KLIPSCH: HERITAGE HEADPHONE AMPIFIER

Autor: Waldemar Nowak • 7 marca 2018
KLIPSCH Heritage Headphone Amplifier2.499 zł
7 marca 2018 12:16
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Dostarczył Konsbud HI-FI Konsbud HI-FI tel: +48 22 750 23 22 www.konsbud-hifi.pl

Część producentów słuchawek decyduje się na projektowanie i produkcję własnych wzmacniaczy słuchawkowych, które zwykle pojawiają się wraz z modelami flagowymi.
Jest w tym działaniu bardzo głęboki sens, o czym ciekawie opowiadał na przykładzie aktywnych kolumn Lars F. Jorgens z Dali
z punktu widzenia konsumenta to jest ten fantastyczny moment, gdy producent bierze na siebie pełną odpowiedzialność, iż kombinacja firmowego wzmacniacza z firmowymi kolumnami lub jak w tym przypadku słuchawkami da optymalne, gwarantowane rezultaty.


[img:6]

[img:13:L][img:15:R]Gdyby mnie ktoś zapytał: „Czy są lepsze wzmacniacze od tego?”, to dziennikarska uczciwość nakazywałaby odpowiedzieć: „Ależ oczywiście, słuchałem dziś lampowego Woo Audio WA5-LE i łeb urywało, ale tamten kosztował 22.000 zł, a ten 2.500 zł”.
No właśnie, czy za 2.5K złotych byłbym w stanie dostać coś lepszego? Śmiem wątpić. Czy za 3.5K zł? Hmmm, no może. Pewnie koło 4 tys. byłoby łatwiej coś trafić, tylko po co to w ogóle robić? Po co kombinować jak koń pod górę, skoro przez 2 lata, dwie grupy inżynierów pod jednym dachem optymalizowały oba komponenty do wzajemnej współpracy, a designerzy zadbali by wyglądały jak z jednego pudełka.

Niniejszy tekst stanowi nierozerwalną całość z recenzją słuchawek Klipsch Heritage HP-3.

 

[img:14:L]CZYTAJ> KLIPSCH: HERITAGE HP-3

 


[img:8]Idealna sytuacja dla melomana - pliki z laptopa lub muza z winyla, mały DAC-wzmacniacz, słuchawki plus szklaneczka Łyskacza
i zero użerania z niekończącym się dobieraniem sprzętu

[img:10:R]Przymierzając się do kupienia słuchawek HP-3 trzeba o jednej rzeczy koniecznie pamiętać - niech nikogo ani ich wielkość, ani audiofilskie przeznaczenie nie zmyli - to są słuchawki ultra łatwe w wysterowaniu, można je pędzić smartfonem lub jakimś innym iPodopodobnym tworem. Co za tym idzie Headphone Amplifier (cóż za prosta nazwa) nie musi być podręczną elektrownią. Pracuje dzięki temu na zewnętrznym zasilaczu i wynikają z tego same pozytywy (kolejność przypadkowa):

Zasilacz Klipsch'a vs ładowarka do smartfona

  • Nie potrzeba upychać w środku wydajnego zasilacza toroidalnego, więc jest mały, lekki i śliczny (to oczywiście subiektywna ocena)
  • Zasilanie zewnętrzne nie generuje zakłóceń z którymi trzeba walczyć, a po co z czymś walczyć jak można tego unikać?
  • Stojąc na biurku nie smaga nas falą gorąca bijącą w twarz (bywa co najwyżej letni)


[img:9]Niewielkie cacuszko, nieprawdaż?

[img:2]

Osobiście jestem nim zachwycony jeszcze co najmniej z kilku powodów - piszę to jako zdeklarowany fan sprzętu który określam jako PODRĘCZNE AUDIO (czyt. jestem zbyt leniwy by robić wycieczki tylko po to by zmienić płytę).
[img:16:R]Skoro ma być wygodnie, to co możemy z tym wzmacniaczem zrobić? Wejście USB do PC (dedykowany driver dla Windows zmusza Okienka do grania plików 192/24, do pobrania na stronie za free), wejście optyczne np. do CD, plus koaksjalne i analogowe RCA pod, które odpowiednim kablem da się podłączyć wszystko. Jest też wyjście na RCA z przełącznikiem Variable / Fixed, czyli mamy możliwość podłączenia aktywnych monitorów i korzystanie z wbudowanego przedwzmacniacza do regulowania głośności lub ograniczyć się do samego DAC’ka w trybie Fixed. Posiadając przejściówkę Lightning-USB można też się bezpośrednio podłączyć iPhonem.

[img:17:R]Spójrzmy na front - dwa wyjścia słuchawkowe pracujące jednocześnie, w tym jedno zbalansowane (XLR), przełącznik wyboru źródła, bateria diod pokazujących aktualny poziom próbkowania (FLAC białe i DSD niebieskie), hebelek do przełączania słuchawki/kolumny, hebelek dla potrzebujących podbicia (Gain +10dB) i pokrętło głośności (jednocześnie włącznik).

Volume jest bardzo czuły, w przedziale 15o mieści się przedział od cichego do głośnego słuchania. Reszta zakresu wzmocnienia i Gain przewidziano jako rezerwę dla klientów posiadających trudniejsze do napędzenia modele słuchawek. Włączenie Gain z HP-3 robi dyskotekowy koktajl z mózgu (jest za bogato), acz pewnie się znajdą fani i takiego słuchania ;)


[img:5]

Na koniec tej części zostawiłem sobie najlepsze - XLR. Jak pisałem w recenzji słuchawek, społeczność amerykańskich forumowiczów zadecydowała, żeby do HP-3 nie dokładać przewodu zbalansowanego, uzasadniając to tym, że tylko pewien odsetek klientów z niego skorzysta, a wszyscy za niego będą musieli płacić. Jak uradzili tak też się stało, ale czy to była dobra decyzja? Osobiście mam głębokie wątpliwości bo przewód w domu już by był, a producent i tak nie podniósłby ceny powyżej psychologicznej granicy 1999$.

Recenzując słuchawki temat ten przemilczałem ponieważ kabla w komplecie nie ma, ale pisząc o wzmacniaczu byłoby nie fair nie sprawdzić czym też oba wyjścia się różnią.
Tak sobie przed chwilą zagrałem Led Zeppelin „Since I’ve Bern Loving You”… ech… jakby to powiedzieć, żeby za bardzo nie namieszać? Jeżeli nie masz możliwości przerzucenia się na stałe na przewód zbalansowany, to niech cię ręka boska broni eksperymentować, bo posłuchasz i powrót do trójżyłowego druta będzie bolessssssssny. Szczerze? Szczerze to nie spodziewałem się po wzmacniaczu w tej cenie takiego basowego kopa! Na standardowym przewodzie Zeppelini byli bardzo w porządku, a po zmianie okablowania słuchawki zagrały jak z dołożonym subwooferem wysokiej klasy za plecami. Dynamika, której nic nie brakowało jeszcze bardziej rozkwitła. Skąd się biorą te pokłady energii?
W gęstych plikach zapisane jest dużo więcej, niż się wydaje, tylko żeby się do tej informacji dostać potrzebne są narzędzia: bardzo drogi zestaw stacjonarny lub odpowiednie słuchawki, DAC-wzmacniacz i właściwy kabel.


[img:4]Design with pride in Indianapolis

Od samego początku nie dawała mi spokoju myśl: „Dlaczego on jest tak tani?”. Sprawa o tyle ważna, że tani sprzęt jakby z definicji nie może być bardzo dobry. Oświecenie spłynęło na mą zmęczoną głowę gdy odkręciłem pokrywę - przecież tu nie ma, bo i po co kilku kilogramów miedzi zasilacza toroidalnego.
Gdyby to był wzmacniacz uniwersalny, muszący sobie radzić z różnymi energożernymi słuchawkami, to taki brak byłby ewidentną wadą, ale tu? Tu to nie wada, tylko optymalizacja, która pozwoliła wyprodukować bardzo udany DAC-wzmacniacz za akceptowalne pieniądze.


[lupa:1] 

Co jeszcze dobrego można powiedzieć… ma asynchroniczne wejście USB, dwa wzmacniacze obsługujące wyjście zbalansowane, niskie zniekształcenia, korpus obudowy frezowany z litego aluminium i wszystko przykręcone do niego na sztywno, moduł z gniazdami fizycznie odseparowany od płyty głównej by naprężenia podczas majstrowania przy kablach nie przenosiły się na płytę główną. Pięknie wykończony dół i góra z orzecha, pokrętła i „wajchy” z anodyzowanego aluminium, przełączniki działają przez przekaźniki - nie ma więc ryzyka pojawienia się pstrykania po kilku latach użytkowania (podczas przełączania źródeł).

[img:12:R]Tu pięknie widać odseparowanie elementów od siebie,
nie przenoszą się naprężenia, ani drgania pomiędzy
poszczególnymi  płytkami

Headphone Amplifier to również audiofilski DAC wysokiej rozdzielczości na referencyjnej kości ES90128K2M ESS Sabre32 obsługujący pliki do 192kHz/24bit. Tor używa architektury ESS 32-bit HyperStream DAC redukującej jitter. Do poprawy jakości dźwięku przyczynia się również asynchroniczność wejścia USB - XMOS USB przejmuje kontrolę nad taktowaniem sygnału po stronie wzmacniacza. Wsparcie dla driverów ASIO, o ile oprogramowanie odtwarzacza je obsługuje. Smartfony iOS (przez przejściówkę) i Android bezpośrednio mogą łączyć się przez USB działając jak bezstratne serwery (pomijany jest wtedy DAC smartfona).

Wykorzystane wzmacniacze klasy A-B TI TPA6120A2 są ekstremalnie ciche - nawet rozkręcone na max pozostają niesłyszalne.

Kończąc chciałbym postawić pytanie natury ekonomiczno-filozoficznej - dysponując określonym budżetem, co bardziej się opłaca (uwzględniając koszty i jakość):

  • drogie słuchawki + tani wzmacniacz?, czy
  • drogi wzmacniacz + tanie słuchawki?


[img:1]Jak widać duet: Klipsch Heritage HP3 plus Headphone Amplifier trudno przelicytować

 

Podsumowanie

Perfekcyjnie sparowany ze słuchawkami Heritage HP-3, radzi sobie również z trudniejszymi do napędzenia modelami firm trzecich. Może pracować jako samodzielny DAC, może również sterować kolumnami aktywnymi. Nadaje brzmieniu charakterystyczną klipschowską lekko oldskulową sygnaturę, za którą tysiące fanów marki na świecie daliby się pokroić.

Jak to elegancko napisał sam producent: „Nie kupujesz tylko słuchawek, zabierasz do domu kawałek amerykańskiego dziedzictwa, które wykuwało się przez ponad 70 lat”.


[img:7]Na zdjęciu firmowy przewód zbalansowany - dokupiłbym go w ciemno

Gdzie kupić?

KLIPSCH KLIPSCH www.klipsch.com

Dystrybucja w Polsce:

EIC

tel.: + 48 22 594 83 83
tel.: +48 22 594 83 84
adres:
Łuki Wielkie 3/5 02-434 Warszawa

Konsbud HI-FI

tel.: +48 22 750 23 22
tel.: +48 22 750 23 04
adres:
ul. Nowa 23 05-500 Piaseczno - Stara Iwiczna
Konsbud HI-FI

Sklepy muzyczne > KLIPSCH rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz