21 stycznia 2021 07:00

360 Reality Audio w najnowszych SRS-RA5000 i SRS-RA3000 od Sony

Jeden z gigantów elektroniki konsumenckiej, SONY, wprowadza dwa modele głośników bezprzewodowych, dających możliwość przetwarzania dźwięku w najnowszym systemie 360 Reality Audio, dostępnym z platform streamingowych: Tidal, Deezer, Amazon Music HD i koncertowej nugs.net.

Format ten zapewnia wrażenie odsłuchu w sferycznej przestrzeni 360 stopni. SRS-RA5000 i SRS-RA3000 wyposażono także w algorytm Immersive Audio Enhancement, „uprzestrzenniający” stereo do postaci trójwymiarowej, zbliżonej do autorskiego formatu SONY.

 

[img:2]

Sony SRS-RA3000

 

Droższy SRS-RA5000 przeznaczono także do odtwarzania gęstych formatów. To konstrukcja trójdrożna, z trzema skierowanymi do góry i promieniującymi dźwięk w płaszczyźnie pionowej przetwornikami wysokotonowymi, trzema średniotonowymi promieniującymi poziomo i jednym basowym, schowanym w środku obudowy. Przetworzone odpowiednio przez procesor strumienie wysokotonowe nakładają się na siebie, tworząc fale dźwiękowe rozchodzące się pionowo do góry, dzięki czemu efekty przestrzenne stają się bardziej spektakularne.

Wewnątrz tańszego SRS-RA3000 znajdziemy pojedynczy głośnik szerokopasmowy, wspomagany przez wielokierunkowy dyfuzor rozpraszający dźwięk w przestrzeni pomieszczenia, a także podwójną membranę bierną odpowiedzialną za bas. Brzmienie obydwu modeli można skalibrować, dopasowując je do pomieszczenia, w którym je ustawimy.

 

[img:3]

Sony SRS-RA5000

 

W RA5000 dokonamy tego przytrzymując odpowiedni przycisk, a w RA3000 jeszcze prościej – po włączeniu głośnik kalibruje się automatycznie i nie trzeba nic naciskać. Obydwie konstrukcje mają wbudowane moduły Wi-Fi, Bluetooth, Spotify Connect i Chromecast i mogą być sterowane z asystenta Google bądź Alexy. Można je także skonfigurować w bezprzewodowy system multiroom, z możliwością jednoczesnego słuchania różnych streamów lub tego samego we wszystkich pomieszczeniach. Oferują one także pełną kompatybilność z telewizorami SONY Bravia.

SRS-RA5000 dostępny jest w wersji czarnej z elementami o miedzianej barwie, a SRS-RA3000 również w jasnoszarej z dodatkami srebrnymi. Co ciekawe, ten drugi model jest odporny na podwyższoną wilgotność, więc można go także używać w łazience lub kuchni. Obydwa modele pojawią się w sklepach w lutym. SRS-RA5000 będzie kosztował 2599 PLN, a SRS-RA3000 1499 PLN.

 

[img:1]

Sony SRS-RA5000

 

360 Reality Audio w praktyce

System ten ostał opracowany na bazie otwartego formatu MPEG-H 3D Audio. Zoptymalizowano go pod kątem streamingu i wykorzystania do 64 kanałów dźwiękowych, kodujących sygnał audio w sposób zmienny. Umożliwia to dokładne mapowanie źródeł dźwięku w sferycznej 360-stopniowej przestrzeni, a następnie swobodne operowanie ich odległościami i kątami, dzięki czemu realizator nagrania może osiągnąć większy realizm muzycznego zdarzenia.

Priorytetem dla SONY jest obecnie rozszerzanie biblioteki nagrań w formacie 360 Reality Audio, a także zapewnienie kompatybilności innym urządzeniom – firma zapowiada gotowość na udostępnienie licencji. W porozumieniu z instytutem Fraunhofer IIS SONY pracuje także nad pełnym udostępnieniem tej technologii dla twórców muzyki i realizatorów dźwięku – oprogramowanie 360 Reality Audio Creative Suite jest zapowiadane na koniec stycznia.

 

 

Dla słuchawek z oferty SONY dostępna jest aplikacja Headphones Connect, służąca do personalizacji ustawień. Dokonuje się tego dzięki analizie kształtu uszu – i charakterystyki słyszenia – użytkownika za pomocą skanu kamerą telefonu. Umożliwia ona także odtwarzanie formatu 360 Reality Audio na smartfonach i w systemach car audio.

Do skorzystania z dobrodziejstw nowego formatu na dowolnych słuchawkach potrzebna jest aplikacja na iOS lub Androida, kompatybilna ze streamingiem z następujących platform: Tidal, Deezer, Amazon Music HD i koncertowej nugs.net. W celu osiągnięcia pełnego efektu 360 Reality Audio SONY optuje także za streamingiem video, dającym pełne wrażenie dźwięku koncertowego – zapewne w związku z całkowitym zawieszeniem imprez live od roku 2020 z wiadomych powodów. Firma prowadzi rozmowy w sprawie uruchomienia takiej usługi z największymi wytwórniami płytowymi i dostawcami streamingu na świecie, zapowiadając dostępność na drugą połowę tego roku.

 

więcej: www.sony.com
Nagłośnienie
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz