Fenomenalny Moscow City Ballet

Fenomenalny Moscow City Ballet

18 listopada 2006, 10:00

Najbardziej wyczekiwane wydarzenie kulturalne roku, prawdziwe święto dla wszystkich wielbicieli tańca... Moscow City Ballet już w grudniu na największych scenach w Polsce!

Kiedy w 2003 roku po raz pierwszy Moscow City Ballet odwiedził Polskę, nikt nie spodziewał się, że widownia zakocha się w ich występie. Spektakularny sukces przedstawień Jezioro Łabędzie, Giselle oraz Dziadek do Orzechów, rozmył wszelkie wątpliwości. Żywiołowe przyjęcie przez publiczność oraz krytyków zadecydowało, iż Rosjanie dali kolejne „pokazy perfekcji i tanecznej maestrii” (Gazeta Wyborcza) w 2004 i 2005 roku.

W wielu miastach stało się już tradycją, że przed świętami całe rodziny uczestniczą w „baletowej strawie dla duszy”. Moscow City Ballet odwiedzi Polskę również tego roku, dając mistrzowskie pokazy dla 25 tysięcy osób.

Zespół rozpoczął międzynarodową karierę w 1989 roku w Seulu (Korea), kiedy to pierwszy raz wystąpił przed publicznością. Sukces jaki osiągnął czyni go najczęściej podróżującą grupą baletową na świecie. Od 1988 roku, Moscow City Ballet zaprezentował swoje spektakle w Belgii, Egipcie, Niemczech, Irlandii, Japonii, USA i wielu innych państwach. Od 1991 roku w samej tylko Wielkiej Brytanii wystąpił ponad 1500 razy.

Urokowi tancerzy nie można się oprzeć. Kiedy wychodzą na scenę publiczność zamiera z wrażenia, każdy ruch baletnic jest wykonany z niezwykłą gracją. Do takiej perfekcji doprowadził założyciel grupy, wybitny choreograf Victor Smirnov-Golovanov. Zasłużony Artysta Ukrainy, urodził się w 1934 roku w Moskwie. Ukończył sławną Moskiewską Akademię Choreograficzną, gdzie miał szansę uczyć się od takich osobistości jak: Lawrowski, Golejzowski i Jerome Robbins. Po zakończeniu studiów, przez prawie ćwierć wieku, robił karierę solisty na deskach najsłynniejszego baletu Rosyjskiego Bolszoj. W czasie, kiedy zdobywał kunszt jako „danseur noble”  wiedział już, że ma wiele własnych pomysłów i wizji na realizację klasycznych przedstawień. W latach 1970-1989 był głównym baletmistrzem w Teatrze Opery i Baletu w Odessie, co przyniosło mu kolejne sukcesy a także pozwoliło zdobyć sławę i możliwość spełnienia własnego marzenia. Realizując swoje pomysły, a także korzystając z fantazji choreografów XIX wieku, na zupełnie nowe aranżacje, Golovanov stworzył własną grupę baletową w 1988 r.-  Moscow City Ballet. Obecnie zalicza się ona do czołówki najlepszych baletów na świecie. Na pytanie czym różni się od innych grup baletowych odpowiada że – „osobą założyciela i choreografa. Oznacza to bardzo wysokie wymagania oraz określony kierunek rozwoju: skupiamy się na tworzeniu nowych spektakli w oparciu o klasyczną spuściznę. Staramy się być teatrem, a nie tylko grupą realizującą kolejne tournée. Najważniejsze jest wychowywanie nowych artystów i solistów”.

Gazeta Wyborcza Łódź, Magdalena Sasin
„Rosjanie dali pokaz perfekcji i tanecznej maestrii. Poziom zespołu jest bardzo wyrównany; mistrzostwo prezentują nie tylko soliści, ale wszyscy członkowie zespołu, biorący udział w scenach zbiorowych. Klasyczne figury w ich wykonaniu następują z dokładnością niemal komputerową.

(...) Dodatkowym atutem przedstawienia były kostiumy – cieszyły oko żywymi barwami strojów dworzan i śnieżną bielą łabędzi. Do wyobraźni przemawiały też dekoracje, choć były konwencjonalne”. („Jezioro Łabędzie”)

Dziennik Łódzki, Michał Lenarciński
„Niedzielny pokaz Dziadka do orzechów widzom i wykonawcom przyniósł ogromną satysfakcję. Spontaniczna i żywiołowa owacja na stojąco oddała atmosferę przedstawienia, podczas którego soliści i zespół baletowy wspięli się na wyżyny swego kunsztu.

(...) Artyści dali się poznać jako doskonale przygotowani technicznie, wrażliwi i muzykalni tancerze. Ewolucje wykonywali w zasadzie bez najmniejszych uchybień, zachowując przy tym grację ruchu i elegancję sylwetki”.

Gazeta Wyborcza Bydgoszcz, Magda Piórek
„Spektakle rosyjskich tancerzy przenosiły widzów w świat jak z dziecięcych marzeń: kolorowy, bajkowy, pełen magii i czarów, w którym wszystko zawsze dobrze się kończy.

(...) Scenografia i kostiumy (Elisaveta Dvorkina) moskiewskiego spektaklu były tak magiczne, jak libretto tej bajki”.

Somerset Guardian (Wielka Brytania)
 „Produkcje Wiktora Smirnowa-Golowanowa charakteryzuje unikatowy styl, który wyznacza najwyższe standardy światowego baletu.”

The News (Wielka Brytania)
„Publiczność nie przestawała oklaskiwać Dziadka do orzechów w wykonaniu grupy Wiktora Smirnowa-Golowanowa. Doskonały występ Natalii Koungourtsewy jako Klary i Nourlana Abougaliewa jako Księcia był wart zobaczenia. Piękny taniec i kostiumy zauroczyły publiczność”.

Daily Echo (Wielka Brytania)
„To był triumf. Wykonanie Kopciuszka przez Moscow City Ballet zachwyciło publiczność, którą urzekł nie tylko perfekcyjny, jak zawsze w wykonaniu zespołu taniec, ale również doskonała charakteryzacja oraz kostiumy”.


[img:1]
 
Organizator:
Makroconcert Media
Copyright © INFOMUSIC 2024