

AIR TIGHT: ATM-3211 referencyjny wzorzec na triodach 211 (TV5 / Stadion)
SoundClub pokazał owoc ponad pięcioletnich zmagań japońskich inżynierów – niesamowicie wydajny monoblok lampowy ATM-3211 na triodach 211. Oto spełniło się marzenie wielu posiadaczy współczesnych kolumn o niskiej sprawności, by móc je napędzać wzmacniaczem lampowym na triodach. Przy 120 W / kanał stało się to w końcu możliwe.
Podstawowy set złożony z marek (od lewej): Marten, Air Tight, Soulution, Tenor, Brinkmann, Jorma Design
(kliknij żeby zmienić kadr)
Air Tight ATM-3211 – monobloki na wielkich triodach 211 wyglądały jak wojskowe radiostacje
(klinij żeby zmienić kadr)
Yutaka Miura przy swoim "maleństwie"
Yutaka „Jack” Miura (Dyrektor A&M Ltd. – właściciel marki Air Tight): To co stanowi o unikalności tych monobloków, to użycie dwóch triod 211 w konfiguracji push-pull. Lampy 211 typowo wymagają do pracy 1000 V – inne firmy stosują więc wejścia transformatorowe i lampy 300B w roli driverów.
My postanowiliśmy trzymać się z daleka od takich rozwiązań, ponieważ użycie do tego celu transformatora powoduje, zmniejszenie pasma przenoszenia, a to odbija się na dźwięku. Natomiast jeśli użyjesz 300B na wejściu, to z kolei ogranicza przejrzystość triod – 211 posiadają niesamowicie liniową charakterystykę, a nam zależało przecież na jej zachowaniu.
Wzięliśmy więc triody 12BH7 w układzie Cathode Follower, a nasi inżynierowie wycisnęli z nich maksymalne pasmo, by podbić nimi napięcie i wyeliminować z obwodu transformator.
Gdy popatrzymy po rynku, to nie ma drugiej firmy, która oferowałaby 2 Ohmowe wzmacniacze ze 120 W mocy. Wyjątkowo można znaleźć 80-90 W, a najczęściej spotyka się po prostu modele z zaledwie 45-60 W na wyjściu.
Dodatkowo wykorzystaliśmy negatywne sprzężenie zwrotne, bowiem nie zastosowanie go przy lampach 211 powoduje, że współczynnik tłumienia wynosi zaledwie 2-3, a to zdecydowanie za mało, by kontrolować współczesne kolumny wyposażone w membrany w włókna węglowego, czy ceramiki.
Dlatego zdecydowaliśmy się na użycie pętli sprzężenia zwrotnego, by mieć pewność, że niezależnie od tego jaka kolumna zostanie podłączona, będzie można nadal dobrze kontrolować bas.
Jedno z wielu przemyślanych rozwiązań - lampy posadowione przy samych gniazdach, aby zminimalizować długość ścieżek
(kliknij żeby zmienić kadr)
W naszych produktach, każdy komponent użyty do budowy wzmacniacza pochodzi z: Japonii / Europy / USA, żadnych Chińskich części. Pozostałe podzespoły wytwarzamy we własnym zakresie. Żadnych dodatkowych podwykonawców, żadnych mikrochipów, żadnych obwodów drukowanych, wszystko co tworzy obwód elektryczny jest łączone punkt do punktu i ręcznie montowane przez nasza panie, które mają minimum 7 lat doświadczenia produkcyjnego. Każdy element został zaprojektowany i wykonany w taki sposób, by pracował bezawaryjnie przez lata. Jeśli nawet za kilkanaście lat znikniemy z rynku, to zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie w stanie ten wzmacniacze naprawić. Taka jest nasza tradycja i standardy w Air Tight :)
Każdy egzemplarz jest budowany pod indywidualne zamówienie i numerowany
- wielkie rączki ułatwiają przemieszczanie tych 44 kg kloców (kliknij żeby zmienić kadr)
Niesamowitość dźwięku ATM-3211 wyraża się ponadprzeciętną delikatnością w reprodukcji najdelikatniejszych, wręcz ezoterycznych partii nagrań, przy jednoczesnej gigantycznej potędze dźwięku np. w partiach finałowych symfonii. Niemała w tym zasługa zasilania – bardzo dużych transformatorów Tamura.
Wrażenie robi również ultraszerokie pasmo przenoszenia 10-50.000 Hz, które docenią zarówno posiadacze zaawansowanych systemów analogowych opartych o czarne płyty, jak i tych najambitniejszych rozwiązań cyfrowych jak Brinkmann Nyquist.
Do 30 W wzmacniacze pracują w czystej klasie A, powyżej w klasie AB. Czuć, że panowie z Air Tight opanowali Triody do perfekcji.
Wojciech Pacuła z magazynu High Fidelity (po lewej po prelekcji "Analogowa taśma vs Test Press vs LP") wręczył na ręce Yutaka Miury nagrodę specjalną "Best Product 2019" dla wzmacniacza mocy Air Tight ATM-3211
(kliknij żeby zmienić kadr)
Europejska premiera gramofonu Brinkmann Taurus
(kliknij żeby zmienić kadr)
Szwajcarski odtwarzacz SACD Soulution 746...
... oraz dedykowany do niego zasilacz Soulution 746PSU
Jeden najlepszych przedwzmacniaczy gramofonowych świata - Tenor Audio Phono 1
Wzmacniacz liniowy - Tenor Audio Line 1...
... i dedykowany zasilacz - Tenor Audio Power 1
Nieodzowne wyposażenie opcjonalne - Franc Audio Accessories - stolik i podstawy antywibracyjne
Całość uzupełniały premierowe kolumny Marten Mingus Orchestra (kliknij żeby powiększyć)
A na zapleczu okablowanie Jorma Design (kliknij żeby zmienić kadr)