12 czerwca 2017 21:18
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info DSV Plac Kaszubski 8 81-350 Gdynia HIGH END Monachium Vorm Eichholz 2g 42119 Wuppertal

PIONEER pewnie patrzy w przyszłość

[img:15:R]Zmagać się o swój udział w rynku można: indywidualnie, konsolidując siły z podobnymi sobie lub z partnerami komplementarnymi. W ramach ekspozycji targowych było to widać jak na dłoni: Focal+Naim, Denon+Marantz czy Pioneer+Onkyo. W biznesie przewagę zdobywa ten, kto potrafi tak pokierować strategicznymi ruchami by uszczknąć jak najwięcej z rynkowego tortu lub jak najmniej oddać z zagarniętego już udziału. Bohaterem tego odcinka relacji z Monachium jest firma Pioneer, która zdaje się być w dobrym miejscu, w dobrym czasie i do tego w dobrym towarzystwie.

[img:1] 

Oto obszerny fragment rozmowy jaką udało się przeprowadzić z Panią Magdą Korzewską, General Manager DSV - oficjalnego dystrybutora Pioneer w Polsce. 

Z jakimi nowościami firma przyjechała w tym roku do Monachium?

Pioneer stawia na nowoczesne rozwiązania, w Monachium prezentuje zaawansowany system multiroom FAYOLA oraz uzupełniające go głośniki bezprzewodowe MRX. Prezentuje również najnowsze słuchawki SE-MONITOR5. Przy ich projektowaniu firma korzystała z doświadczeń zdobytych podczas tworzenia przełomowych konstrukcji przez wiele dziesięcioleci, po opracowane w ubiegłym roku referencyjne SE-MASTER1 włącznie.

[img:14]Po prawicy od wejścia stała ścianka zwiastująca przyszłość - bezprzewodowość, hajresowość, multiroomowość

[img:3]Fayola w pełnej krasie, pod blatem stał uzupełniający komplet subwoofer, ale zdjęcie źle się komponowało - ciach
i stoi na zdjęciu poniżej, Fayola w komplecie z subem nazywa się FS-W50...

Czy któryś z produktów napawa was wyjątkową dumą?

Z całą pewnością FAYOLA. Na rynku dzisiaj nie ma drugiego takiego urządzenia, to bardzo elastyczny i elegancko wykończony system bezprzewodowy surround z możliwością rozbudowy do 8 stref multiroom. FAYOLA wyposażona została w wiele funkcji sieciowych.

Przełomowe technologie lub patenty?

Pioneer bazuje na sprawdzonych i znanych naszym klientom rozwiązaniach, wspomniany już FireConnect, który pozwala na bezprzewodowe stworzenie multiroom, a także wbudowany Chromecast, oraz niebawem DTS Play-Fi, które pozwalają na korzystanie z dziesiątek aplikacji, wprost ze smartfona czy tableta.

Firma zawsze była mocna w amplitunerach, słuchawkach, odtwarzaczach sieciowych, car audio.
W jaką stronę zmierza Pioneer a.d. 2017?

Wciąż rozwija te kategorie, tworząc nowe modele, które oferują użytkownikowi najnowocześniejsze funkcje i rozwiązania technologiczne dostępne na rynku. Niemal wszystkie amplitunery są wyposażone w funkcje sieciowe, słuchawki pracują w zakresie częstotliwości
hi-res, a odtwarzacze sieciowe wyposażane są w dodatkowe funkcje takie, jak chociażby wbudowany Chromecast.

Sprzęt mobilny wydaje się przejmować kontrolę nad światem - co Pioneer ma, lub ma mieć do zaoferowania w tym segmencie?

Pioneer to przede wszystkim rozrywka domowa, ale świat postanowił wyjść z domu na ulice. Wkroczył w standard dźwięku wysokiej rozdzielczości, dlatego w ofercie Pioneer’a znajdują się aktualnie trzy przenośne odtwarzacze audio. Dwa pracują na bazie systemu Android – XDP100R, XDP300R i oprócz odtwarzania plików hi-res oferują dostęp do aplikacji androidowych, posiadają wszystko oprócz funkcji telefonu. Trzeci bardziej kompaktowy XDP30R działa bez Androida

Jakie plany na przyszłość?

Rozwijanie produktów i technologii tak, aby wciąż pozostawać na czele wyścigu zbrojeń technologicznych oraz oferować klientom wszystko co najlepsze, w każdym z segmentów produktowych. Z pewnością rozwijana będzie koncepcja bezprzewodowego multiroom na bazie systemu FAYOLA. Nie zapomnimy również odtwarzaczach strumieniowych, amplitunerach, systemach micro oraz przenośnych odtwarzaczach i słuchawkach.

Jaka jest wasza ocena aktualnie obserwowanych zmian na rynku? Dokąd zmierza świat?

Zdecydowana przewaga: streamingu, funkcji sieciowych i dźwięku hi-res. Teraz, dzięki tym wszystkim możliwościom połączeniowym rozrywka domowa nabiera nowego znaczenia - to już nie musi być tradycyjny amplituner, odtwarzacz Blu-ray i wielkie głośniki podłączone kablami. Obecnie obraz można przesyłać bezprzewodowo z różnych urządzeń, a system kina domowego używać do słuchania muzyki w wysokiej rozdzielczości. 
Z drugiej strony stacjonarne systemy audio również przeżywają swój renesans. Trend słuchania winyli utrzymujący się już od kilku lat, pociąga za sobą zarówno sprzedaż gramofonów, jak i produktów komplementarnych - jak chociażby wzmacniacze dwukanałowe.

Znajdujemy się na połączonym stoisku firm: Pioneer, Onkyo, Teak*. Z czego to wynika? 

W 2015 roku Pioneer Home Division i Onkyo połączyły siły i teraz tworzą pod „jednym dachem”. Jednak obie marki zachowały odrębność, wyróżniając się na różnych polach. Teraz po prostu biorą od siebie nawzajem to, co najlepsze i implementują w swoich produktach, czego najlepszym przykładem niech będą kompatybilne usługi sieciowe.

*Nie dawało mi spokoju co Teak robił na tej samej ekspozycji. 
Jak mawia wujek Google szukajcie aż znajdziecie". Okazało się, że na terenie Niemiec cała trójka ma wspólnego dystrybutora - ot i cała tajemnica.

[img:12]... ale sub luzem nazywa się FS-SW40, trochę to zakręcone

[img:4]Bezprzewodowy głośnik strumieniowy MRX-3 lub MRX-5 (wyglądają identycznie)

[img:6]Microsystem X-HM86D: streaming NAS,
serwisy muzyczne TIDAL, Spotify, Deezeer, CD, tuner, Wi-Fi, FireConnect, Chromecast... micro to on jest tylko z nazwy

[img:7]NC-50DAB: full size potrafiący to co poprzednik + odtwarzacz sieciowy Pure Audio, Bluetooth, Airplay, radio cyfrowe DAB+, liczne wejścia analogowe i cyfrowe w klasycznej obudowie HiFi

[img:8]SE-MONITOR5 najnowsze, zamkniete słuchawki hi-resowe

[img:9]SE-MHR5, w tle referencyjne SE-MASTER1 wykonane z pietyzmem na jaki stać tylko Japończyków

[img:10]Japońska firma nie może nie mieć w swojej ofercie odtwarzacza Super Audio CD: Pioneer PD-70AE

[img:11]Na takich klockach wychowały się całe zastępy miłośników muzyki, nie sposób nie obejrzeć się bez sentymentu... tyle, że obecnie to zupełnie inne klocki - kształt i wielkość wyświetlaczy zdradza ich przeznaczenie

Jak widać z powyższej rozmowy trend rozwoju sprzętu rozrywkowego, a za taki uważam multiroom z całą jego funkcjonalnością nabiera rozpędu. Multiroom przestał również być domeną kilku wyspecjalizowanych firm, które szukały wolnej niszy. Obecnie jest to trend ogólnorynkowy, do którego co chwila dołączają nowi gracze. Na stoisku Pioneer’a było widać jak na dłoni co się dzieje - po jednej stronie pomieszczenia bezprzewodowe nowości, po środku słuchawki i sprzęt przenośny, a po przeciwnej klasyczne stereo.

Firma jest na wskroś otwarta na rozwiązania przyszłościowe, ale też pamięta o tradycji, a ta nakazuje dbać o wymagającego klienta stereofonicznego. Właściwie należałoby to ująć tak - dbając o tradycyjnych klientów podrzucają im ukradkiem bardzo zaawansowane rozwiązania współczesne, jak DAB+ czy streamery sieciowe. Są one tak zaprojektowane, że pasują designersko do kompletów CD+wzmacniacz nawet sprzed 20 lat. W końcu nie ma żadnego powodu by: przed południem nie słuchać plików, a po południu czarnych krążków lub na odwrót. Wszystko jest dla ludzi…

[[[

[img:16:L]PIONEER FS-W50 FAYOLA

 

Kto od kogo zapożyczył hasło Let The Music Play? Pioneer od organizatorów wystawy czy organizatorzy od Pioneer'a?

[img:13]

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz