10 lipca 2018 15:37
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info FNCE S.A. FNCE S.A. tel: +48 22 270 29 45 www.focal-polska.pl HIGH END Monachium Vorm Eichholz 2g 42119 Wuppertal

FOCAL ewoluuje

[img:14:R]W przypadku Focala jesteśmy w InfoAudio.pl na bieżąco z nowościami, jednak to kreatywna marka więc i jej przedstawicielowi dajmy szansę opowiedzenia własnymi słowy o ofercie. 
Od razu uprzedzam, że chwilami nieco trudno się połapać co już było, co jest, a co dopiero ma być. Zamieszanie spowodowane jest rozciągnięciem w czasie różnych premier w różnych miejscach świata. Na przykład producent pokazuje na niemieckiej wystawie coś po raz pierwszy, a jednocześnie owo „coś” jest już u nas dostępne od kilku miesięcy lub wręcz zostało zrecenzowane jak omawiane na początku słuchawki Clear. Nie zmienia to jednak faktu, że o Focal warto pisać…


[img:1]Do dziś pamiętam swoje zdziwienie gdy pierwszy raz zobaczyłam na własne oczy Grande Utopia
- jak to po schodach do domu wstawić, czy strop wytrzyma, itd, itp?

Francoise Bardon (Focal Marketing): Jeśli chodzi o słuchawki, pokazujemy nowy hi-endowy model Clear. Jest to konstrukcja otwarta. Zaprezentowaliśmy je po raz pierwszy w październiku zeszłego roku na wystawie Rocky Mountain Show w Stanach Zjednoczonych.
Pozycjonujemy je pomiędzy Elear i Utopia. Mają nieco bardziej naturalne brzmienie niż Elear, które cechuje bardziej zaakcentowany bas. Clear są bardziej zbliżone do Utopii jeśli chodzi o naturalność, acz nie zastosowaliśmy tutaj membran z berylu, a stop aluminium z magnezem, taki jak w Elear.

 

 

[img:10:L]CZYTAJ> Recenzja słuchawek Focal Clear

 


[img:7]Clear podpięte były m.in. do Uniti Atom z siostrzanej firmy Naim

[img:15:R]Z innych słuchawek - w modelu Listen Wireless poszerzyliśmy ofertę o trzy warianty kolorystyczne. Dotychczas Listen były dostępne tylko w czerni, a teraz również we: fiolecie, oliwkowej zieleni oraz w kolorze niebieskim. Ich cena pozostała taka sama jak wersji czarnej.


[img:9]Fronty wykonane z tworzywa polimerowego o lepszych parametrach i łatwiejsze do kształtowania 
niż MDF

[img:4]Tu doskonale widać podwójny pierścień na zawieszeniu, o którym mowa będzie dalej w tekście

Kolumny Kanta również zostały pierwszy raz pokazane w zeszłym roku na Rocky Mountain Show. Stoimy przed modelem Kanta No.2 i jest to pierwszy model z nowej serii. Konstrukcja okazała się tak udana, że nie chcieliśmy żeby był to pojedynczy „strzał”. W przyszłości, kiedy linia będzie już kompletna zastąpi serię Electra. Bardzo interesującą cechą Kanta jest fakt, że Focal po raz pierwszy łączy berylowy tweeter z membranami Flax (na bazie konopi), które zostały stworzone dla potrzeb modelu Aria. Z kolei tweetery berylowe stosujemy w hi-endowych modelach, jak Sopra czy Utopia. Były także w Electrach. Koniec końców, ta kombinacja okazała się wyjątkowo dobra, ze względu na ciepło i muzykalność membran Flax oraz klarowność i szczegółowość berylowego tweetera. Jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatu… gra podobnie jak Sopra.


[img:6]Mała wystawka kolorów i kształtów frontów Kanta

Kanta produkujemy w kilku wersji kolorystycznych dzielących się na dwie główne grupy zależne od wersji wykończenia korpusu. Pierwsza to boki i tył z naturalnego orzecha włoskiego, front w matowym kolorze: niebieski, kość słoniowa, ciemno szary, mamy też coś co nazywamy „warm taupe”, jest nieco brązowy.
Druga grupa posiada korpus w lakierze czarnym, a fronty są lakierowane na wysoki połysk: żółty, czarny, a także kość słoniową oraz szarość. Paleta kolorów jest zatem całkiem spora.
Kolumny są produkowane w całości w naszej fabryce we Francji, o czym już zapewne nie raz wspomniałam, kiedy rozmawialiśmy w przeszłości.


[img:3]Ach, cóż za zbieg okoliczności - Sopra No1 w kolorystyce francuskiego sztandaru

Mamy również druga fabrykę zlokalizowaną w południowej Burgundii, w której produkujemy wyłącznie obudowy dla linii Utopia, Sopra oraz Kanta. Obudowy lakierowane są ręcznie co daje nam możliwość stworzenia dowolnej kolorystyki. Możemy na przykład na życzenie klienta wykonać wykończenie Utopii w skórze, pokryte złotem lub włóknem węglowym.


[img:13]Kolumn inkrustowanych złotem nie pokazali, za to były tak zrobione słuchawki

Pozwolę sobie przerwać na moment słowotok naszej przewodniczki i napisać nieco bardziej przystępnie to, co dla osób związanych z Focalem jest oczywiste, a dla osób okazjonalnie stykającym się z ofertą firmy takim już zapewne nie jest.
Focal zaczął wypuszczać znane od dawna produkty nie tylko z kolejnymi numerami, ale i z rozszerzeniem w nazwie EVO. Z punktu widzenia klientów pomysł ten wydaje się być godnym uwagi - otóż konstruując nawet najlepszą kolumnę świata, reprezentuje ona sobą stan wiedzy inżynieryjnej na dany moment. Czas mija, a postęp techniczny nieubłaganie idzie na przód i po jakimś czasie taka kolumna staje się „nieco nieświeża” tracąc swój technologiczny blask supernowej - oczywiście nadal gra i wygląda świetnie, ale już wiadomo, że mogłaby to robić nieco lepiej - ponieważ w międzyczasie wymyślono  kilka nowych ciekawych usprawnień. W tym miejscu na scenę wkracza pomysł Francuzów, by nie czekać z ich wprowadzaniem na wielkie okazje jak powstanie nowego typu przetwornika. Takie rzeczy wydarzają się rzadko - raz na kilka lat - więc zamiast czekać zaczęli adaptować drobniejsze zmiany na bieżąco. Jednym słowem jest to jak poddawanie istniejących i dopracowanych konstrukcji swoistemu face liftingowi - nie operują całej twarzy, a jedynie korygują powstałe zmarszczki.
Widząc więc w nazwie EVO można się spodziewać, że to produkt zawierający wszystko co najlepsze, co firma ma do zaoferowania na dany moment. Numery natomiast odzwierciedlają duże zmiany konstrukcyjne.
Firma zadowolona bo ma ciągle coś nowego do zaoferowania, media zadowolone bo jest o czym pisać, klienci zadowoleni bo nabywają technologiczny creme de la creme i wszyscy happy, a przy okazji można podążać za trendami w modzie - stale poszerzając paletę kolorów.


[img:12]Utopia III jest wielką kolumną, ale dopiero w konfrontacji z postacią Francoise Bardon (naszej przewodniczki) widać ich ogrom 

Oczywiście w Monachium prezentujemy również naszą dumę - wersję Utopia III Evo, czyli trzecią generację w całej linii.
Pierwszą generację zapoczątkował model Grande Utopia w 1995 roku. Najważniejszą cechą tamtych kolumn były głośniki z membraną o profilu „W” Sandwich Cone, czyli dwie warstwy włókna szklanego rozdzielone warstwa specjalnego tworzywa i laminowane w całość. Była więc lekkość, sztywność oraz tłumienie.
Druga generacja Grande Utopia pojawiła się w 2002 roku ze słynnym odwróconym berylowym tweeterem, który jest ekstremalnie lekki, sztywny i odporny na wibracje.
Trzecia generacja powstała w roku 2008 i posiadała woofer elektromagnetyczny - EM Woofer. Dlatego nazwaliśmy ją Utopia EM.
A wiec od roku 2008, można by odnieść wrażenie, że nie pracujemy nad przetwornikami, co oczywiście nie jest prawdą. Naszym celem stała się nieustająca ewolucja kolumn, a nie transformacja, czy tworzenie czegoś totalnie nowego.


[img:5]Na tle nowości, klasyczne kolumny to jak izba pamięci narodowe: Chorus 716, Aria 926, Aria CC 900, Sub 1000 F :)

W latach 2014/15 zrobiliśmy ogromny krok tworząc model Sopra. Prace nad nim wymagały m.in. stworzenia dedykowanego oprogramowania. Symulacje pozwoliły nam zrozumieć zachowanie pola magnetycznego, unaoczniły zależności w oddziaływaniu między membraną, a zawieszeniem.
Sopra okazała się wielkim sukcesem na całym świecie, dlatego czymś naturalnym stało się adaptowanie sprawdzonych „w boju” narzędzi i technologii również w innych naszych produktach. Na przykład wykorzystujemy kopułki w kształcie litery „M” w przetwornikach słuchawek. Focal między innymi tym się wyróżnia, że wszystkie segmenty naszej działalności przenikają się wzajemnie.


[img:8]Od przysłowiowego zera do bohatera - tak można posumować błyskawiczną karierę Focala jako producenta słuchawek

Także Utopia Evo czerpie korzyści z rozwiązań wymyślonych dla potrzeb modelu Sopra. Dla przykładu przetworniki średniotonowe Utopia Evo, Scala, Maestro mają zawieszenie TMD (Tuned Mass Damper). Bas w Utopii Evo posiada technologie NIC (Neutral Inductance Circuit) również z Sopry - jest to pierścień Faraday’a, który umieściliśmy wewnątrz magnesu, stabilizujący pole magnetyczne. Trzecim ulepszeniem jest komora dekompresyjna.
A wiec Utopia Evo to stylistycznie ten sam projekt, ale całkowicie odmieniony wewnątrz. Z nowymi technologiami, nowymi zwrotnicami, nowymi komponentami elektronicznymi, nowymi kablami, nowym wytłumieniem wnętrza obudowy. Wszystkie te udoskonalenia wypracowane podczas prac nad Sopra, zostały zaadoptowane do modeli Evo. Dlatego określamy je jako wersje ewolucyjne, a nie Utopia 4 czy 5.

Jedną z charakterystycznych cech linii Evo jest również to, że mamy do wyboru wiele różnych kolorów. W przeszłości w linii Utopia był czarny front z rożnymi kolorami jedynie na bokach. Teraz mamy pełny kolor poza płytą wokół tweetera. Mamy więc wersje w kolorze: białym, niebieskim, zieleni samochodów wyścigowej (zaczerpnięte z modelu Scala Evo).


[img:2]Na motoryzacji się nie zna, ale to są podobno barwy mistrzowskich samochodów wyścigowych

[img:11:R]Jeszcze jednym, bardzo ciekawym produktem z zakresu kina domowego są głośniki Sib Evo. Sib Evo są następcą bardzo leciwego modelu Sib. Najważniejsze jest to, że zostały dostosowane do potrzeb Dolby Atmos. Są to małe głośniki, które dodatkowo wyposażone zostały w przetworniki szerokopasmowe skierowane ku górze i dzięki wykorzystaniu odbicia fali od sufitu tworzą efekt trójwymiarowości dźwięku Dolby Atmos. Można je skonfigurować do układu 5.1.2 lub 5.2.2, a biorąc pod uwagę ich niewielkie rozmiary i siłę z jaką grają, jest to coś wręcz niesamowitego.
Można mieć kompaktowy system, który może być rozstawiony bez konieczności wiercenia dziur w ścianach, jak to bywa w tradycyjnych konfiguracjach z Atmosem. Na prawdę zachęcam do posłuchania, ponieważ one potrafią zaskoczyć.

 

[img:10:L]CZYTAJ> Więcej szczegółów technicznych w relacji z NFCE DAY

 

Jeśli chodzi o plany na przyszłość to niewiele mogę w tej chwili zdradzić, poza tym, że w lipcu pojawią się nowości, które prawdopodobnie zaprezentujemy najpierw na Rocky Mountain Show.

więcej: www.fnce.eu
Stereo Kolumny Hi-res słuchawki Kabel wymienny/zbalansowany Otwarte Wielokanałowe Nagłowne Przewodowe 3D: Dolby Atmos/DTS:X/Ambeo Słuchawki

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

FNCE S.A.

tel.: +48 22 270 29 45
tel.: +48 729 197 504
adres:
Ul. Kurantów 34 02-873 Warszawa

Sklepy muzyczne > FOCAL rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz