29 października 2006 18:30

VIII Międzynarodowy Gliwicki Festiwal Gitarowy

5 listopada 2006 roku w Sali Rajców Gliwickiego Ratusza rozlegną się pierwsze akordy VIII Międzynarodowego Gliwickiego Festiwalu Gitarowego.
 
Festiwal istnieje od 1999 roku, a jego inicjatorem i dyrektorem artystycznym jest gliwicki kompozytor i gitarzysta Gerard Drozd. W ciągu siedmiu poprzednich edycji zdołał on przyciągnąć do Gliwic artystów tej rangi, co: Vladislav Blaha, Marcin Siatkowski, Alex Garrobe, Groningen Guitar Duo, Marco Socias, Waldemar Gromolak, Guitart Quartet, Gerhard Reichenbach, Alexander Swete, Giampaolo Bandini, Paolo Pegoraro, Flavio Cucchi, Zoran Dukic, Elena Papandreou, Trio Chitarristico „A. Vivaldi”, William Feasley, Jakub Bokun, Krzysztof Pełech, Lily Afshar, Bożena Harasimowicz, Cem Duruoz, Marcin Trzęsiok, Dmitri Illarionov, Martha Masters, Gruber & Maklar i inni.

Zaprezentowany przez nich repertuar obejmuje muzykę gitarową od baroku po dzień dzisiejszy, ze szczególnym naciskiem na muzykę XX wieku, stąd też Gliwickie Festiwale Gitarowe mogą się poszczycić niejednym światowym prawykonaniem, choćby Ruminations fir guitar Chicka Corei czy Tryptyku polskiego Gerarda Drozda.

Podobnie w tym roku gliwicka publiczność będzie miała okazję prócz utworów Purcella, Mozarta czy Granadosa oklaskiwać, tym razem nie światowe, ale polskie prawykonania dzieł Dusana Bogdanovica, Kamrana Ince, Asika Veysela i Ernesto Nazaretha.

Cztery koncerty festiwalu odbędą się w cztery kolejne niedziele listopada w Sali Rajców Miejskiego Ratusza w Gliwicach o godz.18.00. Wystąpią na nich artyści o sławie światowej. Festiwalowe spotkania otworzy osiadła w Stanach Zjednocznonych grecka gitarzystka Antigoni Goni, laureatka aż siedmiu pierwszych nagród na najbardziej prestiżowych konkursach gitarowych. Jej recital w całości będzie poświęcony muzyce XX wieku, zaś dobór programu pozwoli prześledzić panoramę literatury gitarowej minionego wieku. Usłyszymy więc utwory amerykańskiego kompozytora Leo Brouwera, Japończyka Toru Takemitsu, Brazylijczyka Ernesto Nazaretha (w nieznanej w Polsce transkrypcji Sergio Assada), greckiego kompozytora Manosa Hadjidakisa, Augustina Barrios-Mangoré z Paragwaju, a także polskie prawykonanie utworu urodzonego w Belgradzie Dusana Bogdanovica Hymn to the Muse.

Kolejny koncert to występ istniejącego już od 16 lat duetu gitarowego Duo Bonfanti. Bracia Marco i Stefano Bonfanti założyli go już w pierwszych latach studiów, wzbudzając entuzjazm i prasy, i publiczności wspólną wizją artystyczną i doskonałym wyczuciem muzyki kameralnej. To właśnie owo wyjątkowe porozumienie sprawia, że wszystkie recenzje prasowe podkreślają jednolitość brzmienia u obu artystów, które przyczynia się do traktowania dwóch instrumentów jako niepodzielnej całości. Rozpoczną oni swój występ koncertem Vivaldiego, a w programie umieścili prócz Serenady Ferdinando Carulliego i Duetu koncertowego Antoine de Lhoyer, współczesnych Beethovenowi, utwory Leo Brouwera, Joaquina Rodrigo, poświęcony im utwór Gerarda Drozda Dancing Lady, a na zakończenie wirtuozowską Toccatę Pierre’a Petit.

W następną niedzielę usłyszymy Brytyjczyka Marka Ashforda, wyjątkową osobowość, nie pozostawiająca obojętnymi ni publiczności, ni krytyki. Jego program, wprawdzie pozbawiony skrajności, obejmuje szeroki wachlarz muzyki gitarowej od baroku (Henry Purcell, Domenico Scarlatti) poprzez transkrypcję słynnej sonaty fortepianowej A-dur z marszem tureckim Wolfganga Amadeusza Mozarta, po utwory Enrique Granadosa, Astora Piazzoli i Sonatę „Quo vadis” Gerarda Drozda.

Festiwal zamknie gitarzystka z Iranu Lily Afshar, podobnie jak Antigoni Goni osiadła w Stanach Zjednoczonych. Ma ona na swoim koncie liczne sukcesy i konkursowe, i estradowe, a wśród nich pierwszy na świecie doktorat z interpretacji gitarowej przyznany kobiecie na amerykańskim uniwersytecie. Jest ona również cenioną interpretatorką muzyki współczesnej, nic więc dziwnego, ze wielu kompozytorów poświęca jej swoje utwory. To właśnie w jej wykonaniu usłyszymy dwa polskie prawykonania: Wariacji MKG kompozytora amerykańskiego tureckiego pochodzenia Kamrana Ince oraz transkrypcje pieśni tureckiego poety ludowego i trubadura Asika Veysela. Poza tym w jej programie znajdą się utwory Enrique Granadosa, Fernando Sora, Augustina Barrios-Mangoré, Leo Brouwera i Fernando Bustamente, a także dedykowany jej Tryptyk Gerarda Drozda.

Cztery niedzielne koncerty VIII Międzynarodowego Gliwickiego Festiwalu Gitarowego niewątpliwie na długo zapiszą się w pamięci słuchaczy, a i należy żywić nadzieję, że inicjatywa podjęta przez założyciela festiwalu i konsekwencja, z jaką dąży do zapewnienia festiwalowi należnego mu miejsca wśród polskich festiwali gitarowych nadal będzie podtrzymywana przez wszystkich, którym bliska jest klasyczna muzyka gitarowa w najlepszych wykonaniach.

Koncerty Festiwalu

niedziela, 5 listopada 2006, g. 18.00
Gliwice, Sala Rajców Miejskiego Ratusza
Antigoni Goni (Grecja)

Program: Leo Brouwer, Toru Takemitsu, Ernesto Nazareth, Manos Hadjidakis, Dusan Bogdanovic, Agustin Barrios-Mangoré

 niedziela, 12 listopada 2006, g. 18.00

Gliwice, Sala Rajców Miejskiego Ratusza
Duo Bonfanti (Wlochy)

Program: Antonio Vivaldi, Leo Brouwer, Antoine de Lhoyer, Gerard Drozd, Ferdinando Carulli, Joaquin Rodrigo

 niedziela, 19 listopada 2006, g. 18.00

Gliwice, Sala Rajców Miejskiego Ratusza
Mark Ashford (Wielka Brytania)

Program: Enrique Granados, Henry Purcell, Wolfgang Amadeusz Mozart, Gerard Drozd, Astor Piazzolla, Francisco Tarrega

 niedziela, 26 listopada 2006, g. 18.00

Gliwice, Sala Rajców Miejskiego Ratusza
Lily Afshar (Iran/USA) 

Program: Kamran Ince, Asik Veysel, Leo Brouwer, Enrique Granados, Gerard Drozd, Fernando Sor, Fernando Bustamente

Organizator:
Międzynarodowy Gliwicki Festiwal Gitarowy
44-100 Gliwice
P.O. BOX 409
POLSKA/POLAND
e-mail:
[email protected]
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz