Bariera Dźwięku prezentuje zestawy głośnikowe DoAcoustics
Możemy się mylić, ale fragment logo tej firmy to przedstawiony graficznie jeden fortepianowy klawisz. DoAcoustics to włoska marka, która za sprawą nowego dystrybutora, którym została warszawska Bariera Dźwięku, pojawi się wkrótce w sklepach i salonach audio.
... instrumenty muzyczne, za wyjątkiem elektrycznych, były zawsze wykonywane przez mistrzów, którzy potrafili ich “słuchać”. Najlepsze skrzypce wykonywali sprytni mistrzowie-lutniści dzięki swojej niezwykłej wrażliwości i umiejętności słuchania. Nawet najbardziej zaawansowane techniki “obrazowania” nie były w stanie odkryć sekretu brzmienia tych niezwykłych skrzypiec, a żaden instrument elektroniczny nie osiągnął tak szerokiego zakresu dźwięku jak Stradivari. Głośniki to też w pewnym sensie instrumenty muzyczne.
Kolumny głośnikowe wśród komponentów audio uznawane są przez wiele osób za najistotniejsze i wnoszące do brzmienia zestawu najwięcej. Trudno z tym dyskutować posługując się procentami, ale może być w tym stwierdzeniu dużo prawdy. Nawet przy doskonale skonfigurowanym systemie, to kolumny znajdujące się na końcu toru, stanowić mogą ograniczenie dla reprodukowanego dźwięku.
Ceny od ponad 22.000 zł za monitory modelu 201 przez 44.000 zł za model 202 mogą wydawać się wysokie, ale to zestawy, których obudowy wykonano z aluminium wykończonego drewnem bambusowym. Seria MIKRODESIGN wydaje się nieco bardziej przystępna cenowo, posiada więcej modeli, a wykończenie kolorystyczne każdej z kolumn to pięc różnych propozycji. Idąc z duchem czasów przygotowano także wersje aktywne, zestawy kina domowego oraz akcesoria w postaci kabli i standów głośnikowych.
Jestem muzykiem, a moja miłość do muzyki zabrała mnie w podróż po całym świecie, gdzie miejsca, osoby, instrumenty i studia nagraniowe każdego dnia zwiększały mój apetyt na dźwięki i niekończącą się energię, którą ta miłość przynosi sama w sobie.
Ten sam rodzaj miłości naprowadził mnie, miłośnika dźwięków, na poszukiwania sposobu odtwarzania muzyki, który będzie zawsze wierny energii „prawdziwego” brzmienia na tyle, na ile to możliwe. Dlatego rozpocząłem program, który stanowi początek projektu DoAcoustics.
Davide Oliveri - założyciel marki