Test: Audiomica Laboratory - kable cyfrowe RCA

Autor: Robert Trzeszczyński "Palton" • 15 czerwca 2015
AUDIOMICA LABORATORY - Flint Consequence8.000 zł
AUDIOMICA LABORATORY - Alunite Reference1.800 zł
AUDIOMICA LABORATORY - Erys Excellence510 zł
15 czerwca 2015 14:26
Robert Trzeszczyński "Palton" Dostarczył Audiomica Laboratory ul. Tadeusza Kościuszki 30 38-300 Gorlice
  • <b>ZALETY OGÓLNE</b>
  • Dźwięk bogaty w barwy przy zachowaniu rozdzielczości.
  • Już od najtańszego kabla słychać wysoką klasę przewodów. Idąc w górę cennika, możemy się spodziewać wzrostu jakości, przy zachowaniu podstawowych cech charakterystycznych.
  • Droższe kable zapakowano w ładne i trwałe drewniane etui.
  • <b>Flint Consequence</b> - W najdroższym kablu zastosowano markowe wtyki WBT.
  • <b>Alunite Reference</b> - Najjaśniejszy wśród testowanych kabli, najdokładniejszy i najbardziej zadziorny
  • <b>Calcit Gold</b> - Bardzo wyraźnie podkreśla plastykę nagrań.
  • Nowe wtyki w niższych seriach są bardzo ciasne i zbyt ostro zakończone. Zniszczyły złoconą powłokę gniazd połączeniowych urządzeń do których były wpinane. W trakcie walki z podłączeniem, został wyłamany jeden z ?ząbków? zewnętrznej części wtyku.

Przewody cyfrowe Audiomica Laboratory, to w moim przekonaniu udane produkty. Na tle konkurencji, można sje pochwalić bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości dźwięku. Najdroższy, ale też najlepszy z nich - Flint Cosequece, może śmiało rywalizować z dowolnym kablem na rynku. W takim wypadku, złą oceną, może być jedynie kwestia niedopasowania się w danej konfiguracji.

Spełniając warunek zrównoważonego systemu, jestem spokojny o stan takiej rywalizacji. Poza najtańszym przewodem w ofercie gorlickiego producenta - Gras Excellence - miałem okazję słyszeć jego wszystkie przewody cyfrowe.  Kable te posiadają zbliżoną sygnaturę dźwiękową i różnią się jedynie wyrafinowaniem niuansów brzmienia. Tak więc poniższy opis dotyczył będzie wszystkich cyfrówek, a  osobno opiszę jedynie subtelności którymi się różnią.

Przewody Audiomica Laboratory testowałem na przestrzeni wielu miesięcy. Miałem w tym czasie masę różnych sprzętu. Mogłem więc sprawdzić przewody w wielu konfiguracjach i z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że znam je doskonale. Niewiele rzeczy w trakcie mojej wieloletniej pasji do audio, poznałem tak dobrze, przed dokonaniem końcowej oceny.

"Złoty środek"- to zwrot, który najczęściej mi przychodzi gdy myślę o całości dźwięku tych kabli. Tak, to doskonałe słowa określające cechy tych przewodów, a właściwie niemal ich brak. Trudno się ocenia rzeczy bez wyraźnej, charakterystycznej sygnatury. Znam kable docieplone czy też bardziej zwarte, pozornie rodzielcze, lub sztucznie napompowane. Audiomica łączy sprzeczne ze sobą cechy i omija pułapki w które można wpaść. Nie tracąc detali, wszystko w brzmieniu pozostaje barwne i klarowne.

Gdybym miał wskazać najlepszą część pasma w "wykonaniu" testowanych cyfrówek, to miałbym trudne zadanie. Wyrównanie w całym paśmie, płynne przechodzenie w dół i górę charakterystyki, nie daje punktu zaczepienia. Jednak ze względu na trudność umiejętnego kreowania średnicy przez sprzęt audio, to ją musiłbym wymienić na pierwszym miejscu. Dzięki neutrlności, głosy ludzkie są prawdziwe. Charakterystyczny tembr głosów czarnoskórych wykonawców jest rozpoznawalny natychmiast. Nie powoduje to jednak przejaskrawienia, co u innych objawia się nosowością głosu. Wysokie tony są równie dobre, słychać wiele, jednak nie są podkreślone i nie ranią naszych uszu nadmierną ilością. Miotełki, dzwoneczki i inne instrumenty są gładkie i błyszczące. Bas jest mało atrakcyjny. Nie ma podkręcenia, charakterystycznego przy uwypukleniu jego wyższej części. Nie robi wrażenia masą, ani nadzwyczajną szybkością. To cechy, które mówiłyby o dodawaniu czegoś od siebie, a tego nie stwierdziłem.

 

[img:2]

Flint Consequence

Jest zdecydowanie najlepszym spośród cyfrówek Audiomicy. W stosunku do swoich tańszych braci, ukazuje pogłębienie i poszerzenie sceny muzycznej. Pomimo większej pastelowości i pełniejszych barw niż Alunite Reference, słyszymy jeszcze więcej detali głównych instrumentów jak i dźwięków tła. Także bas nabiera większej swobody, choć nie jest już tak wykonturowany jak we wspomnianym Alunite. Całość jest bardziej plastyczna i przejrzysta. Tutaj bardziej przypomina tańszego Caltic Gold i Vandiniego (którego słuchałem wcześniej), jednak jest od nich znacznie bardziej rozdzielczy. 

Brzmienie

Bliskie neutralności, po prostu dobry kawałek drutu.

Polecam

  • Wszystkim tym, którzy cenią dźwięk wierny muzyce na żywo.
  • Lokalnym patriotom, wszak to nasz rodzimy producent - ceńmy to co nasze i dobre.
  • Cena ok. 8.000 zł

 

 

[img:3]

Alunite Reference

To najbardziej wyrazisty przewód cyfrowy w ofercie firmy. Najjaśniejszy wśród braci, najdokładniejszy i najbardziej zadziorny. Wyróżnia się pewną dosadnością i konturowością. Sprawdzi się doskonale w ospałych systemach. Małą wadą na tle droższego Flint-a, jest skrócenie wybrzmień. To powód nieco mniejszej namacalności instrumentów i powietrza znajdującego się dookoła nich. Scena jest wyraźnie szczuplejsza, jadnak przypominam, mówimy tu o kilkukrotnie tańszym kablu. Wśród kabli w tym przedziale cenowym jest bez wad. Stosunek ceny do jakości ma chyba najlepszy z całej trójki. W porównaniu ze znacznie droższym Transparentem, nie miałem w tej kwestii żadnych wątpliwości. Alunite natychmiast obnażył napompowany sztucznie dźwięk konkurenta. Takie rzeczy jak precyzja, rozdzielczość i barwa, nie pozostawiały pytań.
Cena: 1.800,- zł

 

[img:1]

Calcit Gold

Jest naprawdę fajnym i niedrogim kablem, który stawia na barwny i plastyczny przekaz. Uspokojenie w górze pasma i średnicy jest wyraźnie słyszalne, objawia się to lekkim rozmazaniem kontórów i mniejszą rozdzielczością. Znów chcę przypomnieć, że słychać to na tle droższych kabli. Z niedrogich, tylko Fadel był zdecydowanie bardziej dokładny. U Fadela było to okupione brakiem wypełnienia, Audiomica postawiła na bardziej zrównoważone zestrojenie dźwięku. Bas jest przenoszony prawidłowo, niczym specjalnym się nie wyróżnia, ale też nie ma się czego wstydzić.
Cena ok. 510 zł

 

Podsumowanie

Audiomica Laboratory to producent świetnych kabli cyfrowych. W moim stwierdzeniu nie ma żadnej kokieterii ani też przesady. Nieczęsto piszę tak pozytywne recenzje, staram się o dużą wstrzemięźliwość w ocenach testowanych przedmiotów. W tym wypadku nie mogę jednak poprzestać na standardowym opisie poszczególnych cech charakteryzujących te przewody. Te bowiem są wyjątkowe na tle innych mi znanych. Miałem okazje sprawdzać przynajmniej kilkadziesiąt kabli cyfrowych, poza Audiomicą przychodzi mi na myśl jedynie Tara Labs. 

Znam te niedowierzanie i złośliwości po przeczytaniu tak pozytywnej recenzji. Czynię to z pełną odpowiedzialnością. Jestem świadomy kpiących słów niektórych czytelników mówiących o "laurce". Miałem dużo czasu, żeby to dokładnie przemyśleć. Niedowiarkom mówię - posłuchajcie Flinta Consequence, a później porozmawiamy.

 

Parametry techniczne

 

FLINT CONSEQUENCE

   Przewodnik:    Solid-core, OCC, N7
   Średnica przewodników:    16 AWG
   Średnica kabla:    9 AWG
   Ekran 1:    Folia aluminiowa 100% pokrycia
   Ekran 2:    Plecionka wielodrutowa 60% pokrycia
   Ekran 3:    Folia aluminiowa 100% pokrycia
   Ekran 4:    Plecionka wielodrutowa 70% pokrycia
   Ekran 5:    Plecionka wielodrutowa 90% pokrycia
   Ekran 6:    Plecionka wielodrutowa 98% pokrycia
   Impedancja:    75 Ohm
   Wtyki:    RCA -BNC, rodowane
   Kolor:    Biały
   Seria:    Consequence Series

 

ALUNITE REFERENCE

   Przewodnik:    2 żyły przewodzące pokryte stopem Ag
   Ekranowanie:    Oplot miedziany srebrzony
   Średnica przewodników:    2x21 AWG
   Średnica kabla:    11 AWG
   Impedancja:    75 Ohm
   Filtr:    DFSS
   Wtyki:    RCA lub BNC, pozłacane
   Kolor:    Czerwony
   Seria:    RED Series

 

CALCIT GOLD

   Przewodnik:    1 żyła gorąca N6 OFC solid-core
   Ekranowanie:    Oplot miedziany srebrzony
   Oplot:    Zewnętrzny bawełniany
   Średnica przewodników:    Średnica żyły: 1x17 AWG
   Średnica kabla:    Średnica zewnętrzna: 11 AWG
   Impedancja:    75 Ohm
   Filtr:    DFSS
   Wtyki:    RCA i przejściówka BNC, pozłacane
   Kolor:    Czarny
   Seria:    BLACK Series

 

 

 

 

 

Sprzęt użyty w teście

 

SPRZĘT

Kable cyfrowe: Audiomica Labolatory Flint Consequence, Audiomica Labolatory Alunite Reference , Audiomica Laboratory Calcit Gold


Kolumny:  DynaudioC3, Zoller Solution
Końcówka mocy:  ML 23.5, Audionet Amp I, Rega Elicit-R
Preamp:  Thule PR 200, :  Audionet PRE1V2 + zewnętrzny zasilacz EPS,
Transport: Wadia 3200, SB Touch, Audionet ART V2,
DAC: Audio Surgery Protagonist, Mytek 96,
Kable głośnikowe:  Audioquest Midnight,
Kable sygnałowe: Cosmic Audio, Tara Labs ISM 3, Transparent Audio Music Link Ultra,
Kable cyfrowe: Transparent Premium, Fadel art Greylitz, Apogee Wyde Eye (wtyki WBT),
Kable sieciowe:  Heavens Gates Ultra Silence ,Tara Labs Prism Special AC, 2x Tara labs Masters,
Listwa sieciowa:  Sun Leiste
Pokój odsłuchowy:  ok. 20 m2 zaadaptowany akustycznie

NAGRANIA
Fred Hersch Group "Forward Motion" - JD55
John Taylor "Rosslyn" - ECM 1751
Airto Moreira and the gods of jazz "Killer Bees" - BW041
Maurice Ravel, Die Klavierkonzerte The Piano Concertos Krystian Zimerman The Cleveland Orchestra, London Symphony Orchestra, Pierre Boulez - Deutsche Grammophon - 0289 449 2132 8 CD DDD GH

Gdzie kupić?

AUDIOMICA LABORATORY AUDIOMICA LABORATORY www.audiomica.com/PL

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > AUDIOMICA LABORATORY rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz