18 maja 2019 17:19
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info HIGH END Monachium Vorm Eichholz 2g 42119 Wuppertal

HIGH END 2019 - wielkie otwarcie

[img:1:R]Tradycją wystawy jest otwierająca ją konferencja, która podsumowuje stan branży audio, naświetla aktualnie prowadzone działania przez Stowarzyszenie i wskazuje kierunki, w których najprawdopodobniej rynek będzie się rozwijać.


[img:2]Jako pierwszy głos zabrał Stefan Dreischärf - Dyrektor zarządzający HIGH END SOCIETY Service GmbH,
odpowiedzialny za HIGH END Messe München i kontakty z firmami partnerskimi i wystawcami

O jakim Stowarzyszeniu mowa? O High End Society, czyli największej organizacji branżowej, której jednym z zadań statutowych jest rokroczne organizowanie międzynarodowej imprezy wystawienniczej, a że ta się tak rozwinęła, że swoim blaskiem dawno już przyćmiła organizatorów to osobna historia.

Jako, że konferencja wystartowała 2 godziny po rozpoczęciu samej wystawy, dlatego relację zamieszczam po rozmowie z Francem Kuzmą.
Postanowiłem (z drobnymi wyjątkami) trzymać się pomysłu, by kolejne relacje ukazywały się mniej więcej w kolejności w jakiej spotykałem się z wystawcami – tak to sobie wymyśliłem, żeby było „sprawiedliwie”.


[img:4]Kolejna okrągła rocznica się zbliża...

[img:6]... i czuć było, że ograniczona powierzchnia doskwiera juz mocno organizatorom

Tegoroczna 38-ma edycja, była 16-tą z rzędu odbywającą się w Monachium. Wcześniej 21 razy pod rząd wystawa gościła w słynnym hotelu Kempinski we Frankfurcie, a pierwsza edycja miała miejsce w Neuss koło Dusseldorfu, o czym dziś mało kto jeszcze pamięta.

Impreza rośnie – 551 wystawców z 42 krajów w bieżącym roku (530 w ubiegłym). Przyrost o tyle zaskakuje, że powierzchnia wystawowa nie zwiększyła się ani o metr – dostępny limit to 29.000 m2 (info dla miastowych – to prawie 3 ha pod szkłem). Spodziewany jest znaczny skok tego parametru, w związku ze zbliżającą się do finału, a toczącą się vis a vis budową ogromnego centrum kongresowego MotorWorld. Otwarcie planowane jest na 2020 rok.

Z jednej strony rozumiem intencje organizatorów – by móc zaprezentować jeszcze więcej różnorodnego sprzętu i nie musieć odmawiać chętnym (jak to się stało np. z Arkiem Szwedą ze Sveda Audio, który wystawiał się w ubiegłym roku, a w tym pomimo chęci, po prostu się nie załapał).
Z drugiej strony pomysł stworzenia jeszcze większej powierzchni do obejścia napawa mnie wręcz lękiem, już teraz trudno wszędzie wsadzić głowę choćby na 10 sekund… i co, za rok skrócimy ten czas do 5s?


[img:7]Na zdjęciu mniej więcej ćwiarteczka MotorWorld

Ciekawie natomiast przedstawia się podział, zależnie od charakteru wynajmowanej powierzchni. Przypuszczam, że 90% osób zapytanych znienacka, o to jaki rodzaj przestrzeni wystawowej dominuje  (otwarta, czy zamknięta) strzeli w ciemno, że oczywiście otwarta, bo to w końcu aż 4 spore hale. Rzeczywistość jest taka (w „terenie” tego nie czuć więc i mnie to zaskoczyło), że trzy poziomy atriów, to 138 pokoi, z czego większość z grającymi prezentacjami zwanymi tu „demo”, oraz aż (aż! aż! aż!) 85 dźwiękoszczelnych kabin rozrzuconych pośród pozostałych 223 stoisk na terenie hal (w ubiegłym roku stoisk było 198).

I w tym się kryje jedna z tajemnic tegorocznej wystawy, a na którą sporo osób zwróciło uwagę nie znając przyczyny – było wyraźnie ciszej. Firmy przestały się w końcu „przekrzykiwać” walcząc o uwagę zwiedzających. Prezentacje w zamkniętych salkach stały się przyjaźniejsze dla gości, bardziej intymne, relaksujące i pozwalające na większe skupienie. Dzięki boksom mogło wzrosnąć zagęszczenie ekspozycji i wszystkim było lepiej.


 [img:5]To było zaskakujące, o ile udało się zwiększyć liczbę wystawców dzięki wstawieniu zamkniętych pomieszczeń odsłuchowych,
w jednym z nich wystawiał się np. polski Lampizator

[img:11:R]Stowarzyszenie High End Society, posiada aktywnych członków we wszystkich segmentach rynku. Zapewnia mu to dostęp do ogromnych pokładów zasobów ludzkich i wiedzy. Pokłosiem tego stanu rzeczy, było kilkanaście ciekawych prelekcji pod wspólnym szyldem High End Kolleg. Inicjatywa godna naśladowania, aż szkoda, że nie mogłem się rozdwoić.
Prelekcje prowadzone były przez inżynierów i znanych dziennikarzy. Można było posłuchać m.in. o: nowym typie przetwornika wysokotonowego, o akustyce pomieszczeń, pracy nad ikonicznymi kolumnami JBL L100, cyfrowością i analogowością dźwięku i wielu innych. 

Z tego co udało mi się jeszcze zanotować z pierwszej części konferencji to, że największy nacisk i nadzieja jest obecnie kładziony przez Niemców na strumieniowanie i kodowanie MQA. Oczywiście zwykłe strumieniowanie (Spotify, TIDAL, Qobuz…) stało się codziennością, ale strumieniowanie muzyki w wysokiej rozdzielczości, to nadal temat raczkujący, a kodowanie MQA jest do tego wskazane, by zmniejszyć ilość przesyłanych danych.


[img:8]Bardzo chciałem zobaczyć 
znanego vloggera Hansa Beekhuyzena na żywo,
ale że nie jestem Hermioną z Harrego Pottera to czas mi się nie podwoił (sorki za te bliki, to miała być "notatka" dla mnie)

High End Society prowadzi szkolenia zarówno dla sprzedawców jak i dla klientów, dbając o wzrost ogólnego poziomu świadomości w branży. Nic nie pozostawiają przypadkowi, starając się kontrolować, standaryzować i synchronizować działania dla dobra klientów i producentów.
By docierać z niezbędną wiedzą biznesową do szerokiego grona odbiorców, powołany został do życia magazyn Volume (właśnie ukazał się numer 3). Jest on dystrybuowany na lotniskach, w sieciach hotelowych i innych ekskluzywnych miejscach związanych ze sprzętem i muzyką, promując produkty członów stowarzyszenia – tylko pozazdrościć rozmachu.


[img:3] Póki co Volume tylko po niemiecku

[img:10:R]Oczywiście nie wszyscy chętni są w stanie pozwolić sobie na sprzęt z najwyższej półki i tu kłania się kolejna inicjatywa Niemców skierowana umownie do młodych ludzi – Sound Clever (clever – sprytny, mądry, inteligentny). Uznano, że produkty adresowane do młodzieży i początkujących, nie mogą być zbyt drogie, muszą być funkcjonalne i gotowe do użycia od ręki.
Stworzono więc kilkanaście wyraźnie oznakowanych zestawów, których całkowita cena nie może przekraczać 5.000 Euro. Co kraj to obyczaj, chciałoby się rzec, no bo my tu w Polsce, chyba nieco odmiennie pojmujemy pojęcie niskiej ceny dla studenta :)
W każdym razie należy pochylić się z uznaniem nad tą inicjatywą. Zaproponowane urządzenia rzeczywiście są w stanie zagwarantować wrażenia muzyczne na odpowiednio wysokim poziomie. Swoje propozycje przedstawiło 19 producentów, w tym wypatrzyłem i nasz rodzimy Polpak!


[img:9]Zdjęcie z oficjalnego magazynu targowego SoundMunich - oferta Polpaku na tle innych wyglądała bardzo okazale,
pełna lista dostępna jest tu

reklama
Może Cię zaciekawić:
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz