13 września 2016 23:48
Info EIC EIC tel: + 48 22 594 83 83 www.eic.com.pl

Miles Roberts opowiada o firmie PMC

[img:13:R]O kolumnach brytyjskiej firmy PMC, której zestawy mieliśmy ostatnio przyjemność recenzować opowiedział nam Miles Roberts. Po części oficjalnej na spotkaniu partnerów handlowych firmy EIC, dopadliśmy niezwykle sympatycznego dyrektora eksportu PMC w pokoju odsłuchowym na pierwszym piętrze. Namówienie go na małe piwo i krótki wywiad nie było trudne - rezultat możecie przeczytać poniżej. 

 

Brytyjska marka Professional Monitor Corporation (PMC) od kilku miesięcy ma w Polsce nowego dystrybutora. Po otrzymaniu do testu jednego z zestawów serii tweenty5 byliśmy bardzo mile zaskoczeni możliwościami tych bardzo smukłych kolumn. Pomimo filigranowych i niepozornych rozmiarów to bardzo udana konstrukcja. Obudowa z linią transmisyjną jest godna polecenia osobom, które szukają niewielkich zestawów z przysłowiowym "mocnym dołem". Zestawy PMC - nawet jako nowa marka na rynku - mogą śmiało konkurować z produktami innych, uznanych producentów. 

[img:21]

PMC Loudspeakers znana jest przede wszystkim z produkcji kolumn wyposażonych w układ z linią transmisyjną. Dobrze przygotowane konstrukcje LT doskonale sprawdzają się w zakresie niskich częstotliwości. Połączenie niewielkich objętościowo skrzynek zestawów PMC, dobrze zestrojony dół pasma i ogólnie pojmowana estetyka tych zestawów to najbardziej widoczne cechy nowej serii.

Poza serią twenty5 polski dystrybutor - firma EIC,  posiada w ofercie także wcześniej produkowane zestawy i serie oraz - co najbardziej cieszy - kolumny, które na stronie producenta znajdują się w zakładce PRO.

[img:4]

Miles Roberts oraz Dave Frost.

[img:22:R]INFOAUDIO.PL: Firma PMC zaczynała jako producent zestawów studyjnych. Co sprawiło, że po wielu latach doświadczeń w studiach nagraniowych, kontaktach producentami i artystami, zainteresowaliście się rynkiem Hi-Fi i High-End?

Miles Roberts: Od zawsze staraliśmy się robić głośniki absolutnie neutralne, przejrzyste. Po prostu miały być prawdziwymi narzędziami dla profesjonalisty w studiu nagraniowym. To oznacza, że tę jakość powinno się dać przenieść do dowolnego środowiska - w tym domowego. Wielu naszych klientów kupujących sprzęt profesjonalny, pytało również o urządzenia przeznaczone do użytku domowego. Pomyśleliśmy: „dlaczego nie?”.

[img:3]

 

INFOAUDIO.PL: Czyli o wyższym współczynniku akceptacji żony?

[img:14:R]Miles Roberts: Tak, to ważny parametr. Jak wcześniej zauważyłeś wejście na rynek domowy zajęło nam 9 lat. Myślę, że byliśmy zbyt zajęci doskonaleniem wyrobów studyjnych, aby się tym zająć. Nie chcieliśmy dzielić sił bez potrzeby, ale kiedy nadszedł czas, w roku 1998, wkroczyliśmy na rynek nagłośnienia domowego. To musiały być konstrukcje pracujące w linii transmisyjnej, jako, że jest to istota PMC. Nie chcieliśmy gonić za pieniądzem, lecz tworzyć głośniki oparte na tym samym etosie, na tym samym balansie tonalnym jaki mamy w produktach działu PRO. Długo nam zajęło wyjście z pierwszym zestawem - kolumną FB-1. Jej czas życia to 11 lat, ale nawet dziś ludzie ciągle jej poszukują na e-Bay, czy na audiofilskich forach.

 

INFOAUDIO.PL: To faktycznie bardzo długo. Następne pytanie na pewno chciałoby wam zadać wiele osób: dlaczego linie transmisyjne? Mamy przecież obecnie wiele wooferów o dużej średnicy i bardzo dobrych parametrach.

Miles Roberts: Sztuczka z linią transmisyjną polega na tym, że w takiej obudowie nie występują podbarwienia w wyższym basie. Dzięki temu wokale są bardzo, bardzo czyste. W tym samym czasie, dzięki użyciu takiej konstrukcji, możemy używać przetworników na bardzo miękkich zawieszeniach, a membrany mogą poruszać się bardzo szybko. Kiedy posłuchasz dźwięku PMC usłyszysz dynamiczny atak. Szczególnie słuchając gitary czy perkusji - czuć ten ostry atak, który występuje w bardzo naturalny sposób. Daje to bardzo realistyczny dźwięk, którego nie da się uzyskać z konstrukcji bass-reflex czy kolumn z obudowami zamkniętymi.

INFOAUDIO.PL: Tak, słyszałem to w pokoju na piętrze. To dźwięk, który brzmi niezwykle realistycznie Który model kolumn to był?

Miles Roberts: To były MB-2 SE, pasywne kolumny. Zasilaliśmy je topowym systemem ESOTERIC, który dysponuje mocą około 600W na kanał. MB-2 SE mogłyby nawet przyjąć 1kW bez problemu, to duże głośniki.

[img:5]

INFOAUDIO.PL: Te kolumny mają ciekawy grill na głośniku niskotonowym, to kosz głośnika, prawda?

[img:6]

Miles Roberts: Tak, kosz faktycznie jest na zewnątrz. To rozwiązanie wywodzi się ze studiów nagraniowych. Kiedy głośnik gra głośno i dmucha nagrzewającym się powietrzem w okolicach cewki. Jeżeli kolumny pracują cały dzień przy dużej głośności wywołuje to efekt kompresji: rozgrzana cewka reaguje wolniej na impulsy, przez co bas staje się miękki i papierowy. Gdy kosz jest na zewnątrz, można grać cały dzień, a takie zjawisko nie wystąpi. Niewiele firm tak robi. Może kilka z rynku pro, ale w sprzęcie domowym nigdy tego nie spotkałem. Nie jest prosto zaprojektować taki głośnik, żeby dobrze wyglądał w kolumnie domowej…

INFOAUDIO.PL: Mi się podoba, ale to raczej relacja kochaj, albo rzuć.

Miles Roberts: Jestem zaskoczony, jak wielu użytkowników ściąga maskownicę. Twierdzą, że tak brzmi lepiej, jak dla mnie to bardzo delikatna różnica.

[img:11]

INFOAUDIO.PL: W świetle ostatniej premiery: serii twenty5. Co było największym przełomem?

Miles Roberts: W mojej i nie tylko opinii, bezsprzecznie największym przełomem było zastosowanie otworu Laminair. To jest technologia, którą odkryliśmy dzięki synowi Petera Thomasa - głównego inżyniera firmy. Kiedy jego syn wrócił z pracy w zespole konstrukcyjnym F1 zaproponował, żebyśmy zbadali przepływ powietrza w linii transmisyjnej używając oprogramowania używanego do projektowania aerodynamiki samochodów F1. Zrobiliśmy tak i dowiedzieliśmy się, że powietrze przy wylocie linii transmisyjnej podlega silnej turbulencji. Wstawienie wylotu Laminair porządkuje ten przepływ, który szybko i bez turbulencji opuszcza kolumnę. Jeżeli porównasz podobną kolumnę TL bez tego rozwiązania, różnica w zakresie dolnego basu jest szokująca. Wyraźnie słychać dźwięki w najniższym paśmie, których nigdy wcześniej nie było słychać. To jest największe nasze odkrycie ostatniego czasu.

[img:2]

Dave Frost pokazuje komputerowy obraz rozkładu ciśnienia powietrza w obudowie ATL kolumny PMC

INFOAUDIO.PL: To ciekawe, ponieważ przepływ laminarny powietrza został zastosowany już podczas drugiej wojny światowej w amerykańskim samolocie P-51 Mustang. W tamtym czasie była to rewolucja, pozwalająca osiągnąć tej niewielkiej maszynie imponujący zasięg. Taka ciekawostka...

Miles Roberts: To faktycznie ciekawostka. Nigdy nie byłem zbyt wielkim znawcą historii tamtego okresu, ale dobrze o tym wiedzieć. Nigdy też nie widziałem takiego rozwiązania w kolumnach głośnikowych. Nie działało by to jednak na klasycznej kolumnie bass refleks, ze względu na zasadę jej działania, a oprócz nas mało kto zajmuje się liniami transmisyjnymi.

INFOAUDIO.PL: No to teraz ostatnie pytanie. Podchwytliwe.

Miles Roberts: Bardziej gotowy nie będę, pytaj.

INFOAUDIO.PL: Jakiego systemu używasz w domu?

Miles Roberts: Nie wiem, czy powinienem Ci mówić… Mam obecnie dwa systemy. Od kilku lat mam zestaw kina domowego z głośnikami PMC Waffer zainstalowanymi na ścianach w systemie 5.1. Nie powinienem tego mówić, ale zasila to amplituner Denona, jest OK do filmów, ale zawodzi przy prawdziwym słuchaniu muzyki. W związku z tym mam też drugi system: Bryston 2B zasila kolumny PMC Fact 8, co jeszcze.. A tak, przetwornik to Prism, to sprzęt studyjny, robiony w Cambridge. Gram z plików Hi-Res na komputerze, najczęściej WAV, lub FLAC. Wszystkie kolumny to oczywiście PMC, tu nie ma wątpliwości. Mogę się jeszcze przyznać, do małego radyjka w sypialni.

INFOAUDIO.PL: no tak, nie mogło być inaczej. Zazdroszczę... brzmi bardzo ciekawie. Dziękuję Ci bardzo za rozmowę.

 

[img:9]

Monobloki GRANDIOSO M1, przedwzmacniacz GRANDIOSO C1 z separowanym zasilaczem oraz odtwarzacz SACD K-03.

[img:17]

W tej kolumnie najważniejszy wydaje się być przetwornik niskotonowy RADIAL 310 mm z charakterystycznym zewnętrznym koszem.  

[img:8]

Górę i średnicę pasma obsługują odpowiednio: 

[img:7]

Trojdrożna konstrukcja MB-2 se to trzy pary zacisków. 

 

 

[img:18:L]O kilka słów na temat przetworników poprosiliśmy naszego kolumnowego eksperta - Arka Szwedę, który na co dzień ma kontakt zarówno z podobnymi konstrukcjami jaki i studiami nagraniowymi.

 

 

[img:20:R]Przetworniki użyte w monitorach MB-2 se to RADIAL
i NOMEX. Bez wahania zaliczyć je można do światowej pierwszej ligi.

PMC to angielska legenda
i obok firmy ATC producent jednych z najbardziej uznanych brytyjskich monitorów studyjnych. Użyte głośniki to wersje specjalne, customowe, wyprodukowane na zamówienie PMC. Ich parametry możemy zgadywać, ale dostawców możemy być pewni: głośnik niskotonowy pochodzi od VOLT-a. Jest to pochodna modelu RV3143. 12cali (310cm) o celulozowej, impregnowanej membranie i bardzo charakterystycznym wyglądzie,
z "przenicowaniami" za pomocą potężnych ramion kosza. Służą one za radiator, poprawiają chłodzenie cewki,
a w połączeniu z innymi rozwiązaniami umożliwiają bardzo skuteczne odprowadzanie z niej ciepła. Umożliwia też pracę głośnika z dużo wyższą, niż w klasycznych rozwiązaniach mocą. Skutkuje to znaczącym zmniejszeniem kompresji termicznej. Innymi słowy woofery zastosowane w PMC mogą pracować dłużej
z wysoką mocą bez obawy o uszkodzenie.

 

 

 

Głośnik średniotonowy to również VOLT - pochodna modelu VM752: miękka kopułka o średnicy 75mm. Jest to głośnik bardzo podobny do średnitonowki ATC. VM752 przypomina poprzednią wersję ATC jeszcze z prostym profilem waveguide. Współcześnie produkowane przetworniki średniotonowe ATC maja już inny, wykładniczy kształt "tubki", podobnie jest w wersji Volta dla PMC.

Firma ATC nie sprzedaje swoich głośników każdej zainteresowanej osobie i systematycznie ogranicza też możliwość ich kupna. Falowód w PMC jest wykonany z aluminium. Głośnik wysokotonowy to miękka kopułka o średnicy 25mm, której dostawcą jest norweski SEAS - w PMC również w customowej wersji. Częstotliwości podziału to 380Hz i 3,8kHz (wartości te powtarzają się praktycznie przy wszystkich modelach 3-drożnych PMC, podobnie jest w przypadku ATC, ale tam częstotliwości cięcia to 380Hzi 3,5kHz.  

 

 

 

 

 

  

 

 

[img:15:L]ZOBACZ NOWOŚCI W OFERCIE FIRMY EIC 

 

 

[img:9] 

 

 

[img:16]

Firma E.I.C. Sp. z o. o. jest dystrybutorem renomowanych producentów elektroniki użytkowej. Wśród produktów znajdują się praktycznie wszystkie komponenty toru audio zarówno klasy Hi-Fi jak i High-end audio oraz systemy kina domowego, które wspierają  najnowsze technologie cyfrowe. Rozległość oferty EIC znajduje także odbicie w cenach: to urządzenia najdroższe, referencyjne, ale nie brakuje tu także dostępnej elektroniki nieomal powszechnego użytku. 

Bogata oferta EIC pozwala zestawić dowolny system w praktycznie dowolnej konfiguracji. Bez wątpienia zaspokoi on potrzeby i oczekiwania zarówno melomanów, audiofilów jak i przysłowiowe gospodynie domowe. Urządzenia i zestawy posiadają  wszelakie możliwe gabaryty, parametry i ceny, charakteryzują się także zarówno klasycznym jak  nowoczesnym wyglądem; niezmienna natomiast pozostaje ich wysoka jakość i niezawodność.

 

 

 

Stereo Kolumny

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

EIC

tel.: + 48 22 594 83 83
tel.: +48 22 594 83 84
adres:
Łuki Wielkie 3/5 02-434 Warszawa

Sklepy muzyczne > PMC rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz