26 maja 2016 10:25

Badania potwierdzają: psy wolą Beyoncé od Beethovena

Z okazji kilku wolnych dni zapraszamy do poczytania ciekawostki: Firma SONY oraz - specjalistka ds. procesów poznawczych u zwierząt - dr Anna Wilkinson, zbadali gusty muzyczne psów domowych... zwierzęta podobno szaleją za hitami ze szczytów list przebojów…

 

 Oto główny wniosek:

Badanie Sony zatytułowane „Preferencje muzyczne psów domowych” wykazało, że utwory o szybszym metrum i mocniejszym rytmie częściej wywołują merdanie ogona niż uspokajające koncerty z klasycznego repertuaru: 62% psów woli słuchać popularnych utworów z list przebojów, niż klasycznego repertuaru symfonicznego.

[ŹRÓDŁO: materiały firmy SONY]


Wprowadzając do swojej oferty zestaw GTX-XB7, firma Sony nawiązała współpracę z dr Anną Wilkinson, specjalistką ds. percepcji u zwierząt.  Przeprowadziła ona badania nad preferencjami muzycznymi psów.

 

Film uzupełniający badanie pokazuje reakcje zwierząt na królujący na klubowych parkietach hit Martina Garrixa „Animals”. Przedstawia on czworonożnych pupili bawiących się przy dźwiękach jednoelementowego zestawu muzycznego o dużej mocy. 

Zestaw SONY GTX-XB7 wyposażono w technologię EXTRA BASS™ a efekt wzmocniono intensywnym oświetleniem głośników. Na filmie „Party Animals” widać królicze nosy poruszające się w rytm basu, kudłate psiaki bawiące się przy muzyce i koty „skaczące” na parkiecie w takt muzyki.

System wytwarza poruszający dźwięk i mocny bas, gwarantując najlepszą zabawę we własnych czterech ścianach. Z okazji wprowadzenia zestawu muzycznego, firma Sony przygotowała raport „Preferencje muzyczne psów domowych”. Przeprowadzone badania naukowe wykazały, że psy o wiele bardziej wolą słuchać szybkich przebojów niż klasycznej muzyki koncertowej. W uzupełnieniu badania firma Sony we współpracy z firmą producencką Unit 9 przeprowadziła także eksperyment audiowizualny. Film „Party Animals” prezentuje reakcje zwierząt na hit elektronicznej muzyki dance, utwór „Animals” Martina Garrixa odtwarzany z jednoelementowego zestawu muzycznego o dużej mocy GTK-XB7.

Zestaw GTK-XB7 jest wyposażony w autorską technologię EXTRA BASS firmy Sony, która poprzez cyfrowe przetwarzanie sygnału, ożywi każdą zabawę. Dzięki głębokiemu basowi, nadającemu charakterystyczne brzmienie współczesnym utworom elektronicznym, muzyka brzmi jeszcze mocniej. Całości dopełnia efektowna, kolorowa iluminacja: świecące linie, stroboskop i podświetlenie głośników pulsujące w rytm muzyki. W rezultacie bawiąc się w domu z przyjaciółmi, można poczuć się jak na festiwalu.

Studium: psy wolą Beyoncé od Beethovena

Wiedząc, że muzyki słucha się najlepiej w towarzystwie najbliższych i najdroższych kompanów, firma Sony sprawdziła, jakie utwory wybrałby najlepszy przyjaciel człowieka: spokojne koncerty z repertuaru klasycznego czy żywe, szybkie utwory z pierwszych miejsc list przebojów. Współpracując z dr Anną Wilkinson, specjalistką ds. percepcji u zwierząt i członkiem ASAB (Association for the Study of Animal Behaviour — Towarzystwa Badawczego Zachowań Zwierząt) oraz doktorantką Natalią Albuquerque, firma Sony przygotowała studium „Preferencje muzyczne psów domowych”. Działające w Europie stowarzyszenie ASAB zajmuje się badaniami zachowań zwierząt.

Studium pokazało zdecydowanie większe zainteresowanie utworami ze szczytów list przebojów, niż dobrze znanymi koncertami klasycznymi: 62% psów spontanicznie wybierało muzykę nowoczesną, a tylko 38% klasyczną. Mając do wyboru 10 utworów należących do dwóch gatunków, psy znacznie chętniej wybierały popularne hity niż muzykę klasyczną: więcej czasu spędzały przy głośniku grającym skoczne przeboje niż odtwarzającym muzykę klasyczną, co wskazuje większą na przyjemność ze słuchania szybkich, rytmicznych nagrań. 

W eksperymencie użyto dwóch systemów GTX-XB7. Odtwarzały one muzykę klasyczną oraz muzykę z gatunku pop psom, których reakcje dokumentowano i porównywano. Dla uniknięcia zafałszowania wyników, muzyka grała z obu głośników po jednym utworze z każdego. Utwory były odtwarzane w parach, a rozmieszczenie głośników i kolejność kombinacji utworów dobierano w sposób losowy. W badaniu wykorzystano pięć słynnych utworów Mozarta, Pachelbela i innych kompozytorów oraz pięć utworów gwiazd muzyki rozrywkowej: Elvisa Presleya, Martina Garrixa, Justina Biebera i Beyoncé.

Badanie wykazało ciekawą różnicę w preferencjach dotyczących muzyki klasycznej i pop - komentuje wyniki dr Anna Wilkinson. Słysząc różne rodzaje muzyki, psy częściej wybierały muzykę pop, rzadziej zaś muzykę klasyczną. 

Film „Party Animals”

W 2015 roku, do testów dźwięku wykorzystano dziedzinę wiedzy zwaną cymatyką, a obecnie firma Sony bada reakcje zwierząt domowych na muzykę przy użyciu jednoelementowego zestawu audio o dużej mocy GTK-XB7. 

Aby pokazać reakcje zwierząt na nagrania puszczane z zestawu GTK-XB7, Sony nawiązało współpracę z firmą Unit 9 oraz specjalistami od opieki nad zwierzętami i weterynarzem. Zaowocowała ona filmem przedstawiającym różne zwierzęta domowe bawiące się przy dźwiękach z zestawu GTK-XB7.

Materiał nakręcono w tempie 1000 klatek na sekundę, dzięki czemu reakcje kotów, psów i królików możemy oglądać w silnie zwolnionym tempie. Zewnętrzne oświetlenie dostosowano do wielokolorowych diod LED migających w głośnikach zestawu, a widzialnym przejawem ogromnego ciśnienia akustycznego są podmuchy powietrza widoczne na sierści zwierząt. Na jednej ze scen, ukazującej działanie technologii EXTRA BASS™, widać kota rasy perskiej wylegującego się na odkrytym, wibrującym subwooferze.

Potencjał i moc tego głośnika przedstawiają także inne sceny z udziałem bassetów, persów, puli, chow chow i królików, które tańczą i drgają w rytm muzyki.

GTK-XB7 to produkt stworzony z myślą o przyjemności: mobilność, ciśnienie dźwięku, oświetlenie i technologia EXTRA BASS™ dają możliwość zorganizowania wspaniałej zabawy w każdym miejscu - komentuje film Alberto Ayala, dyrektor działu Vision and Sound w Sony Europe. Chcieliśmy, by wprowadzenie nowych głośników o dużej mocy było powiązane z jeszcze większą dawką przyjemności. A czy można to zrobić lepiej, niż zapraszając do zabawy naszych czworonożnych przyjaciół?

 

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz