ANTOINE FARBUR I JEGO ULUBIONY DŹWIĘK
Każdy kto miał przyjemność spotkać, reprezentującego firmę Audio Research, Antoine Farbur zauważył zapewne, że nie jest on zwykłym product menagerem... to właśnie takich ludzi tytułować należy Audiofilami.
W tym roku Horn Distribution wytoczył "największe działa" - w stosunku do niektórych urządzeń śmiało napisać można, że były to "dzieła" i na dodatek bez wątpienia dodać: "dzieła sztuki". Wśród kolumn, obejrzeć i posłuchać mogliśmy najwyższe modele włoskiego Sonus faber. Amerykański Audio Research zaprezentowało swoje flagowe urządzenia lampowe, dla których źródłem były zarówno odtwarzacz CD-9 jak i gramofon nowej w Horn marki E.A.T.
Reprezentujący amerykańską firmę Audio Research Antoine Farbur opowiada o urządzeniach i muzyce - zapraszamy na film.
Audio Research jest jednym z najstarszych, nieprzerwanie działających, producentów sprzętu audio w USA. Firma produkuje urządzenia w Minneapolis od roku 1970. Audio Research nadal jest wierne idei odtwarzania muzyki na najwyższym poziomie i gównie dlatego buduje, coraz doskonalsze urządzenia. Firma odcisnęła silne piętno na całej branży audio. Jej urządzenia są łatwo rozpoznawalne - zarówno wizualnie jak i brzmieniowo. Przez wiele lat zarządzali nią ludzie, dla których nadrzędną ideą nie były oszczędności, a jedynie chęć budowania audio o doskonałym brzmieniu.
Projekty Audio Research to urządzenia oparte na lampach. W dobie dominacji tranzystora to decyzja odważna i jak się okazało słuszna - dziś wielu producentów wraca lub kontynuuje produkcję urządzeń lampowych, wskazując ich wyższość nad rozwiązaniami, które uchodzą za nowocześniejsze.
Sonus faber - tej marki nie trzeba przedstawiać. Powołana do życia w latach 80-tych XX wieku przez Franco Serblina firma, jest obecnie w zupełnie innym miejscu niż wymyśliłby sobie jej założyciel. Kolumny, które projektował i te, które mogliśmy zobaczyć w Warszawie łączy jednak jeden wspólny mianownik: bez wątpienia wiele z nich przejdzie do historii. Na Audio Video Show 2016 w Loży osobliwości audio Horn Distribution mogliśmy obejrzeć kolumny unikatowe i niedostępne obecnie w sklepach, natomiast w hotelu Sobieski - wręcz przeciwnie: najnowsze i będące obiektem kultu wielu audiofilów.
E.A.T. czyli European Audio Team stworzyła Jozefina Lichtenegger. Jej podejście do biznesu gramofonowego obrazuje nieco inny sposób myślenia. Józefina, znana ze swojego nienagannego gustu, twierdzi, że high-endowe gramofony poszły w kierunku produktów, które są wyjątkowo niezgrabne, zbyt masywne, kierowane wyłącznie do męskich odbiorców, oraz przekombinowane pod względem technologicznym. W European Audio Team produkowane są wyłącznie gramofony, które oferują doskonałość technologiczną i maksymalną wydajność. Jozefina – niczym Ettore Bugatti – wymaga, aby forma zawsze pasowała do treści. Nic nie usprawiedliwia zasłaniania braku wizji estetycznej produktów przy pomocy technicznych usprawnień. Jozefina sprawiła, że każdy element wychodzący spod szyldu E.A.T. jest od początku do końca przemyślaną wizją estetyczną, tak jak jest to tworzone w przypadku innych dóbr luksusowych, takich jak biżuteria, wieczne pióra, zegarki czy haute couture.
Produkty marki E.A.T. idealnie demonstrują tą filozofię. Poczynając od oryginalnych Forte czy Forte S, ze specjalnie zaprojektowanymi, wspaniałymi, ale równocześnie dość ciężkimi talerzami, przez innowacyjnego E-Flat, ze swoim ultra cienkim talerzem i dwusilnikowym układem napędowym, E.A.T. dotarło do etapu, w którym byli w stanie stworzyć C-Sharp – bezpośredniego beneficjenta stosowania najnowocześniejszych materiałów, takich jak włókno węglowe czy TPE.
Jozefina Lichtenegger