16 listopada 2022 08:15
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Aplauz Aplauz tel: +48 22 751 42 39 www.aplauzaudio.pl

SENNHEISER: wielkie porządki w słuchawkowej ofercie (cz. 2)

U Sennheisera w słuchawkach ani wielkich, ani małych premier nie było, co nie umniejsza aktualnej ofercie, która była systematycznie uzupełniana nie bacząc na pandemię.
Za najnowsze, a więc zapewne najmniej jeszcze rozpoznawalne, a kluczowe produkty konsumenckie powinniśmy uznać – nagłowne Sennheiser Momentum Wireless 4 i dokanałowe Momentum True Wireless 3.


(kliknij w film)

[img:1]Najbardziej zjawiskowe stoisko imprezy

Gdyby ktokolwiek poczuł się zawiedziony brakiem gorących premier (oczywiście poza Soundbar Ambeo Plus), to śpieszę donieść, że nie jest to wynik „zwijania się” firmy, ani innych stanów „przedzawałowych”, a efekt świadomej polityki zawężenia oferty (którą osobiście z całego serca popieram), by klienci mogli się łatwiej w niej odnajdywać.
Ach, gdyby i inni producenci zechcieli iść tą drogą, to życie dziennikarzy i konsumentów byłoby łatwiejsze i o wiele mniej towarzyszyłoby temu frustracji. 

Tak więc część modeli zniknęła (lub zniknie), a te które pozostały nie uległy zmianom i powiem to głośno, że to bardzo dobrze świadczy o stosunku producenta do klientów, gdyż każdy model jest projektowany na maxa możliwości w swojej kategorii cenowej, a niektóre z nich okazały się tak udane, że pozostają w produkcji w niezmienionej formie od 20 lat. Sennheiser nie pozostawia sobie furtek, by ciągniąć w nieskończoność udoskonalanie "co kwartał" – robi raz, a dobrze – dzięki temu klient kupując słuchawki dziś, nie musi się za miesiąc martwić, że nagle posiada „stary” model, bo właśnie rzucono do sklepu następcę.
Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest segment konsumencki, gdzie rozwój technologii zewnętrznych (nowe wersje Bluetooth / pojemniejsze akumulatory) wymusza okresowe zmiany, ale na to nie ma rady.


[img:3]Najwyższy i jednocześnie najnowszy model konsumencki Momentum 4 Wireless / ostatnio na lotnisku w Monachium miałem wrażanie, że pasażerowie Lufthansy innych nie używają – taka monokultura to fajny widok i dobra rekomendacja dla marki, aż szkoda, że nie zrobiłem zdjęć, ale było głupio cykać tylu pasażerów i to od tyłu z powodu Rodo :)

[img:5]Najwyższy i jednocześnie najnowszy model dokanałowy Momentum True Wireless 3 (3-gen.) z etui pokrytym tkaniną
(kliknij)

Jak więc od teraz będzie się kształtować struktura oferty? Będzie cudownie prosta, a modele zgrupowano w trzy kategorie:

  • audiofilskie słuchawki nauszne – tak wyśrubowane, że do czasu wynalezienia przełomowych rozwiązań raczej pozostaną w niezmienionej formie i statusie klasyków: HD 660 S / HD 650 / HD 600 / HD 820 / i legendarne HD 800 S, oraz audiofilskie słuchawki dokanałowe IE 300 / IE 600 / IE 900
  • konsumenckie nagłowne i dokanałowe podzielono na trzy klasy cenowe: 
    • dobre CX True Wireless
    • lepsze CX Plus True Wireless
    • najlepsze Momentum
  • profesjonalne dla realizatorów dźwięku i radiowców IE 400 / IE 500 i inne...

I to wszystko – prawda, że czytelnie? Tak więc należy się liczyć, iż ze strony dystrybutora i sklepów zacznie nieodwołalnie to i owo powoli ubywać, więc jak potrzeba czegoś nietypowego to teraz albo nigdy.


[img:6]Warto wiedzieć, że przykładowo takie CX i CX Plus posiadają identyczny design i przetworniki, natomiast różnią się dodatkowymi funkcjonalnościami jak ANC, personalizacja w aplikacji itp
(kliknij)

[img:8]Nie zapomniano o ćwiczących, sportowe modele są nieco odchudzone by lepiej siedziały w uszach,
a etui posiada ucho do dyndania na szyi

W ramach porządków doprowadzono również do ujednolicenia szaty graficznej opakowań, gdyż te z powodu wieloletniego pozostawania w produkcji pochodziły niekiedy z różnych epok designerskich.  

Wybiegając nieco w przyszłość wydaje się, że Sennheiser postanowił twardo walczyć na polu dźwięku przestrzennego, gdzie "wyhodował" sporo sprzętu do profesjonalnej rejestracji dźwięku, jak i jego reprodukcji, a obecnie skupuje podobno firmy wyspecjalizowane w softwarowym przetwarzaniu sygnałów.
Trzymam mocno kciuki, gdyż Niemcy podchodząc ze swoją precyzją do tematu mogą jeszcze wiele zwojować na (jakby nie patrzeć) dopiero rozwijającym się rynku domowego dźwięku przestrzennego, a jestem pewny, że muzyka przestrzenna stanie się wkrótce standardem równie oczywistym, jak stereo gdy wyparło mono. Wtedy też niektórzy ludzie drapali się w głowę zachodząc, po co im aż dwa głośniki skoro można słuchać z jednego.


[img:10]Słuchawki profesjonalne to nie tylko "nauszniki", ale i monitory dokanałowe takie jak IE 400 / IE 500
(kliknij)

[img:2]Sennheiser to również wyśmienite mikrofony konsumenckie i profesjonalne jak chociażby widoczny na zdjęciu stereofoniczny Mike 440, oraz cała gama słuchawek dla zawodowców
(kliknij)

Słuchawki

Gdzie kupić?

SENNHEISER SENNHEISER www.sennheiser.pl

Dystrybucja w Polsce:

Aplauz

tel.: +48 22 751 42 39
tel.: +48 22 205 07 79
adres:
ul. Graniczna 19 05-092 Łomianki-Dąbrowa

Sklepy muzyczne > SENNHEISER rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz