24 czerwca 2019 22:56
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info LAMPIZATOR Brzozowa 26A 05-552 Warszawianka HIGH END Monachium Vorm Eichholz 2g 42119 Wuppertal

LAMPIZATOR - cały w miedzi

Szedłem na spotkanie z LampizatOr'em, a w pakiecie dostałem niespodziewanie i kolumny. Synergia tych dwóch urządzeń połączonych w jednej prezentacji była tak wielka, a współbrzmienie tak czarowne, że nie sposób byłoby je rozdzielić.
Jeśli miarą sukcesu można uznać bezinteresowny hejt rodaków z konkurencji, to ten pokój przelicytował wszystkich :) Kolejny system nominowany do mojej osobistej Top 5 wystawy.


[img:2]Rośnie nowe pokolenie, Łukasz Fikus z synem Frankiem

Rozmowa z Łukaszem Fikusem przyjęła dość nieoczekiwany obrót, bo miast toczyć się wokół słynnego DAC’a, zeszła od razu na temat towarzyszących mu kolumn. Temat okazał się tak ciekawy, a emocje opowiadającego tak wielkie, że pozwoliłem sobie przytoczyć kilka fragmentów tej pogawędki.


[img:3]Widziałem to wielokrotnie w ciągu kilku minut - niezdecydowany gość wsadza do pokoju głowę i po sekundzie wciąga resztę ciała
na 2-3 utworowy relaks, co jak na warunki zagonionego Monachium jest wynikiem znaczącym

Łukasz Fikus (LampizatOr): Mieliśmy szczęście, że udało się nam zacieśnić w ubiegłym roku współpracę z francuską firmą AudioNec, która produkuje kolumny i wzmacniacze, ale nie ma własnego DAC’a, bo dzięki temu mogliśmy sobie podać pomocną dłoń. Zdobycie własnego pokoju odsłuchowego w tym roku w Monachium graniczyło z cudem, więc gdy tylko pojawiło się zaproszenie, nie zastanawiałem się sekundy.
Wzajemna fascynacja naszych firm, trwa już od jakiegoś czasu. Sam chciałbym mieć ich kolumny w salonie, gdyż to są jedne z najciekawszych konstrukcji ostatnich lat i w dodatku idealnie harmonizują z brzmieniem naszego DAC’a. 


[lupa:1](kliknij żeby zmienić ujęcie)

[img:9]

[img:10]Nie, to nie jest blacha polakierowana na pomarańczowo - tak wygląda korpus z miedzi
i w moim odczuciu jest bardziej elegancki od złotego poprzednika

Pacific DAC znamy od roku. Tym razem jednak zobaczyliśmy go w nowej odsłonie wzorniczej - z czarnym frontem i obudową z czystej miedzi - ten nieco steampunkowy klimat zwracał na siebie uwagę.
Korpus pokryty jest prawie milimetrową warstwą poliuretanu, więc nie zzielenieje, a w razie zadrapania obudowy jest z czego zeszlifować.

[lupa:4:R]Natomiast AudioNec posiada skalowalne rozmiarowo kolumny.
Na wystawę przywieźli najmniejsze z oferty Evo.1 i już one stanowiły totalne zaskoczenie dla gości, gdyż kolumny sięgające do kolan potrafiły wypełnić całe pomieszczenie, po sam sufit czarującym, zrelaksowanym dźwiękiem. Co równie ciekawe projekcja kolumn nie jest ani horyzontalna, ani kierunkowa jak w typowych kolumnach, a wielokierunkowa - dookólno-wertykalna.

(kliknij żeby powiększyć)

[lupa:2]Przetwornik Duopole DS.31 jest symetryczny z obu stron (kliknij żeby zmienić ujęcie)

(Fikus c.d.): Liniowy głośnik dynamiczny (znany jako Linaeum Tweeter), stosowany tylko przez dwie firmy na świecie (druga to ekstremalnie droga manufaktura ze Szwajcarii), oparty o te same pryncypia co zwykły tweeter, ale jakby wyprostowany w przestrzeni. Ma to kilka zalet – nie ma zawieszenia, ani zewnętrznego resora, ani spidera przy cewce, znikają więc dwie strefy oporu do pokonywania, a cała energia idzie w pracę elastycznej membrany. Nie ma więc zniekształceń wywoływanych przez elementy konstrukcyjne, a całość jest skalowalna i może mieć równie dobrze 0.5 metra, jak i 1.5 metra, zależnie od ilości i wielkości towarzyszących przetworników niskotonowych.
Im głośnik dłuższy tym proporcjonalnie więcej zwojów w szczelinie magnetycznej, która też jest liniowa. Uwaga!!! gra od 100 Hz do 30.000 Hz  nie potrzebuje więc zwrotnicy, filtrowania, nie posiada częstotliwości rezonansowych ani załamań. Nie wymaga więc żadnej ingerencji elektronicznej by grać pieknym, czystym dźwiękiem. Wystarczy prosty filtr od dołu do 100 Hz i wspierający głośnik niskotonowy.

Zła wiadomość jest taka, że przez ostatnich 20 lat ceny były skalkulowane wyłącznie pod szejków, dobra jest taka, że od tego roku uproszczono design (seria Evo) i ceny poszły mocno w dół.


[img:4] 

(Fikus c.d.): Membrany są papierowe, a dźwięk jest generowany przez wypychanie „środkowej nóżki” w tym „M” - wygięte łuki pulsują i to one są źródłem tego niesamowitego dźwięku. Przetwornik pulsuje symetrycznie do przodu i do tyłu, więc sygnał odbija się od ścian wszechkierunkowo, gdyż głośnik nie jest zamknięty w żadnym pudełku, nie potrzeba też tłumienia w postaci wełny, jedynym elementem konstrukcyjnym jest stalowa rama stanowiąca zewnętrzny szkielet. Dodatkowo powietrze wydmuchiwane „z rur” w górę odbija się od sufitu tworząc efekt 3D.

Kolumnom dookolnym często zarzuca się, że są nielokalizowalne w pomieszczeniu, tu natomiast położenie kanałów było bardzo precyzyjne.

 

[img:6:L]CZYTAJ: Relacja z ekspozycji na High End 2018 

 


A co z dotychczasowym partnerem?

Oczywiście, chętnie byśmy się nadal wystawiali z firmą Sveda, ale jak widać branża jest na krzywej wznoszącej i nie zdobyliśmy dla siebie pokoju. Natomiast na wystawie warszawskiej, powracamy do współpracy, gdyż partnerstwo ze Sveda Audio bardzo nam odpowiada.


[lupa:3]Tłum w pokoju, uśmiechnięte twarze i kilkadziesiąt stron wpisów do księgi pamiątkowej najlepiej świadczą jak słuchacze odbierali
ten system: The best / Awesome / Impressive / Fantastic itd, itp, raczej mało prawdopodobne, że ci wszyscy ludzie się zmówili żeby wkręcić Fikusów, więc... im też musiało się podobać (kliknij myszką żeby zmienić stronę)

[img:1]Tak niepozornie z zewnątrz wyglądają owe bezcenne pokoje odsłuchowe

DAC Kolumny Stereo Hi-res (stacjonarne)

Gdzie kupić?

LAMPIZATOR LAMPIZATOR www.lampizator.eu

Dystrybucja w Polsce:

LAMPIZATOR

adres:
Brzozowa 26A 05-552 Warszawianka

Sklepy muzyczne > LAMPIZATOR rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz