Fenomenalny Moscow City Ballet
Najbardziej wyczekiwane wydarzenie kulturalne roku, prawdziwe święto dla wszystkich wielbicieli tańca... Moscow City Ballet już w grudniu na największych scenach w Polsce!
Kiedy w 2003 roku po raz pierwszy Moscow City Ballet odwiedził Polskę, nikt nie spodziewał się, że widownia zakocha się w ich występie. Spektakularny sukces przedstawień Jezioro Łabędzie, Giselle oraz Dziadek do Orzechów, rozmył wszelkie wątpliwości. Żywiołowe przyjęcie przez publiczność oraz krytyków zadecydowało, iż Rosjanie dali kolejne „pokazy perfekcji i tanecznej maestrii” (Gazeta Wyborcza) w 2004 i 2005 roku.
W wielu miastach stało się już tradycją, że przed świętami całe rodziny uczestniczą w „baletowej strawie dla duszy”. Moscow City Ballet odwiedzi Polskę również tego roku, dając mistrzowskie pokazy dla 25 tysięcy osób.
Zespół rozpoczął międzynarodową karierę w 1989 roku w Seulu (Korea), kiedy to pierwszy raz wystąpił przed publicznością. Sukces jaki osiągnął czyni go najczęściej podróżującą grupą baletową na świecie. Od 1988 roku, Moscow City Ballet zaprezentował swoje spektakle w Belgii, Egipcie, Niemczech, Irlandii, Japonii, USA i wielu innych państwach. Od 1991 roku w samej tylko Wielkiej Brytanii wystąpił ponad 1500 razy.
Gazeta Wyborcza Łódź, Magdalena Sasin „Rosjanie dali pokaz perfekcji i tanecznej maestrii. Poziom zespołu jest bardzo wyrównany; mistrzostwo prezentują nie tylko soliści, ale wszyscy członkowie zespołu, biorący udział w scenach zbiorowych. Klasyczne figury w ich wykonaniu następują z dokładnością niemal komputerową. (...) Dodatkowym atutem przedstawienia były kostiumy – cieszyły oko żywymi barwami strojów dworzan i śnieżną bielą łabędzi. Do wyobraźni przemawiały też dekoracje, choć były konwencjonalne”. („Jezioro Łabędzie”) Dziennik Łódzki, Michał Lenarciński
„Niedzielny pokaz Dziadka do orzechów widzom i wykonawcom przyniósł ogromną satysfakcję. Spontaniczna i żywiołowa owacja na stojąco oddała atmosferę przedstawienia, podczas którego soliści i zespół baletowy wspięli się na wyżyny swego kunsztu. (...) Artyści dali się poznać jako doskonale przygotowani technicznie, wrażliwi i muzykalni tancerze. Ewolucje wykonywali w zasadzie bez najmniejszych uchybień, zachowując przy tym grację ruchu i elegancję sylwetki”. Gazeta Wyborcza Bydgoszcz, Magda Piórek
„Spektakle rosyjskich tancerzy przenosiły widzów w świat jak z dziecięcych marzeń: kolorowy, bajkowy, pełen magii i czarów, w którym wszystko zawsze dobrze się kończy. (...) Scenografia i kostiumy (Elisaveta Dvorkina) moskiewskiego spektaklu były tak magiczne, jak libretto tej bajki”. Somerset Guardian (Wielka Brytania)
„Produkcje Wiktora Smirnowa-Golowanowa charakteryzuje unikatowy styl, który wyznacza najwyższe standardy światowego baletu.” The News (Wielka Brytania) „Publiczność nie przestawała oklaskiwać Dziadka do orzechów w wykonaniu grupy Wiktora Smirnowa-Golowanowa. Doskonały występ Natalii Koungourtsewy jako Klary i Nourlana Abougaliewa jako Księcia był wart zobaczenia. Piękny taniec i kostiumy zauroczyły publiczność”. Daily Echo (Wielka Brytania) „To był triumf. Wykonanie Kopciuszka przez Moscow City Ballet zachwyciło publiczność, którą urzekł nie tylko perfekcyjny, jak zawsze w wykonaniu zespołu taniec, ale również doskonała charakteryzacja oraz kostiumy”. |
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/fenomenalny-moscow-city-ballet-moscow-city-ballet-803.webp)
Makroconcert Media