9 października 2017 14:14
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL

SAMSUNG

Niepozorny niegdyś koreański Samsung urósł na absolutnego lidera rynku konsumenckiego. Można się spierać czy lepsze są ekrany OLED czy Kropki Kwantowe, czy smartfon tej czy innej firmy.
Nie ma to jednak większego znaczenia w obliczu faktu, że to właśnie Samsung jest na topie i to on rozdaje karty.


[img:17]
 

Stoisko firmy - od czasu wybudowania hali, w której się znajduje - jest największym na targach. Wchodzących witał spektakularny widok - ekran ciągnący się w nieskończoność i czy ma jakiekolwiek znaczenie, że efekt został uzyskany za pomocą lustrzanych ścian i tylnej projekcji? Raczej nie, liczy się, że ktoś to wymyślił i zrealizował z rozmachem, iż każdy wchodzący gość stawał jak wryty by ogarnąć na co właściwie patrzy i jak to w ogóle jest możliwe.


[img:18]

[img:23]Podzielona na sektory hala w części centralnej poświęcona została urządzeniom mobilnym

Po wielkim przejęciu (za 8 mld dolarów) przez Samsunga amerykańskiego giganta audio - Grupy Harman wraz z całym jego portfolio, wielu obserwatorów uważnie się przyglądało co z tego wyniknie. Zakulisowo mówiło się, że najważniejszym było przejęcie działu związanego z oprogramowaniem do samochodów (kto by pomyślał, no nie?), które to w ciągu kilku najbliższych lat - w związku z dynamicznym rozwojem pojazdów autonomicznych - ma szansę przynieść miliardowe zyski. Coś jest na rzeczy bo gdy się spojrzy na listę partnerów Harmana: Audi, BMW, Chrysler, Fiat, Harley Davidson, Mercedes-Benz, Toyota, Volkswagen, Alfa Romeo, Citroen, Dodge, Ferrari, Ford, Genesis, Hyundai, Jeep, Kia, Lexus, Lincoln, Maserati, Mini, Peugeot, Smart, SsangYong, Subaru, Volvo i inne to zapiera dech.


[img:7]Na tym zdjęciu widać esencję oferty Samsunga, ale wszystko po kolei...

[img:5]Ze wszystkich znanych mi smartfonów linia Note jest nie do pobicia,
można robić odręczne notatki i wykonywać szkice, jeśli ma się takie potrzeby

Wiadomo jednak, że przy okazji nabytych zostało wiele marek należących do Grupy Harmana, jak chociażby: AKG, JBL, Mark Levinson (moje marzenie od dziecka), Harman Kardon, Lexicon, Studer, Arcam (to nowy nabytek), Revel, Infinity i wiele innych. Spośród nich AKG zostało wybrane na oficjalnego dostawcę słuchawek dla potrzeb Samsunga Mobile. AKG wręcz dostało własne stoisko na głównej hali.


[img:21]Zdjęcie zrobione w minutę po otwarciu hali, później kłębił się tu tłum

[img:8]N60NCBT - bezprzewodowe, składane słuchawki z noice cancellingiem, do 15 godzin pracy, oraz
Y50BT również bezprzewodowe słuchawki wytrzymujące ponad 20 godzin na jednym ładowaniu

[img:9]S30 - kompaktowy, bezprzewodowy głośnik podróżny z dwoma mikrofonami do telekonferencji i Power Bank 2.500MAh zarazem

Z punktu widzenia użytkowników to dobra wiadomość, AKG z równą skutecznością produkuje udane modele słuchawek na rynek konsumencki jak i profesjonalny. Słuchawki AKG były na każdym kroku promowane jako te dołączane do nowych smartfonów.


[img:10]Słuchawki dla pracujących i podróżujących - Samsung U Flex - pałąk zakłada się na szyję i przetworniki można wkładać i wyjmować bez obawy zagubienia, koncepcja podobna do noszenia okularów do czytania na "sznurku" jak to mają w zwyczaju panie bibliotekarki,
sprzęt lifestylowy to kolory, a im oryginalniejsze tym lepiej - pozwalają się wyróżnić

[img:11]Od teraz tak wyglądają słuchawki dołączane do topowych smartfonów Galaxy S8 i Note8, dostępne również w Polsce za 300 zł

[img:12]IconX - prawdziwie bezprzewodowe maleństwa wraz z etui pełniącym rolę Power Banku, idąc pobiegać nie musimy ciągnąć ze sobą telefonu - mieszczą w pamięci do 1000 utworów, wbudowany mikrofon i trener biegania, wyczuwają aktywność sportową, sterowane dotykiem i głosem, do 7 godzin w trybie pracy samodzielnej, do 5 godzin w trybie Bluetooth + jednokrotne doładowanie w etui

[img:13]Samsung oferuje swoim klientom cały ekosystem: gogle VR z joystickiem, Gear 360 - kamery dookólne, słuchawki U Flex, zaawansowane etui z wyświetlaczami LCD, bezprzewodowe ładowarki, słuchawki przewodowe i bezprzewodowe oraz głośniki podróżne

Widać, że Samsung stara się również dbać zarówno o stronę sprzętową jak i oprogramowanie, by przejmować klientów z sektora DAP (odtwarzaczy przenośnych).


[img:6]Oprogramowanie audio zawiera co najmniej dwie interesujące funkcje - możliwość skalibrowania dowolnych słuchawek tak by kompensowały niedoskonałości naszego słuchu oraz UHQ Upscaler - możliwość bezprzewodowego słuchania gęstych plików na kompatybilnych słuchawkach Hi-Res

[img:26:R]Udało mi się dopaść jednego z oficjeli Samsunga, który łamaną angielszczyzną powiedział mniej więcej coś takiego: Samsung jest otwarty na wszelkie formy współpracy z Harmanem, nie zamierza ingerować w marki Harmana, nie będą zmieniać ich logotypów, a jedyna widoczna zmiana dotyczy wyłącznie logo Harmana. Na koniec dodał coś dziwnego: AKG zostało wybrane do promocji dla potrzeb tego show. Co miał na myśli mówiąc o jednorazowym wyborze? Trudno powiedzieć.


[img:20]Nie sposób nie wspomnieć bodaj przelotnie o nowych zegarkach i opaskach, które nota bene również nadają się do odtwarzania muzyki,
mając taki człowiek czuje się zobligowany by zacząć dbać o kondycję - zegarek tego dopilnuje

[img:15]


[img:27:R]
W pewnym momencie zauważyłem jeden z sondbarów w przestrzeni zaaranżowanej a’la mieszkanie, a to co w pierwszym momencie wziąłem za wielką kolumnę okazało się klimatyzatorem. Nie chodziło tu o kolejną prezentację Dolby Atmos, a o pokaz działania domu inteligentnego wykorzystującego urządzenia Samsunga. Co ciekawsze zaprezentowany system okazał się wcale nie być dziełem Samsunga. Istnieje coś takiego jak Open Connectivity Foundation (OCF), której członkowie dogadali się co do możliwości bezprzewodowego połączenie wielu różnych urządzeń (od wyspecjalizowanych producentów) w ramach wspólnej aplikacji sterującej. Uzgodnili standard transmisji, protokoły zabezpieczeń i chcą połączyć 25 miliardów urządzeń z tzw. Internetu Rzeczy (Internet of Things) niezależnie od systemów operacyjnych, by klient mógł decydować co chce kupić i z czego korzystać mając możliwość uniezależnienia się od monopoli: Apple, Google, Amazon. Zawsze w takich momentach rodzi się pytanie czy to ma szansę zadziałać? Pozwolę sobie na kolejną wyliczankę kilku marek, tym razem będących członkami OCF: Canon, Cisco, Electrolux, Intel, LG, Microsoft, Qualcomm, Honeywell, HP, Sony, Lenovo, Onkyo, Pioneer, Sharp, Zydel, JVC, Huawei, Jujitsu, Disney i oczywiście Samsung oraz kilkadziesiąt innych firm. Osobiście preferuję systemy otwarte, powstaje w nich wewnętrzna konkurencja, a ta jak wiadomo prowadzi do urealniania cen.
Jest w tym coś fajnego, gdy siedząc w biurze, możemy zapytać głosowo lodówkę, co da się ugotować ze składników dostępnych w domu.


[img:25]Do niedawna budowa domu inteligentnego zarezerwowana była wyłącznie dla ludzi majętnych, oczywiście tak jest nadal, ale wiele funkcjonalności zaczyna być wbudowywanych w sprzęty codziennego użytku i pozwala sobą zarządzać bez konieczności okablowywania budynku. W pokoju demo TV i klimatyzator były Samsunga, ale lampy i rolety pochodziły od firm trzecich i to razem współdziałało

[img:19]Miło w takim tłumie spotkać rodaków - Henryk Chorążewski z Samsung Polska w trakcie kręcenia relacji wideo

[img:3]Pomimo pokładanych wielkich nadziei w goglach VR nie stały się one tak popularne jak zakładano i raczej pozostaną ciekawostką w świecie rozrywki, jednak gdy się dysponuje odpowiednim fotelem to można dostać prawdziwego kręćka

[img:14]Wyjeżdżając do Berlina rodzina prosiła bym na siebie uważał - telewizja straszy tabunami muzułmanów puszczających kraj z dymem, słuchając naszych polityków można wręcz odnieść wrażenie, że to już koniec zachodniej cywilizacji itd, itp., a w rzeczywistości to były jedyne dwie muzułmanki jakie spotkałem i biła od nich radość życia. Czyżby telewizja kłamała?

[img:16]Jak się ma taką firmę to można sobie i taką ciężarówkę zafundować :)

U Samsunga działo się wiele więcej, nie wspomniałem o telewizorach, o sprzęcie AGD który chciałoby się mieć, o wsparciu dla sportu i zdrowia, ale kiedyś trzeba relację zakończyć, więc niech to będzie w tym momencie. Koniec.

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz