Oprawy High End Systems zajmują kluczowe miejsce podczas kręcenia musicalu Netflix The Prom
Przy kręceniu musicalu Netflix The Prom w 2020 roku, programista Hog, Scott Barnes, współpracował z reżyserem Matthew Libatique i CLT Jeffem Ferrero, a urządzenia High End Systems Sola Series i sterowanie Hog 4 stały się głównymi bohaterami "zza kulis". W wielu ujęciach zespół wykorzystywał oprawy SolaFrame Theatre, SolaFrame 3000 i SolaHyBeam 3000; wszystkie oprawy posiadały silniki High CRI i były dostarczane przez firmę Lux Lighting.
Kiedy rozpoczęła się produkcja, Barnes mówi, że już wiedzieli, że SolaFrame Theatre i SolaFrame 3000 będą ich „przebojami”. Barnes mówi:
SolaHyBeam 3000s były dostępne dopiero mniej więcej w połowie produkcji, ale wkrótce stały się naszą potęgą. SolaFrame Theatre okazał się szczególnie pomocny ze względu na wyjątkowo cichą pracę. Już po pierwszym tygodniu użytkowania zdaliśmy sobie sprawę, jak dostosowane były one do naszych potrzeb.
Możliwość umieszczenia SolaFrame Theatre blisko aktorów bez zakłócania pracy działu dźwiękowego była kluczowa dla produkcji.
Są wystarczająco jasne, aby można je było wykorzystać do różnych celów, i mają niezły zestaw funkcji, które zapewniają nam elastyczność w ich użyciu. Funkcje takie jak shutter, frost, iris i gobo są dla nas ważne, ponieważ tak naprawdę nie wiemy, która będzie nam potrzebna, aż do dnia kręcenia filmu.
SolaHyBeam 3000 były równie niesamowite, kontynuuje Scott, i od razu stały się ulubieńcami. Jest jasna, ma imponujący rozmiar soczewki, fantastyczny zakres zoomu i jest wyposażony w takie funkcje, jak shuttery, wiele filtrów frost i opcji pryzmatów, gobo, iris… ma po prostu tak wiele do zaoferowania. To naprawdę może zrobić wszystko. Używam ich około dwudziestu w nowym filmie Spider-Mana. Oświetlenie Lux szybko staje się pierwszym wyborem dla moich potrzeb w zakresie opraw ruchomych; ich asortyment głowic z serii Sola bardzo zwiększył się w ostatnim czasie. A co najlepsze, seria Sola to oprawy "High Fidelity". Są zoptymalizowane pod kątem wyższego CRI, co w przypadku pracy kamery oznacza lepszą jakość światła. Było to niezwykle ważne dla Matty'ego, żeby oświetlenie wyglądało szczególnie dobrze w obrazie z kamer.
CLT Jeff Ferrero pracuje w telewizji i filmie jako gaffer od ponad 25 lat i osobiście doświadczył ewolucji zautomatyzowanej technologii oświetlenia; posiada również wypożyczalnię oświetlenia. Jeff komentuje:
Tak bardzo polubiłem SolaHyBeam 3000s po tym, jak Scott mnie im przedstawił, że kupiłem dziesięć opraw i używamy ich przy każdej sesji! Są tak mocne, mają piękny kolor, wysokie CRI i mogę z nimi zrobić wszystko. Mike Bauman z Lux był na tyle łaskawy, że umieścił mnie na liście i codziennie dla nas pracują.
Oprócz swojego zaufanej konsoli Hog 4, Barnes - który jest znany ze swojej pracy nad złożonymi konfiguracjami sterowania sieciowego - wykorzystał Rack Hogs do prawie każdego zestawu. Nowy sprzęt HPU High End Systems dla Hog 4 został wydany pod koniec ubiegłego roku i teraz zastępuje Rack Hog 4. Scott mówi, że Libatique zawsze chciał go mieć blisko siebie:
Było to dla niego szczególnie ważne w przypadku tego filmu, ponieważ większość oświetlenia i cue do występów muzycznych wykonano w locie. Blokowali scenę, ćwiczyli przedstawienie, a potem Matty i ja dyskutowaliśmy, jak powinno wyglądać oświetlenie. Zaczynałem programować po skonfigurowaniu kamery.
Scott dodaje:
Ponieważ Libatique chciał mnie mieć przy sobie w DIT (Digital Imaging Tent), posiadanie Rack Hog działającego jako serwer dało mi swobodę poruszania konsolą na planie bez przerywania świecenia. Kręciliśmy szerokie ujęcia, a ja znajdowałem się w pobliżu DIT, tuż za kamerą. Potem przenosiliśmy się i kręciliśmy inne ujęcie. Wylogowywałem się, rozłączałem, przenosiłem konsolę na drugą stronę, ponownie podłączałem, zalogowałem i kontynuowałem programowanie. Dodatkową korzyścią dla mnie było to, że znajdowałem się na planie, dzięki czemu mogłem zobaczyć prawie wszystko, co robię.