JBL: AUTHENTICS 500 - to coś znacznie więcej niż głośnik bezprzewodowy
JBL AUTHENTICS 500 i stojący w tle (na zdjęciu powyżej) bluetoothowy gramofon to znak, w którą stronę będzie w najbliższym czasie zmierzał sprzęt głównego nurtru.
Cieszy również, że moda na lata 70-te przeskoczyła etap bezpośredniego naśladownictwa i stała się rodzajem smakowitej inspiracji dla projektantów. Patrząc na JBL AUTHENTICS 500 widać, że da się go wykorzystać: od muzeów, przez pałace, zamki, kluby, na nowoczesnych salonach kończąc i wszędzie będzie pasował.
JBL AUTHENTICS 500
Info dystrybutora: JBL Authentics 500 wypełni każdy pokój awangardowym dźwiękiem i efektownym stylem. Od maskownicy Quadrex po niestandardową, skóropodobną obudowę – głośnik jest inspirowany kultowymi projektami JBL z lat 70., dostosowanymi do potrzeb XXI wieku. To najnowsze technologie dźwięku i sterowania.
Realistyczny dźwięk high-definition Dolby Music możliwy jest dzięki aluminiowym głośnikom wysokotonowym oraz opatentowanemu portowi bass-reflexu SlipStream.
Dzięki Google Assistance i Amazon Alexa można m. in. jednocześnie odtwarzać muzykę i sterować inteligentnymi urządzeniami domowymi wyłącznie za pomocą głosu.
Trzy 1" głośniki wysokotonowe + trzy 2,75" średniotonowe + 6,5" woofer skierowany w dół + opatentowany port bass-reflex SlipStream propaguje niskie tony na poziomie odczuwalnym w ciele
Gdybym poszukiwał jednego, a uniwersalnego głośnika np. do kawalerki, to poważnie zastanowiłbym się nad 500-tką, która może zastąpić soundbar 3.1 z subwooferem, być całkiem wydajnym systemem stereo przy 270 W mocy, a do tego jest przygotowana do odtwarzania muzyki przestrzennej Atmos Music i w ogóle napakowany technologią.
Aluminiowa rama głośnika, skóropodobna obudowa i maskownica Quadrex składają się na nieszablonową i pełną wdzięku całość
(kliknij)
Bezprzewodowość tu rządzi i mimo że jakieś szczątkowe wejścia fizyczne pozostały, możemy uznać, że poza kablem zasilającym nic więcej nie potrzeba do strumieniowania muzyki. Wbudowane Wi-Fi obsłuży nam od podcastów po radio internetowe + muzykę wysokiej rozdzielczości.
Można też strumieniować muzykę przez AirPlay / Alexa Multi-Room Music (MRM) / Chromecast built-in / Spotify Connect i wyjść z pokoju lub odebrać połączenie telefoniczne bez przerywania odtwarzania muzyki. Połączenie Wi-Fi zapewnia również automatyczne aktualizacje oprogramowania i funkcji głośnika.
Sprzęt stał się tak prosty w obsłudze, że trudno sobie przypomnieć, do czego kiedyś potrzebne nam były te wszystkie przyciski
(kliknij)
A czego się nie doklika to się dopowie — asystenci głosowi Google i Amazon Alexa są dostępni jednocześnie, co daje maksymalną swobodę i wygodę sterowania inteligentnymi urządzeniami domowymi. To również możliwość korzystania z większej liczby usług strumieniowania muzyki, oraz pomocy dowolnego asystenta. Jedyny minus, że nadal trzeba do nich mówić po angielsku, ale plus taki, że jak się człowiek nauczy kilku zwrotów, to od razu czuje się z tym lepiej. Dzieciaki genialnie się sprawdzają w roli pośrednika pilota :)
Bas jest tu zaskakująco potężny
(kliknij)
Dźwięk JBL Authentics 500 można spersonalizować za pomocą intuicyjnych elementów sterujących, które dostosowują głośność oraz niskie i wysokie tony. Można też użyć aplikacji JBL One, aby na jeszcze więcej sposobów dostosować korektor graficzny, ustawienia i znaleźć ulubioną piosenkę za pomocą zintegrowanych usług muzycznych.
Dopiero gdy się zajrzy pod spod staje się jasne skąd ten cały bas
(kliknij)
Odtwarzanie multiroom, to możliwość ustawienia w domu kilku głośników JBL Authentics, by korzystając z aplikacji Google Home lub Amazon Alexa, dostosować klimat w każdym pokoju, łącząc dwa lub więcej głośników z jedną listą odtwarzania i sprawiając, że każdy usłyszy tę samą piosenkę. A dzięki automatycznej kalibracji i optymalizacji wydajności dźwięku w każdej lokalizacji po każdym włączeniu głośnika, zawsze otrzymuje się świetne brzmienie w dowolnym miejscu.
Nie raz już pisałem, że JBL mocno pracuje nad wykorzystywaniem surowców wtórnych w swoich produktach i tu jest podobnie — tkaniny w 100% z recyklingu, tworzywa sztuczne w 85% i 50% aluminium jest z odzysku. Opakowanie z tektury z certyfikatem FSC zadrukowanym atramentem sojowym.
Specyfikacja techniczna:
- System dźwiękowy: 3.1 i Atmos Music
- Przetwornik: 3 x kopułka wysokotonowa Al 25 mm + 3 x głośnik średniotonowy 2,75” + głośnik niskotonowy 6,5”
- Całkowita moc wyjściowa głośników (maks. przy THD 1%): 270 W
- Pasmo przenoszenia: 40 Hz – 20 kHz (-6 dB)
- Wejścia: 1x audio, Bluetooth / Wi-Fi / Ethernet / USB (serwisowe).
- Bluetooth: 5.3
- Sieć Wi-Fi: IEEE 802,11 a / b / g / n / ac / ax (2,4 / 5 GHz)
- Pobór mocy w sieciowym trybie czuwania: < 2,0 W
- Zasilanie: 100 – 240 V AC, ~ 50/60 Hz
- Port USB-C: 5 V DC, 1 A
- Wymiary (szer. x wys. x gł.): 447 x 240 x 255,7 mm
- Waga: 7,8 kg
Cena sugerowana: 2.899 zł
To mogłaby być recepcja eleganckiego hotelu albo restauracji
A czego nie posłuchamy w streamingu, może nam podrzucić bezprzewodowo gramofon (na konsoli po lewej)
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
Pon.-Pt. 8:30 - 16:30