26 listopada 2016 06:39

HARMAN kupiony za 8 mld USD przez firmę Samsung

W ostatnich dniach na światowych rynkach nastąpiło niemałe poruszenie. Stało się tak za sprawą transakcji, do której doszło pomiędzy dwoma potężnymi koncernami: mowa o firmie SAMSUNG i koncernie HARMAN KARDON. Koreański gigant zrzeszający firmy produkcyjne i usługowe działające w wielu branżach oraz instytucje finansowe - Grupa Samsung, stała się właścicielem grupy Harman International Industries Inc.

[img:1:R]Założona w 1980 przez Sidneya Harmana i Bernarda Kardona firma w chwili obecnej zrzesza pod swoim szyldem marki takie jak JBL, AKG, Mark Levinson, Revel, Crown Audio, AMX i wiele innych. Mimo, że większość z ich firm kojarzy nam się z rozwiązaniami audio dla domu, głównym targetem koncernu są technologie łączności oraz elektroniki przeznaczone dla branży motoryzacyjnej. Obecnie ponad 30 mln pojazdów korzysta z ich nagłośnienia oraz systemów łączności internetowej connected car.

Piotr Sawicki - MIP, MP3 Store 

 

Według mnie żadnych znaczących ruchów nie powinniśmy się spodziewać -
przynajmniej w najbliższych kilku latach.

 

 

Firma Samsung od dłuższego czasu starała się dokonać ekspansji na rynku motoryzacyjnym, ale zamiast zaczynać od podstaw, jak pierwotnie planowano, jej szefowie postanowili nie tracić czasu i kupić gotową, przynoszącą duże zyski i rozpoznawalną markę. Koreańczycy postanowili również nie oszczędzać i zapłacili po 112 USD za akcję, co było ceną o 28% wyższą niż aktualny ich kurs. Co więcej, cała transakcja, warta 8 miliardów USD ma być przeprowadzona przy użyciu ‘gotówki’, ponieważ obecnie Grupa Samsung posiada rezerwy wynoszące 70 miliardów USD.

Mimo pozornej rozrzutności Koreańczycy są jednak spokojni, bowiem wartość oczekujących na realizację zamówień koncernu Harman, dla samego segmentu motoryzacyjnego wynosi na tą chwilę około 24 miliardy USD. Do finalizacji całego przedsięwzięcia ma dojść w okolicach połowy 2017 roku. Jako że firma Samsung jest jednym z liderów rynku multimediów i innowacyjnych technologi, bardzo ciekawie zapowiada się połączenie ich rozwiązań z branżą motoryzacyjną.

Nas natomiast najbardziej ciekawi, jaki wpływ przejęcie Harmana będzie miało na ich produkty audio przeznaczone dla domu. Według niektórych plotek krążących w sieci Samsung planuje zaprzestanie dalszej produkcji słuchawek AKG, lecz na tą chwilę są to niepotwierdzone informacje i mamy nadzieję, że rzeczywiście okażą się tylko plotką. Nie pozostaje nic innego jak czekać i trzymać kciuki, że azjatycki gigant nie poskąpi funduszy również na rozwój w segmencie domowego audio, który rzecz jasna nas interesuje najbardziej.

Komentarz: Potr Sawicki MP3 Store:

 

Samsung na pewno nie tylko zyskał rozwiązania dla branży motoryzacyjnej, ale również doświadczenie i technologie firm skupionuch wokół koncernu Harman/Kardon, w których posiadanie, ten wszedł, przejmując marki z branży pro audio.  Myślę, że Koreańczycy będą czerpać z dobrodziejstw koncernu i rozwijać linie produktów spod znaku Samsunga. Tym bardziej, że już od dłuższego czasu krążyły plotki, iż Samsung zamierza być Numer 1 jeśli chodzi o jakość produktów audio w segmencie masowym.

 

Bez wątpienia możemy spodziewać się w przyszłości produktów spod znaku Samsunga, które będą znacząco odbiegać jakością audio, od tych, które obecnie możemy kupić. Zapewne będą pojawiać się też produkty z wyższego segmentu, ale kierowane również na rynek typowo konsumencki. Oczywiście nie znaczy to, że znaczące marki, które mają przecież długą historię jak np. AKG, JBL zostaną pozbawione istnienia. Myślę, że będą one istniały równolegle, ale być może z biegiem czasu zajdą tam pewne zmiany w liniach produktowych.

 

Firma Samsung nie bez powodu dokonuje przejęć ekspertów z poszczególnych branż. Rynek bardzo szybko się rozwija i jednocześnie zmienia. Know how, wartość intelektualna  i technologia w dalszym ciągu stanowią najważniejsze ogniwo konkurencyjności. Marka Samsung jest już rozpoznawalna na rynku tak samo jak Sony, które przecież obecne na rynku europejskim jest dużo dłużej.

 

Teraz czas zdobyć coraz więcej klientów. A zachęcić ich trzeba jakością, stylistyką i innowacyjnością przy odpowiednio wyśrubowanej cenie.

 

 

 

 

 

 

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz