2 lipca 2017 20:26
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Rafko ul. Handlowa 7 15-399 Białystok HIGH END Monachium Vorm Eichholz 2g 42119 Wuppertal

HIFIMAN słuchawki za 50.000$

[img:12:R]Na stoisku HiFi Man spodziewałem się zobaczyć słuchawki, no i może jakiegoś nowego DAPa.
Z daleka wyglądało bardzo skromnie, ale jak to w życiu bywa, pozory mylą.
Front ekspozycji stanowiła biała prosta konstrukcja, wszystko co ważne działo się na zapleczu, kto przegapił niech żałuje.

 

[img:1]Do "tajemniczego ogrodu" prowadziły drzwi, których fragment widać koło ucha pana po lewej

RE800 / RE2000

Zapytałem przedstawiciela firmy, na co chciałby zwrócić moja uwagę w tym roku? A on mi na to:

[img:2:R]Jestem szalonym fanem dokanałówek, mam ich w domu ze 200. Osobiście najbardziej lubię RE800, które są po prostu tańszą odmiana RE2000. Podstawa wykonania jest niemal identyczna, a różnica w przetwornikach ledwie zauważalna, różnią się natomiast odmiennym strojeniem. Osiemsetki są słuchawkami referencyjnymi, można ich słuchać przez cały dzień, grają bardzo równo.
RE2000… są zrobione i zestrojone pod gusta amerykańskie. Klasyczna dla Amerykanów obudowa „V”, obfitszy bas, jaskrawsza góra. Grają bardziej drapieżnie. Pierwsze kosztują 700$, drugie 2000$. Audiofile wybiorą RE800, ludzie z pieniędzmi i szukający mocnych wrażeń (tu puścił oko) RE2000.

Edition X V2

Słuchawki planarne zaprojektowane w taki sposób by zyskały na czułości i łatwo je było napędzać. Wystarczy przenośny odtwarzacz DAP. Na upartego wystarczy nawet smartfon, ale jeżeli chcesz wycisnąć z nich maxa na co je stać lepiej dokup przenośny wzmacniacz.

HE1000 V2

HE1000 V2 to nasz poprzedni (???) model flagowy. Od strony projektu są one bardzo podobne do Edition X z tą różnicą, że potrzebują dużo więcej mocy. Dlatego kupują je ludzie posiadający duże wzmacniacze. Kosztują ok. 3000$ i nie spodziewam się byś w innej firmie i w tej cenie dostał coś lepiej brzmiącego.

Susvara

Pora przejść do bardziej ekscytujących rzeczy. Premiera odbyła się zaledwie tydzień przed wystawą. Czy pamiętasz nasze stare i energożerne HE-6? Ludzie zachwycali się nimi i kupowali wzmacniacze do kolumn by je zasilić… teraz mamy ich następcę. Potrzebują tyle mocy, że zaprojektowaliśmy dla nich specjalny, dedykowany wzmacniacz. Oba projekty rozwijały się razem. Susvara kosztuje 6000$, a wzmacniacz EF1000 15.000$, sugerujemy kupowanie ich jako komplet za 18.000$, no i są dostępne od ręki. Płacisz dziś, dostawa za 6 tygodni.

Wzmacniacz delikatnie mówiąc jest wielki i zajmuje obie półki - lepiej to widać na ostatnim zdjęciu[img:4]

[img:3] 

Shangri-La

Shangri-La to model elektrostatyczny. To nasz absolutnie szczytowy flagowiec. Dostarczany jest jako zestaw - słuchawki ze wzmacniaczem i nie ma możliwości nabycia ich osobno. Nie jest to najtańsza rzecz na świecie - 50.000$. Shangri-La pokazujemy na różnych imprezach ale w zasadzie nie jest jeszcze do kupienia.

Przepiękny design i wykonanie. Co może dla wielu wydawać się zaskoczeniem przy tej cenie - słuchawki odstawia się na to czarne łódeczkowate coś będące rodzajem przenośnej podstawki.
Nie ma w tym zbędnego zadęcia, to jest urządzenie do używania, a nie do celebrowania (klapki)
[img:6]

[img:7]

 

Zaproszony udałem się do zamkniętej sali odsłuchowej. Ciemno, gorąco, powietrze dosłownie gęste… atmosfera jak na tajnych kompletach - lekko konspiracyjna. Przy otwartych słuchawkach nie było innego sposobu by je zaprezentować - musieli zbudować dźwiękochłonną kabinę.
Jako pierwsze założyłem Susvara - robią niesamowite wrażenie, emocje targają całym człowiekiem. Dosłownie nie chce się ich zdejmować z głowy. Czuć, że moc dostarczana jest potężna dzieki czemu muzyka dosłownie płynie… pełna swobody. Częstotliwości jakie przenoszą współczesne słuchawki bywają nieprawdopodobne, w tym przypadku 6-75.000Hz. Można się z tego śmiać, ale to są duże słuchawki, ważące niemal pół kilograma, które mają wystarczająco dużą powierzchnię by kości czaszki wprawić w drgania. Efekt? Nie słyszymy skrajów pasma ale odczuwamy ich istnienie i to wzbogaca doznania.

[img:5:R]Dzielony wzmacniacz EF1000 pracuje na sześciu lampach 6922 i równolegle na sześciu wzmacniaczach tranzystorowych dając przepiękne brzmienie lampy połączone z czystą mocą.

O przesiadce na Sangri-La właściwie nie wiem co napisać bo słowa w zasadzie nie mają tu już większego znaczenia. Ograniczę się do odnotowania samego faktu, że miałem je na głowie. Zamykając oczy zapominamy, że to grają słuchawki, poczucie przestrzeni genialne. Szesnastokilogramowy wzmacniacz stanowi integralna część systemu. Pracuje na czterech zaprojektowanych i wykonanych według specyfikacji HiFi Man lampach 300B. Jeśli dobrze zrozumiałem intencje osoby opowiadającej o wzmacniaczu, to lampy pracują jako stopień bezpośrednio wzmacniający i za nimi nie ma już żadnych kondensatorów czy innej elektroniki - słucha się bezpośrednio lamp. Pasmo wzmacniacza zostało jeszcze bardziej podniesione do 7-120.000Hz, to już prawdziwe ultradźwięki, takie jakimi zdejmuje się kamień nazębny u stomatologa. Swoją drogą używanie tych słuchawek wcale nie musi być zdrowe na dłuższą metę.

[img:13:R]Z podobną koncepcją hi-endowego wzmacniacza ze słuchawkami spotkaliśmy się ćwierć wieku temu u Sennheisera gdy wypuścił model Orpheus. Powtórzył swój wyczyn dwa lata temu prezentując Orpheus HE-1. Nie wiem z czego to wynikało, ale było w Orfeuszu coś onieśmielającego, może to zasługa białego marmuru, może tej pompatyczności wysuwających się lamp i podnoszonej klapki schowka na słuchawki… Grunt, że gdybym miał go postawić w domu. to chyba bym się go trochę bał. Z Sangri-La nie miałem tego problemu, usiadłem, słuchawki na głowę i jazda.

Upraszam siły wyższe o pomoc w trafienie grubej kumulacji w totka, żebym mógł codziennie sprawdzać czy nadal podoba mi się to brzmienie...

[img:9]W pomieszczeniu było cicho i ciemno co zdecydowanie poprawiało przyjemność obcowania z dziełem

Poniżej drzewo genealogiczne słuchawek planarnych (kliknij żeby powiększyć)
Dlaczego nie ma na nim Sangri-La? Bo to elektrostaty

[img:11]

Słuchawki

Gdzie kupić?

HiFiMAN HiFiMAN www.hifiman.com

Dystrybucja w Polsce:

MIP sp. z o. o

adres:
ul. Działdowska 12 01-184 Warszawa

Sklepy muzyczne > HiFiMAN rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz