AUDIOVECTOR ZAPRASZA NA WYSTAWĘ HIGH-END W MONACHIUM
Będąca członkiem High End Society duńska firma AUDIOVECTOR zaprasza na wystawę High-End w Monachium. Tegoroczna ekspozycja prezentować będzie zarówno nowości jak i klasyczne, doskonale znane zestawy serii SR.
Do tegorocznej wystawy w Monachuim tylko pozornie zostało dużo czasu. W krótkiej rozmowie z Madsem Klifothem dało się wyczuć pośpiech i chęć opowiedzenia wszystkiego w "krótkich żołnierskich słowach". W tym roku w Monachium, duński Audiovector ma zamiar zaprezentować całą, powiększoną o kolejne kolumny serię QR. Po modelach QR1 i QR3 przyszedł czas na kolejne zestawy, ale nie będzie nim brakująca kolumna QR2. Mają to być subbas (QR Sub), zestaw ścienny (QR Wall) oraz kolumna centralna (QR Center). Nieco wcześniej, przedpremierowo zobaczymy je już w kwietniu. Zestawy mają być produkowane w tych samych kolorach, co pokazane wcześniej dwa pierwsze modele serii: będą to: Piano Black, White Matte oraz Dark Walnut Veneer.
Pierwsze, udostępnione nam zdjęcia dają odpowiedzi na kilka pytań. W nowych zestawach QR znajdziemy znany i bardzo dobrze spostrzegany przez klientów przetwornik AMT. Wersję On Wall wzbogacono o dwa, umieszczone po bokach, odłączane tweetery. Będą one odpowiedzialne za dodatkową możliwość rozproszenia dźwięku i jest to rozwiązanie, które może być przydatne systemach kina domowego. Dużą nowością, ale też radością dla kinomaniaków może okazać się solidny subwoofer oraz uzupełniajacy serię - głośnik centralny.
O powód rozbudowy serii w kierunku kina domowego zapytaliśmy Madsa Klifotha. Projekt QR to w dużej mierze jego dzieło. Od momentu gdy przejmuje on powoli fabrykę po ojcu, kolumny zaczęły wyglądać nieco inaczej. Ale jak zapewnia Mads, DNA brzmienia marki pozostanie niezmienne. Ciekawych naszej opinii na temat duńskiego punktu widzenia na brzmienie zapraszamy do lektury testu kolumny QR1.
Audiovector QR On-Wall.
Jak się okazuje seria QR, pomimo dużych nakładów na promocję nie będzie najważniejszym elementem oferty Audiovector. Firma nie rezygnuje więc z produkcji i ulepszania kolumn, które lokują się znacznie bliżej zestawów z grupy High-End.
Na początek zapytaliśmy Madsa jak układa mu się współpraca z Ole, który jest jak wiadomo, twórcą marki Audiovector i ojcem Madsa. Jak bardzo pomaga lub przeszkadza różnica pokoleń i czy jest to stytuacja typu "Generation gap"?
Mads Klifoth: Panuje między nami rodzaj dobrej równowagi. Pracujemy razem każdego dnia, przy każdym z projektów. Prawdą jest, że QR jest moim dzieckiem i łatwo zauważyć w serii QR mój wkład, ale Ole był zawsze ze mną w całym procesie powstawania tej serii.
Mads Klifoth: Nie do końca tak jest. Zajmujemy się produkcją zestawów kina domowego od 1990 roku. I mamy w tym zakresie sporo sukcesów. 60% naszej produkcji w roku 2006 dotyczyło właśnie kina domowego. Po latach globalnego zainteresowania zestawami dedykowanymi dla kina domowego klasy high-end, nastał czas stereo - przynajmniej jeśli chodzi o naszych klientów. W szczególności mam na myśli produkty z najwyższej półki. Obecnie w wielu krajach można zaobserwować powrót czasów zestawów wielokanałowych wyższej oraz średniej klasy. Nasza oferta zawsze zawiera świetne propozycje zestawów 5.1, 5.2, 7.1, 7.2.
Mads Klifoth: Absolutnie. Będziemy kontynuować nasz rozwój w kierunku produktów High End rozwijając serie SR (SR 1, SR 3, SR 6) oraz R Arrete (R11). Audiovector jest producentem urządzeń klasy High End i zawsze będziemy skupieni na tym elemencie! W zeszłym tygodniu mieliśmy klienta, który kupił zestaw złożony z kolumn frontowych SR 6 Avantgarde/ tylnych SR 3 Avantgarde/ głośnika centralnego SRC Avantgarde oraz głośnika basowego SR Sub Avantgarde Arrete. Łatwo można obliczyć, że jest to bardzo drogi system.
Zależy nam również na tym, by zaspokajać potrzeby mniej wymagających klientów i taka jest właśnie seria QR. Mamy duże grono młodszych klientów, którzy wybrali naszą markę. Chcemy pokazać, że doceniamy ich lojalność, oferując przystępny cenowo system o znakomitej jakości brzmienia.
Mads Klifoth: Zajmujemy się zawodowo tworzeniem zestawów głośnikowych od niemal 40 lat. Ole zaczął to robić 10 lat wcześniej, ale traktował to jako hobby - to już w sumie pół wieku! Wyobraź sobie jak wiele narzędzi, koncepcji, pomysłów oraz metod posiadamy w naszej "tajnej dokumentacji". To byłoby niewłaściwe, gdybyśmy nie podzielili się tą wiedzą z tak zróżnicowanym gronem naszych odbiorców. Czy to audiofilami, czy po prostu entuzjastami dobrego brzmienia i jakości wykonania.
Projektując zestawy serii QR, wykorzystaliśmy rozwiązania znane z zestawów SR. Zadbaliśmy jednocześnie o to, by produkty były bardziej przystępne cenowo. W ten sposób jeszcze więcej osób może do nas dołączyć. Naszym celem było także "zaproszenie" młodszego pokolenia słuchaczy do skosztowania magicznego i pięknego uczucia, jaki towarzyszy brzmieniu High-End. Jak dotąd udaje nam się to osiągnąć.
Mads Klifoth: Sprzęt audio jest bardzo osobistą sprawą. Papier czy włókno węglowe nie zmienia faktu, że większość słuchaczy ma odmienne preferencje co do reprodukcji muzyki. Osobiście wychodzę z założenia, że jeśli słuchając muzyki mimowolnie zaczynam przytupywać w jej rytm, to jestem zadowolony z tego, co słyszę. NOWE NIE JEST LEPSZE JEŚLI NIE BRZMI LEPIEJ! Uszy zawsze pozostaną najważniejszym elementem, nie inżynieria.
radzić z MQA, plikmi hi-res i pasmem, które w teorii lub praktyce potrafi kończyć się na 35 kHz.
Mads Klifoth: W przypadku naszych kolumn, to nigdy
nie stanowi problemu! ... zresztą zapraszamy do naszego pokoju
na wystawie w Monachium - każdy będzie się mógł o tym przekonać.
W imieniu marki Audiovector, Ole i Madsa Klifotchów oraz polskiego dystrybutora
firmy Voice Audio zapraszamy wszystkich wybierających się
na wystawę High-End w Monachium do pokoju E207 w Atrium 4.2.
Wystawa High-End w Monachium
Wiosenna wystawa sprzętu high-end jest cykliczną imprezą organizowaną od początku lat 80-tych XX wieku. Dla europejskich i światowych producentów sprzętu audio, to jedno z najnajważniejszych miejsc spotkań. Można tu zobaczyć i posłuchać praktycznie wszystkiego, co wytycza kierunki technologiccznego rozwoju branży audio na najbliższy rok. Wystawa High-End to tradycyjne miejsce premier i zapowiedzi sprzętowych. Wraz z High-End Society oraz centrum targowym MOC zapraszamy do Monachium w dniach 18-21 maja.