6 listopada 2020 09:00
Info Przedsiębiorstwo Specjalistyczne TEATR al. Krakowska 20 05-090 Sękocin Nowy

New York City Lites wykorzystało oprawy Elation z klasą szczelności IP do Iluminacji na wyspie Bannerman

Jeden z nielicznych biletowanych koncertów na żywo w stanie Nowy Jork w ostatnich miesiącach odbył się w dniach 30 września - 4 października na wyspie Bannerman, 7-akrowej wyspie o barwnej historii, która leży na środku rzeki Hudson, 50 mil na północ od Nowego Jorku. „Illuminance”, koncert podczas którego zbierano pieniądze na fundację w wykonaniu zespołu Daisy Jopling Band, otrzymał specjalne pozwolenie od stanu Nowy Jork na zorganizowanie pięciu koncertów na świeżym powietrzu w naturalnym otoczeniu i magicznych ruinach zamku Bannerman.

Daisy Jopling jest skrzypaczką klasyczną / rockową, która koncertuje z własnym zespołem, a także prowadzi fundację. W „Illuminance” wystąpili Daisy Jopling Band, Michael Feigenbaum, Sal Lagonia i miejscowi młodzi muzycy, a dochód przekazany został Fundacji Daisy Jopling Music Mentorship oraz Bannerman Castle Trust. Pięć dni wyprzedanych koncertów, dwa pokazy dziennie z 20 szczęśliwymi gośćmi na jeden pokaz, zostało oświetlone przez New York City Lites za pomocą pakietu opraw oświetleniowych Elation Professional IP.

 

[img:1]

 

Wyzwania logistyczne i pogodowe

Deke Hazirjian i Jimmy Lawlor z New York City Lites pracowali jako projektanci oświetlenia i współpracowali przy tym projekcie. Hazirjian, prezes i starszy projektant oświetlenia w firmie, został poproszony przez Bannerman Castle Trust o oświetlenie serii koncertów. Pracując wcześniej na wyspie Bannerman, w latach 1998 i 2007, dobrze znał trudności związane z pracą na wyspie.

 

Wyspa jest dosłownie skałą na środku rzeki Hudson i stwarza szereg wyzwań - powiedział. Teren jest nierówny, a na wyspie nie ma prądu, więc jedynym sposobem na uzyskanie prądu jest podłączenie generatora. Pogoda może być również dużym problemem, a burze mogą być niezapowiedziane. Pracowałem tam wcześniej i wiedziałem, jakie są warunki, więc upewniliśmy się, że mamy odpowiedni sprzęt.

 

[img:2]

 

Sprawdzony zakres IP

Kwestia pogody okazała się jednym z łatwiejszych wyzwań do pokonania, ponieważ Hazirjian i Lawlor zdecydowali się na wypróbowanie sprawdzonej serii oświetlenia Elation o klasie szczelności IP, w szczególności serii Proteus, przeznaczonej dla wielu środowisk.

 

Przy ograniczonej ekipie i dwóch lokalizacjach oddalonych od siebie o 300 stóp, wiedzieliśmy, że nie będzie czasu ani siły roboczej na przykrycie i odkrycie świateł, więc sprzęt o stopniu ochrony IP był koniecznością - powiedział współpracownik LD Lawlor.

 

[img:3]

 

Hazirjian mówi, że oprócz sprzętu odpornego na warunki pogodowe, potrzebowali oświetlenia, które byłoby wystarczająco funkcjonalne, aby można go było wykorzystać do wielu celów - jako wash, spot i beam - ale także czegoś, co mogłoby oświetlić architekturę, a także członków zespołu.

 

Praca w takim środowisku była wyzwaniem i potrzebowaliśmy oświetlenia, które można do niego przystosować. Zaczęliśmy od jednego planu i przechodziliśmy do innego. Musieliśmy dostosować się do środowiska i wyzwań, które mieliśmy przed sobą. Zrobiliśmy bardzo dobrze i ludzie byli bardzo zadowoleni. Ludzie byli zachwyceni pokazem, ale także zdumieni, że wnieśliśmy tyle sprzętu na górę.

 

[img:4]

 

Oprawy z serii Proteus wybrane do projektu obejmowały ruchome głowice Proteus Hybrid, Proteus Beam i Proteus Rayzor 760, a także światła Fuze PAR Z120 IP LED Par o stopniu ochrony IP65. Cały sprzęt Elation został dostarczony przez BML-Blackbird, z wyjątkiem Rayzora 760, który pochodzi bezpośrednio z Elation.

 

Trzy oświetlone lokalizacje

Cały system został użyty do oświetlenia trzech obszarów: zamku Bannerman, ruiny w północnej części wyspy, która niegdyś służyła jako magazyn zapasów wojskowych; rezydencja zamkowa (obecnie muzeum) położona wyżej na wyspie; oraz sama scena z pięcioosobowym zespołem i skrzypaczką. Pierwotnie myślano, że koncerty będą odbywać się w zamku Bannerman, ale po przeprowadzeniu ankiety na miejscu podjęto decyzję o przeniesieniu imprezy bliżej rezydencji i wykorzystaniu jej jako tła.

Jednym z głównych wyzwań było zamontowanie sprzętu i dostarczenie energii na wyspie oraz praca w tych trzech lokalizacjach. Cały sprzęt był transportowany barką, rozładowywany i przewożony do zamku i rezydencji przez las i po rozpadających się kamiennych schodach. Problem z zasilaniem został rozwiązany poprzez załadowanie generatora na barkę za pomocą dźwigu i przetransportowanie go rzeką Hudson na wyspę. Po wyładowaniu świateł, kratownic i kabli barka z generatorem popłynęła w inną część wyspy i mogła zacumować tylko podczas przypływu. Główny kabel do dystrybucji energii posiadał łączną długość ponad 1000 stóp.

 

Zamek Bannerman

Ruiny zamku, ze względu na oddalenie od sceny, posiadały własny autonomiczny system świateł całkowicie oddzielony od rezydencji i sceny. Tutaj, pracując z urządzeniami wash LED ze stroboskopem  i parami LED, wielofunkcyjne oprawy Proteus Hybrid ze źródłem łukowym o klasie szczelności IP nadały teksturę mistycznej, zniszczonej fasadzie, jednocześnie podkreślając legendę „Bannerman's Island Arsenal”.

 

Zrobiliśmy fajny pokaz świateł na ruinach zamku, który wyglądał świetnie - powiedział Hazirjian. Dodawało to wyjątkowej atmosfery i było doskonałym miejscem dla gości do robienia zdjęć po koncercie, gdy wracali na łódź.

 

[img:5]

[img:6]

 

Od strony Rezydencji

Od strony rezydencji, która służyła jako tło scenograficzne dla występów, Proteus Hybrids wykorzystano jako follow spoty i kluczowe oświetlenie podczas występów, a kilka urządzeń ustawionych za sceną jako światło efektowe.

 

Za sceną gdzie znajduje się piękny ogród, umieściliśmy kratownicę na ziemi, na której zamontowaliśmy hybrydy Proteus - mówi Lawlor. Potrzebowaliśmy światła kontrowego za zespołem, czegoś, co będzie atrakcyjne wizualnie, więc podświetliliśmy niektóre drzewa statycznymi parami, a później dodaliśmy trochę ruchu i efektów za pomocą Proteus Hybrids.

 

Lawlor współpracował z Proteus Hybrid nad sztuką Hercules w teatrze Delacorte w Central Parku w 2019 roku i był przekonany, że wykonają świetną robotę.

 

Znałem urządzenie i wiedziałem, że chcemy go użyć. Pamiętam, że moim największym zmartwieniem podczas wydarzeń w Central Parku było to, że zestrzelimy jeden z helikopterów, które przelatują nad Parkiem, było tak jasno! - zażartował. Na wyspie Bannerman musieliśmy bardzo rozsądnie oceniać, gdzie ich używamy, ponieważ uważaliśmy je za najlepsze światło. Lawlor mówi, że pierwotnym pomysłem było raczej podświetlenie archtektoniczne, ale gdy dostosowali się do warunków w miejscu, zdali sobie sprawę, że muszą ich użyć do oświetlenia wykonawców, więc Hybrids stały się ich followspotami i głównym urządzeniem do podświetlenia za sceną. Natomiast oprawy ze źródłem łukowym Proteus Beam o klasie szczelności IP dzięki wąskiej aperturze wiązki 2,5 ° doskonale zastąpiły je w tym zadaniu.  

 

Live i video

NYC Lites i Hazirjian mają długą i pełną sukcesów historię oświetlenia telewizyjnego. Dzięki kilku nominacjom do nagrody Emmy i jednej wygranej na jego koncie, prace Hazirjiana można codziennie oglądać w czołowych amerykańskich stacjach telewizyjnych. Na wyspie Bannerman, z dziewięcioma kamerami, z których dwie były dronami, nagrywającymi pokazy Daisy Jopling do późniejszej premiery filmowej, odbiorcy transmisji byli równie ważni jak publika podczas wydarzenia na żywo.

Proteus Rayzor 760s, kompaktowa oprawa wash LED o stopniu ochrony IP65, odegrała kluczową rolę zarówno w wersji live wydarzenia jak i w TV. Użyte jako boczny i frontowy wash, oświetliły również rezydencję w dopełniającym kolorze, która była głównym tłem dla zespołu. Oprawy Fuze PAR Z120 IP,wash  LED zamontowane na dachu rezydencji, zapewniało podświetlenie kontrowe dla każdego muzyka. Lawlor mówi:

 

W ten sposób moglibyśmy zrobić coś na scenie z Proteus Hybrid, a następnie doświetlić muzyków za pomocą Fuze Pars.

 

Czynnik X

Czynnikiem X była oczywiście pogoda, która przeważnie była znakomita, ze wspaniałą pełnią księżyca i rozgwieżdżonym jesiennym niebem przez większość wieczorów. Był jednak jeden wyjątek.

 

Mieliśmy szczęście z pogodą - mówi Hazirjian - ale mieliśmy jeden dzień, w którym padało. Potem było już dobrze. Nie zgasło żadne światło, co było niewiarygodne! Pomyśleliśmy, że dzięki Bogu, wybraliśmy urządzenia IP.

 

Lawlor dodaje:

 

Gdybyśmy musieli korzystać z urządzeń bez IP, nie jestem pewien, jak moglibyśmy to zrobić. Musielibyśmy zrezygnować z  niektórych naszych pomysłów na oświetlenie i  nie moglibyśmy oświetlić zamku lub rezydencji, co miałoby duży negatywny wpływ na wrażenia wizualne, więc wspaniale było mieć niezawodny sprzęt.

 

To było wspaniałe uczucie!

Hazirjian donosi, że pięć dni pokazów poszło dobrze, a kamery nagrały mateiał potrzebny do filmu, a Daisy i zespół byli bardzo zadowoleni. Podsumowuje:

 

To nie był łatwy projekt, ale był też całkiem satysfakcjonujący. Logistyka samego dotarcia na miejsce, załadowania sprzętu do barki, umieszczenia na niej generatora, holownika zrzucającego ją przez rzekę i noszenia każdego światła i kabla na wyspę i na szczyt góry była niesamowita. Nakład pracy na pięć dni zdjęciowych był ogromny, ale cieszyliśmy się, że mogliśmy to zrobić. Żaden z nas nie pracował od jakiegoś czasu, zespół był zachwycony i był to pierwszy raz, kiedy nasza ekipa miała włączone światła od marca. Na początku byliśmy wyczerpani, ponieważ odzwyczailiśmy się od ciężkiej pracy, ale było to wspaniałe uczucie! 

 

Film Daisy Jopling Band „Illuminance” z Bannerman Island będzie miał premierę 13-15 listopada na stronie bit.ly/IlluminanceStreaming.

 

  • Projektant oświetlenia: Deke Hazirjian (New York City Lites)
  • Associate LD: Jimmy Lawlor (New York City Lites)
  • Asystent LD: Christopher Annas-Lee
  • Elektryk produkcji / gaffer: Brad Kaplan
  • Śwatło efektowe: Ryan Phillips

 

Ruchome głowy Reflektory

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz