29 listopada 2017 02:26
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Aplauz Aplauz tel: +48 22 751 42 39 www.aplauzaudio.pl Wystawa Audio Video Show ul. Bolkowska 2D 01-466 Warszawa

Aplauz / Sennheiser Polska (Stadion)

Na rynku jest wiele firm słuchawkowych. W zasadzie jest ich tak dużo, że aż dziwi, jak one wszystkie są w stanie się utrzymać, przy tak ogromnej konkurencji. Odpowiedź wydaje się jednak dość prosta - ten rynek nieustająco rośnie i póki co wchłania każdą ilość nowych modeli. Jednak nie zawsze tak było, istnieją firmy mogące się pochwalić stażem kilkanaście razy dłuższym od młodziaków.


[img:7] 

Wieloletni staż to nie tylko więcej kartek zapisanych w kronice firmy, to przede wszystkim gigantyczne doświadczenie zebrane przez dziesiątki wyprodukowanych modeli, z których niektóre okazały się wybitne i stały się klasykami gatunku, a inne nie. W słuchawkach nie wszystko da się pomierzyć i zinterpretować w równie prosty sposób jak w kolumnach. Słuchawki są bardziej „chimeryczne”, bardziej przypominają strojenie instrumentu muzycznego - wymagając od twórców czegoś więcej, niż komory bezechowej.

 

 Kolejny z filmów przygotowanych przez naszą ekipę redakcyjną
(kliknij żeby obejrzeć)

Sennheiser podzielił swoją ekspozycję na dwa pomieszczenia: Sky Box 101 poświęcony modelom audiofilskim oraz Symfonia 1 z ofertą dla „zwykłych” konsumentów. Wyraz „zwykłych” wziąłem w cudzysłów, bo czyż posiadacze Sennheiserów to zwykli użytkownicy? Jakiś odsetek mógł się znaleźć w tej grupie przypadkowo, ale lwia część to świadomi klienci, którzy mają wymagania i wiedzą gdzie je zaspokoić.


[img:1]Chciałoby się kiedyś posłuchać HE 1 w ciszy dookoła - to są słuchawki otwarte, wymagające absolutnego spokoju

My Polacy mamy audiofilski fart (ależ to zabrzmiało), HE 1 (następca Orpheus’a z 1991 roku) czyli najdroższe słuchawki świata można było już po raz trzeci w ciągu dwóch lat wziąć do ręki i… posłuchać. Ogromna w tym zasługa polskiego dystrybutora - firmy Aplauz, że udaje się im wywalczać zgodę centrali na odsłuchy. Zwracam uwagę na ten szczegół ponieważ Orfeusze zwykle jeżdżą po światowych wystawach w charakterze eksponatu do oglądania przez szybkę.


[img:3]HD 660 S - nowość pokazana po raz pierwszy w Polsce (premiera światowa odbyła się około miesiąca temu)

[img:4]Na stoisku panowały niebiańskie ciemności, stąd i kolorystyka zdjęć taka lekko odleciana

IE 800 S - odświeżony model IE 800, zmieniono lekko design, podciągnięto parametry - Osiemsetki zasłynęły z pokazania ludziom, że jak się bardzo chce, to da się skonstruować słuchawki dokanałowe o brzmieniu audiofilskim.

 

[img:8:L]CZYTAJ > Więcej o IE 800 S

 


[img:2]Z poprzednika korzystałem przez kilka miesięcy, jeśli ten jest choć równie dobry to już jest ponadprzeciętny,
a przecież Sennheiser nie wypuścił kopii tylko wersję udoskonaloną...

HDV 820 - to już nie premiera, ale jednak nówka, jeżeli uwzględnimy ile lat na rynku utrzymywał się jego poprzednik. HDV 820 debiutował w maju w Monachium, pokazano go ponownie w Berlinie we wrześniu (jako eksponat w gablotce), a u nas można go było posłuchać. To naprawdę nie pierwszy przypadek gdy na warszawskiej imprezie możemy obcować bezpośrednio z urządzeniami, które na tzw. zachodzie pozostają poza zasięgiem uszu zwiedzających. Jako wzmacniacz słuchawkowy idealnie nadaje się do napędzania HD 800 i HD 800 S.


[img:5]Sennheiser posiada ogromne portfolio modeli, dosłownie na każdą okazję, to co pokazano to zaledwie
wierzchołek góry lodowej - gracze na lewo, bezprzewodowcy centralnie...

[img:6]... użytkownicy mobilni na prawo

W części konsumenckiej pokazano m.in. z nowości dokanałowe słuchawki CX 7.00BT i MOMENTUM Free (Polska premiera). Dla fanów wirtualnej rozrywki przygotowano słuchawki GSP 350. W oko wpadały również eleganckie wokółuszne MOMENTUM M2 AE i nauszne MOMENTUM M2 OE, a z dokanałówek jeszcze nowe IE 80 S.

 

[img:8:L]CZYTAJ > Pełny przegląd nowości w relacji z berlińskiej IFA 2017 

 

Ekspozycja sprzętu konsumenckiego utrzymana była w podobnej - błekitno-granatowo-fioletowo-wrzosowej kolorystyce i trzeba przyznać, że na tle całego AVS było to wyjątkowo łatwo zapamiętywalne stoisko.

więcej: sennheiser.pl
Słuchawki
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017