


ELIPSON: HERITAGE XLS 15 / 11 / 7 - trzy nowoczesne kolumny w stylu vintage
Skok w bok (na tle dotychczasowej oferty) chciałoby się powiedzieć na widok produkowanej od 3 lat serii HERITAGE XLS, a utrzymanej w klasycznym stylu vintage z lat 70-tych.
Od lewej: ELIPSON HERITAGE XLS 7 / XLS 11 / XLS 15
Co było pierwsze — jajko czy kura? To pytanie, jakie się ciśnie na usta po przejrzeniu strony poświęconej historii marki, która u nas jest nieco mniej znana, ale która odcisnęła swoje prekursorskie piętno widoczne do dziś we flagowych kolumnach innych firm.
Francuski ELIPSON zajmuje się audio od 1940 roku i stworzył wiele oryginalnych rozwiązań. Podobieństwo części z nich do niektórych współczesnych modeli B&W, Cabasse, Bang & Olufsen i innych jest tak uderzające, że trudno to nawet nazywać inspiracją :)
Jeśli wiec szukasz czegoś nietuzinkowego, to warto zainteresować się tą marką, zwłaszcza że jest dystrybuowana w Polsce przez firmę FNCE (to ci m.in. od Focal i NAIM).
Dziś trzy modele o sentymentalnym smaczku...
Dwudrożna nowość w ofercie XLS 7 — jedwabna kopułka 0,8" / celulozowy 6.5" nisko-średniotonowy / przełącznik charakterystyki na przednim panelu / pasmo 49 - 25.000 Hz
Trójdrożna XLS 11 — kopułka 0,87" / średniotonowy 2.2" / niskotonowy 8" / regulacja amplitudy o 2 dB umożliwia dostosowanie średnich i wysokich częstotliwości do pomieszczenia odsłuchowego / pasmo 45-25.000 Hz / opcjonalny metalowy stojak nachylony pod kątem 5°
Trójdrożna XLS 15 — kopułka 0,87" / średniotonowy 2.2" / niskotonowy 12" / regulacja amplitudy o 2 dB / pasmo 45-25.000 Hz / opcjonalne dwie podstawy do wyboru
Ceny sugerowane:
XLS 15 – 11.000 zł para
XLS 11 – 8.000 zł para
XLS 7 – 3.800 zł para
Info dystrybutora: Odrodzenie Elipsona — W 2008 roku młody przedsiębiorca zakochany w marce przejął kierownictwo Elipson wraz ze swoim partnerem, Ericiem Jamesem. Philippe Carré chciał ożywić awangardowy design i perfekcję dźwięku, które sprawiły, że marka odniosła tak duży sukces.
Aby to osiągnąć, ponownie umieścił markę w świecie dekoracji i wzornictwa. To nietypowe pozycjonowanie pozwoliło Elipsonowi znaleźć odrębne miejsce w dzisiejszym świecie Hi-Fi. Aby to osiągnąć, firma otoczyła się nowym dyrektorem kreatywnym w osobie Jeana-Yvesa Le Porchera oraz projektantem Jullienem Thalerem, dobrze znanym w świecie audiofilskim ze swojej pasji do głośników Elipson i strony internetowej poświęconej dziedzictwu marki.
Elipson syntetyzuje w ten sposób to, co najlepsze z obu światów.