WILSON AUDIO: XVX 4 Seasons - wyjątkowo piękne kolumny dostępne tylko do końca roku
Kolumny Wilson Audio spotkałem na aż 6 różnych ekspozycjach. Widziałem: Chronosonic XVX 4 Seasons / Alexx V / Sasha DAW towarzyszące takim markom jak: d'Agostino (2x) / dCS / Nagra / Nordost / Mytek, co uwzględniwszy dość luksusowy charakter cen, jest wynikiem wyśmienitym.
Miałem wyjątkowe szczęście, gdyż moim przewodnikiem po wystawie był sam Peter McGrath związany z marką od czasów zanim została nawet ochrzczona jako Wilson Audio.
Nowości na High End:
- WILSON AUDIO: Chronosonic XVX 4 Seasons – limitowana czasowo oferta aż czterech przepięknych par kolumn XVX
- WILSON AUDIO: LoKe – subwoofer uzupełniający dla najpopularniejszych modeli kolumn
Chronosonic XVX 4 Seasons – Summer
Za magię brzmienia odpowiadają dopracowywane przez 3 lata przetworniki średniotonowe QuadraMag wykorzystujące magnesy Alnico (Al-Ni-Co – nazwa pochodzi od głównych składników stopu glin / nikiel / kobalt)
Chronosonic XVX 4 Seasons: Winter / Spring / Summer / Autumn
– osobiście ostatnie dwie zamieniłbym nazwami
WILSON AUDIO: Chronosonic XVX 4 Seasons
Peter McGrath: Naszą tegoroczną premierą są kolumny Chronosonic XVX 4 Seasons, czyli limitowana edycja specjalna modelu XVX, który jest z nami od połowy lat dziewięćdziesiątych.
XVX 4 Seasons, to w zasadzie cztery różne wersje tej samej kolumny, różniące się od pierwowzoru kolorystyką, jak i jakością obróbki maszynowej.
Nie jest to oferta limitowana ilościowo, ale czasowo. Pokazywany tu model XVX Summer (jeden z czterech obok: Winter / Spring / Autumn – red.) będzie dostępny wyłącznie w tym roku. Po 31.12.2022 nie będzie można go już zamówić, choć prawda jest taka, że z uwagi na liczbę już złożonych zamówień dostawy będziemy realizować przez większość 2023.
Brzmieniowo obie wersje są identyczne, natomiast ich unikalność wynika z ich rocznicowego charakteru.
W tej konstrukcji dosłownie wszystko dostraja się do pomieszczenia – tu regulacja tłumika głośnika wysokotonowego, pozwalająca na pełne dopasowanie do środowiska akustycznego wnętrza
(kliknij)
Mechanizm precyzyjnego ogniskowania sygnału z górnej sekcji w punkcie odsłuchu
/ (kliknij) żeby zobaczyć to samo miejsce z zewnątrz i docenić precyzję obróbki
Wygląda bosko – tu się odbywa tuningowanie opornikami
(kliknij)
Regulacja położenia środkowej sekcji
Jak to możliwe, że w tak drogich kolumnach nie ma podwójnych gniazd?
Bo tu zamiast bi-wiringu potrzebny byłby quinqe-wiring :)
Od lewej: Sasha DAW / TuneTot / LoKe / SabrinaX
WILSON AUDIO: LoKe
Peter: Natomiast produktem typowo premierowy jest nasz mały subwoofer – LoKe. Po raz pierwszy zrobiliśmy głośnik aktywny z własnym zasilaniem i posiadający w środku wzmacniacz. Został zaprojektowany w stylu, który nazywam “naturalnie brzmiącą kostką”, ponieważ nie wykorzystuje żadnej wspomagającej equalizacji, natomiast posiada własną zwrotnicę i został zbudowany z typowych dla Wilson’a materiałów.
Malujemy go na kolory pasujące do kolumn i... nie jest on wcale przerażająco drogi (śmiech). U nas w Stanach będzie sprzedawany w okolicach 9000 $ za sztukę, ale w Europie, jak to w Europie cena będzie europejska (znów śmiech).
Będzie on doskonałym uzupełnieniem kolumn SabrinaX, czy TuneTot, albo będzie można używać nawet dwóch sztuk z kolumnami Sasha DAW.
Białe / czarne grille – czysta perwersja estetyczna / LoKe to 500 W żywej mocy i zwrotnica zoptymalizowana dla używania parami
(kliknij)
Alexx V w niesamowicie radosnym pomarańczu
Regulacja nachyleń sekcji wysoko-średniotonowej
(kliknij)
Tak szczegółowy tuning budzi ciekawość i przerażenie, no nie?
(kliknij)
Peter: Davida Wilsona poznałem w 1971 r., czyli w czasach zanim jeszcze zaczął robić głośniki. Zarówno David jak i ja rozpoczynaliśmy nasze kariery jako inżynierowie dźwięku w studiach nagraniowych. Mam więc tę szczególną perspektywę, by móc oceniać kondycję firmy i dokąd ona zmierza. Odkąd firma przeszła 4 lata temu w ręce Daryla Wilsona (syn i spadkobierca Davida – red.), ma się dobrze jak nigdy dotąd. Ojciec zbudował górę, natomiast syn stanął na szczycie i spojrzał znacznie dalej..., dlatego z pełną odpowiedzialnością mogę to powtórzyć, że firma obecnie ma się wręcz nieprawdopodobnie dobrze.
Nawet w czasie Covidu nasza produkcja miała się dobrze, sprzedaż miała się dobrze i dystrybucja też miała się dobrze.
XVX na stoisku Nagra / kliknij żeby zobaczyć zaplecze – brzmienie było powalające i stanowiło wyjątek od generalnie krytycznej opinii mojego przewodnika: "Większość prezentacji w Monachium, to jak słuchanie stereo na dworcu kolejowym" :)
Ta była jedna z tych, dla których warto było na High End polecieć
Sasha DAW w połączeniu z dCS też rządziły
Peter: Posiadanie doskonałego produktu, to tylko mały krok na drodze do sukcesu. Klienta można oczarować wspaniałą prezentacją w sklepie, ale to zaledwie początek – nasza tajemnica polega na tym, że jesteśmy w stanie odtworzyć równie dobre brzmienie i w domu klienta.
Nasi dealerzy to wyjątkowi ludzie, którzy po przejściu szkoleń wiedzą, na co dany model stać i są w stanie zagwarantować, że klient u siebie otrzyma identyczne brzmienie. Sporo nas to kosztuje, ale nasi ludzie są bezcenni, bo możesz oddać nawet takie kolumny jak DAW w ręce niekompetentnego sprzedawcy i nic dobrego z tego nie wyjdzie.
Prawda jest taka, że kolumny grają na tyle dobrze, na ile pozwalają kompetencje człowieka, który je ustawiał.
Waldemar, masz szansę być pierwszym dziennikarzem, na świecie który napisze o 4 Seasons. Co ty na to?
No to napisałem :)
Z lewej ja, czyli Waldemar Nowak z 32. letnim stażem w dziennikarstwie / z prawej Peter McGrath – inżynier dźwięku z 40. letnim stażem w nagrywaniu muzyki klasycznej, od 15 lat dyrektor wytwórni Harmonia Mundi, zajmujący się sprzedażą produktów Wilson Audio 24 lat