
adres:
Ul. Kurantów 34 02-873 Warszawa

Sklepy muzyczne > FOCAL rozwiń listę sklepów

reklama
Może Cię zaciekawić:
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz