17 czerwca 2017 00:24
Info Voice Voice tel: +48 338 512 691 www.voice.com.pl HIGH END Monachium Vorm Eichholz 2g 42119 Wuppertal

CHORD mojo + poly = monopoly

[img:7:R]Ogólnie na całej wystawie było kilka „drobiazgów” na widok których dostawałem tzw. „chcicy”.
U Chorda było inaczej… chciałem mieć wszystko.
Każde z pokazywanych urządzeń było niepowtarzalnym mixem technologii i designu. Co się komu podoba, jest oczywiście kwestią dyskusyjną, ale nie sposób nie przyznać, że chordowskich urządzeń nie da się pomylić z żadnymi innymi.

[img:6]Chord posiada w swojej ofercie wiele niezwykłych urządzeń...

Na stoisku firmy trafiłem na kolejną wielką postać branży audio, na założyciela firmy Chord - Johna Franksa we własnej osobie. Nieformalne rozmowy często pomagają zrozumieć, dlaczego pozornie podobnie działające urządzenia jednej firmy, potrafią być w warstwie brzmieniowej i emocjonalnej tak inne od urządzeń drugiej. W czasie rozmowy padło również najważniejsze zdanie jakie usłyszałem podczas całej imprezy, a które dla wielu powinno być mottem (przyczepionym do drzwi lodówki). Zacznijmy jednak po kolei...

[img:5]... zarówno amatorskich jak i profesjonalnych,
ale to nie urządzenia kosztujące małą fortunę znalazły się w centrum zainteresowania

[img:4:R]Czy przywieźliście coś premierowego z Wielkiej Brytanii?

POLY - to nasz nowy produkt steamujący, który przypina się do MOJO. To niesamowity kawałek technologii, o nieprawdopodobnych możliwościach. Jest to odtwarzacz, streamer i serwer wszystko-w-jednym, a dodatkowo w bardzo zwartej obudowie. By móc osiągnąć tak wielkie skoncentrowanie elementów, musieliśmy w kilku przypadkach, dosłownie przesunąć granice technologii i jesteśmy bardzo dumni z efektu końcowego.

Projektując tak małe urządzenie zapewne trzeba było coś „poświęcić”. Co?

Jeśli projektujesz ostrożnie i mądrze nie musisz wiele poświęcać. Osiągi jakie otrzymasz z tego małego streamera, niczym się nie różnią od osiągów, jakie otrzymasz z pełnowymiarowego streamera. Możliwe, że będą nawet lepsze.

 

[img:1]Poly + Mojo = zakochana para

W pewnej chwili wdaliśmy się w rozmowę na temat kierunków rozwoju technologii cyfrowych, granic dalszej miniaturyzacji, a wszystko to w kontekście tematu: czym różnią się duże „pudełka” od małych? Czy nadal większy znaczy lepszy? 

Wydaje mi się, patrząc ogólnie, że większość producentów nie za bardzo dysponuje zaawansowanymi technologiami. Moje doświadczenia zawodowe wywodzą się z projektowania awioniki (sprzęt elektroniczny dla lotnictwa), gdzie wielokrotnie byłem zmuszony pokonywać kolejne bariery. To głownie z tego powodu i w naturalny sposób zdobyłem wiedzą oraz narzędzia na bardzo wysokim poziomie technologicznym - nazwijmy go w kategoriach technicznych poziomem zdolności do budowania telefonów komórkowych. W moim odczuciu wiele spośród firm audio wystartowało z innego punktu niż ja i to tworzy owe różnice miedzy nami. Najważniejsza rzecz jakiej uczy cię zajmowanie się awioniką to, że każdy problem inżynierski MUSI zostać rozwiązany jeden po drugim u jego źródła. Nie możesz liczyć na drugą szansę by potem niejako wtórnie rozwiązać problemy pierwotne. Jeśli potrzeba wydać więcej pieniędzy na badania i rozwój by osiągnąć lepszy rezultat MUSISZ to zrobić. W samolotach nie łata się dziur taśmą klejącą… to powoduje, że nasze podejście do poszukiwania rozwiązań jest inne i dzięki temu osiągamy też inne rezultaty. A osiągamy takie jakie osiągamy (tu pojawił się szczery uśmiech od ucha do ucha).

 

 

 "każdy

problem
inżynierski
MUSI
zostać
rozwiązany 
jeden
po drugim
u jego
źródła"

[img:8:FR]Trzeba przyznać, że John przez cały czas naszej pogawędki zachowywał umiar godny brytyjskiego gentlemana, a pamiętajmy, że konstrukcje tego pana można spotkać w tak wymagającym środowisku profesjonalnym jak studia nagraniowe poczynając od londyńskich Abbey Road, przez nowojorskie Sony Music Studios na Skywalker Sound George Lucasa kończąc. On to wraz z Robertem Wattsem doszli do wniosku, że produkowane na masową skalę kości konwerterów obarczone są licznymi ograniczeniami i postanowili wypracować i stosować własne rozwiązania próbkujące sygnał na poziomie niedostępnym dla konkurencji. Uzyskali dzięki temu nie tylko szeroką scenę ale również głęboką, a to właśnie informacje o oddaleniu instrumentów są najłatwiej tracone.   To o ich przetworniku DAVE wielu mówi, że to najlepszą konstrukcja świata. Zminiaturyzowany DAVE pod nazwą HUGO sprzedał się do tej pory dziesiątkach tysięcy sztuk, a jeszcze bardziej zmniejszony do wersji MOJO stał się urządzeniem przenośnym obsługującym każde słuchawki od 4 do 800 Ohmów. John prorokuje, że jego sprzedaż osiągnie setki tysięcy sztuk. Odejście od stosowania gotowych kości pozwoliło im na dwie rzeczy: po pierwsze uwolnili się od ograniczeń narzucanych przez producentów wypuszczających nowe modele co 4-5 lat, a po drugie stosując własne programowalne rozwiązania (chipy FPGA) mogą je poprawiać i udoskonalać w setkach odsłuchów, aż do osiągnięcia pożądanego rezultatu i nie muszą przy tym iść na żadne kompromisy. Gotowa kość wyprodukowana przez firmy takie jak: Asahi Kasei, Wolfson czy Burr-Brown  jest jaka jest. A jaka jest można się przekonać dopiero gdy zostanie wyprodukowany pierwszy egzemplarz i nic w niej już nie można zmienić, poza tym wszyscy (pozostali) producenci opierają się o te same podzespoły... 

[img:3:R]Drugim produktem promowanym na stoisku
był odświeżony HUGO2

John, wierzy w koncepcję, że przynajmniej połowa ludzi słuchających muzykę ma zacięcie audiofilskie, tyle że nie stać ich na realizację marzeń. Ta wiara leżała głęboko u założeń towarzyszących powstawaniu MOJO - za cenę smartfona można kupić kompaktowe urządzenie przenoszące słuchacza na nieporównywalnie wyższy poziom doznań. Obecnie dostępne telefony bezproblemowo mogą występować w roli serwerów plików hi-resowych. W tym miejscu dotarliśmy do całkowitej zbieżności naszych poglądów - źródłem może być cokolwiek co podaje cyfrowe pliki, może to być i serwis streamingowy, do tego przyzwoity DAC ze wzmacniaczem i jak najlepsze słuchawki dają więcej wysokiej jakości, muzyki niż rozwiązanie stacjonarne za te same pieniądze. Co równie ważne uniezależniają również od problemów lokalowych - młody człowiek mieszkający kątem u rodziców, albo mający małe dziecko nie słucha na kolumnach żeby nie przeszkadzać.

Muzyka jest dobrem powszechnym, towarzyszy nam na niemal każdym kroku, czy to w postaci radia w samochodzie czy mini wieży stojącej w kącie u fryzjera. Teraz należy tylko zadbać o jej jakość, a oferta Chorda w postaci duetu MOJO + POLY (powinna być szeroko dostępna już latem) jest wręcz modelowym przykładem takiego rozwiązania.

 

Na koniec zapytałem, jaki ma stosunek do imprez takich jak ta?

Każdy przyjazd do Monachium sprawia mi przyjemność. Uwielbiam panującą tu atmosferę. Ta impreza staje się prawdziwym numerem jeden na świecie. Tu mam gwarancję, że w ciągu tych kilku dni, w jednym miejscu, zobaczę się z większością moich dystrybutorów, to jest wartość sama w sobie.  

 

Spotkanie z Johnem Franksem pokazało jeszcze jeden ważny aspekt - nie trzeba się wywodzić ze świata audio
by projektować genialnie grające urzadzenia, bo projektowanie to praca dla inżyniera, a nie dla szamana,
ileż to na rynku jest "szamanów", którzy różne braki zastępują czarami

[img:9]

 

Streamery DAC/wzmacniacz słuchawkowy Przenośne odtwarzacze plików (DAP)

Gdzie kupić?

CHORD ELECTRONICS CHORD ELECTRONICS www.chordelectronics.co.uk

Dystrybucja w Polsce:

Voice

tel.: +48 338 512 691
adres:
ul. Moniuszki 4 43-400 Cieszyn
Voice

Audio Center Poland

adres:
ul. Henryka Sucharskiego 49 30-898 Kraków

Sklepy muzyczne > CHORD ELECTRONICS rozwiń listę sklepów

reklama
Może Cię zaciekawić:
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz