Targi DI EXPO (fotorelacja)
Po pierwszym, typowo branżowym dniu targów DI EXPO zaczęły się dwa dni, w trakcie których odwiedzający Stadion Narodowy mogli zobaczyć to co w inteligentnym budownictwie najciekawsze: nowoczesne rozwiązania systemowe dla domów, gadżety AGD, kompletne systemy zarządzania mieszkaniem i ogrodem a dla miłośników aut - nowatorskie samochody.
Na targach DI EXPO interesowała nas tylko i wyłącznie branża audio. Niestety nadchodząca, konkurencyjna impreza w listopadzie spowodowała, że część poświęcona dźwiękowi była bardzo skromna. Dystrybutorzy i producenci wybrali zatem inny termin aby pokazać rynkowe nowości, a nam pozostało jedynie czekać na Audio Video Show 2015 - zresztą po części w tym samym miejscu.
Na zaistniałej sytuacji skorzystały Salony Firmowe DENON, które praktycznie jako jedyny przedstawiciel branży, będące jednocześnie Złotym Sponsorem targów, pokazały bogatą ofertę sieci swoich sklepów.
Na pierwszym piętrze sala z kinem domowym i nagłośnieniem w dwóch, alternatywnych wariantach. Do wyboru przygotowano system kina domowego z włoskimi kolumnami Sonus faber oraz mini-system marki Focal składający się z soundbara z subwooferem.
Całość napędzana była urządzeniami marki Denon.
Kolejna prezentowana seria to urządzenia HEOS by Denon. HEOS jest bezprzewodowym wielostrefowym systemem nagłośnienia wnętrz. W jego skład mogą wchodzić odtwarzacze, kolumny głośnikowe, wzmacniacze i kompletne systemy kina domowego, słuchawki i zestawy stereo - wszystko sterowane za pomocą dedykowanej aplikacji.
Na wystawie zobaczyć można było także - będące od niedawna wśród marek Horn Distribution - urządzenia marki BeoPlay.
Na uboczu audio hi-end spotkaliśmy rozwiązania dla miłośników estetyki. Niewidzialne systemy głośnikowe Stealth Acoustics wykorzystują zarówno przetworniki neodymowe jak te z tradycyjnymi magnesami. Głośniki emitują falę dźwiękową do szczelnie zamkniętej komory, tworząc rodzaj akustycznej dźwigni, która z kolei aktywuje panel niskich częstotliwości. Przetworniki połączone są z wykonanymi z włókien węglowych, płytami transmisyjnymi, które z kolei odpowiadają za propagację dźwięku.
Urządzenia Sonos także bazują na łączności bezprzewodowej. Głośniki z pozostałymi elementami systemu łączy aplikacja audio. Sieć wi-fi pozwala kontrolować każde z urządzeń i odtwarzać muzykę w dowolnym pomieszczeniu, dając także praktycznie nieograniczony dostęp do dowolnego serwisu streamingoweg.
Monster Audio jest amerykańską marką produkującą sprzęt audio, znaną niegdyś z produktów urządzeń Beats. Opracowano je we współpracy z producentem muzycznym Dr. Dre, który znacząco przyczynił się do jej rynkowego sukcesu. Dla tych, którzy nie wyobrażają sobie imprezy na basenie bez muzyki, firma MONSTER przygotowała urządzenie o nazwie SuperStar BackFloat. Jest to wodoodporny głośnik, który łącząc się bezprzewodowo z telefonem lub przewodowo z dowolnym innym źródłem odtwarza z zadowalającą jakością muzykę. BackFloat posiada wbudowany mikrofon i akumulator.
Kruger&Matz - ta odważnie zdobywająca polski rynek marka, pokazała zaledwie fragment swojej bogatej oferty. Oczy nasze skupiły się na ponad 300 konnym samochodzie Nissan 370Z, w którym zainstalowano bezkompromisowy zestaw nagłośnieniowy, którego sercem był potężny wzmacniacz KM1001. Uzupełniały go dwie końcówki mocy KM1004 i 15” subwoofer KM380T11.
Poza samochodem można było zobaczyć część oferty K&M - słuchawki, zestawy głośnikowe, zestawy hi-fi a także telewizory.
Produkty BeoPlay to urządzenia kierowane do młodej grupy klientów, ceniących modne i nowoczesne wzornictwo oraz rozwiązania technologiczne takich marek jak Apple, iPhone, iPad czy iPod. BeoPlay jest marką stworzoną przez duńską firmę Bang&Olufsen i wzorniczo nawiązuje do niej praktycznie w każdym wymiarze. Produkty wchodzące w skład BeoPlay to przede wszystkim wysokiej klasy systemy głośnikowe, nowoczesne telewizory i słuchawki.
Na tym kończymy relację z tegorocznych targów DI EXPO2015 - towarzyszy nam bardzo wyraźne uczucie niedosytu i oczekiwania.. głównie na to, co pokażą za miesiąc, w tym samym miejscu wystawcy z branży audio. Zwiedzając targi wielokrotnie konstatowałem, że miejsce to jest idealne na tego typu wydarzenie i z tym większą ciekawością czekamy na listopad.
Do zobaczenia