Najlepsze oprogramowanie do wideokonferencji w 2021 roku?
Która platforma wideokonferencyjna jest odpowiednia dla Twojej firmy? Oto ranking 10 wiodących aplikacji, z których wszystkie są w stanie zapewnić wysokiej jakości wideo. Chociaż wiele z tych platform wideokonferencyjnych oferuje również transmisje na żywo i webinaria, skupiamy się tutaj głównie na spotkaniach wirtualnych.
Nie da się zaprzeczyć, że komunikacja jest skuteczniejsza, gdy widzi się osobę, z którą się rozmawia oraz, co ważniejsze, doskonale się ją słyszy. Korzystając z kamery internetowej na laptopie z systemem Windows, komputerze Mac lub urządzeniu mobilnym, można spotkać się sam na sam lub z grupą, bez względu na to, jak bardzo rozproszeni są członkowie zespołu / klasy / czy rodziny. Magazyn internetowy Zdnet.com zbadał wiodące platformy oprogramowania konferencyjnego, z których wszystkie są w stanie zapewnić wysokiej jakości wideo i w pełni funkcjonalne narzędzia do współpracy.
źródło: Opracowanie na podstawie https://www.zdnet.com
Zoom - zdecydowanie najbardziej znana marka wideokonferencji
W 2019 roku Zoom ugruntował swój status jednego z liderów w branży wideokonferencji, chociaż niedawne obawy o bezpieczeństwo i prywatność nieco nadszarpnęły tę reputację. Oprogramowanie do obsługi konferencji umożliwia proste sesje czatu jeden na jeden, które można przekształcić w rozmowy grupowe, szkolenia i seminaria internetowe dla odbiorców wewnętrznych i zewnętrznych oraz globalne spotkania wideo z udziałem do 1000 uczestników i do 49 aktywnych video jednocześnie.
Wersja bezpłatna umożliwia nieograniczone spotkania 1: 1, ale ogranicza sesje grupowe do 40 minut i 100 uczestników. Płatne plany zaczynają się od 15 USD miesięcznie na hosta i można je rozszerzać do w pełni funkcjonalnych planów Business i Enterprise.
BlueJeans Meetings - niska cena wzmocnione bezpieczeństwo
BlueJeans Meetings to rozwiązanie do wideokonferencji, które koncentruje się na połączeniach za pomocą aplikacji mobilnej lub stacjonarnej lub bezpośrednio z przeglądarki (bez konieczności pobierania). Firma planuje „głęboką integrację” BlueJeans z planem rozwoju produktu 5G.
Technologia spotkań, oparta na technologii Dolby Voice, obejmuje redukcję szumów tła i integruje się ze sprzętowymi systemami sal konferencyjnych, a także z aplikacjami dla przedsiębiorstw, takimi jak Microsoft Teams, Slack i Facebook Workplace. Pełna gama narzędzi do udostępniania tablicy i ekranu zwiększa możliwości współpracy podczas każdego spotkania. (W przypadku transmisji na żywo i prezentacji internetowych na dużą skalę potrzebny jest oddzielny produkt o nazwie BlueJeans Events).
Po wstępnej bezpłatnej wersji próbnej oprogramowania konferencyjnego, BlueJeans Meetings wymaga jednego z trzech planów, które można rozliczać co miesiąc lub co roku z 20% rabatem.
Microsoft Teams
Microsoft Teams, następca programu Skype dla firm, to nie tyle produkt, co funkcja platformy Microsoft 365, która nadaje się dla firm i organizacji edukacyjnych różnej wielkości. Każdy może zarejestrować się w bezpłatnej wersji Microsoft Teams, używając osobistego adresu e-mail; ta wersja obsługuje do 300 uczestników spotkań, z dostępem dla gości, indywidualnymi i grupowymi rozmowami wideo i audio, udostępnianymi plikami (2 GB na użytkownika i 10 GB na zespół), udostępnianiem ekranu i współpracą nad dokumentami za pomocą internetowych aplikacji Office.
Członkowie zespołu mogą udostępniać pliki (do 1 TB na użytkownika), planować spotkania bezpośrednio z programu Outlook, nagrywać spotkania i współpracować nad dokumentami za pomocą programów Office i SharePoint Online.
GoToMeeting
Główna aktualizacja oprogramowania do wideokonferencji wydana pod koniec 2019 roku obejmuje długą listę nowych funkcji i to, co LogMeIn wzywa „całkowicie przeprojektowany produkt”, który działa w przeglądarce internetowej (bez konieczności pobierania) lub w aplikacjach na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne. Po 14-dniowym bezpłatnym okresie próbnym trzeba wybrać płatny plan; opcje obejmują Professional (12 USD na organizatora miesięcznie, do 150 uczestników) i Business (16 USD na organizatora miesięcznie dla maksymalnie 250 uczestników). Plan Enterprise obsługuje do 3000 uczestników.
Intermedia AnyMeeting - opcja dla niedużej firmy
AnyMeeting istnieje od prawie dekady, a baza użytkowników oprogramowania do wideokonferencji wzrosła do ponad 1 miliona, kiedy firma została przejęta w 2017 roku przez Intermedia. Obecnie AnyMeeting jest dostępne jako część Intermedia Unite, ujednoliconej platformy do komunikacji i współpracy, która integruje funkcje wideokonferencji, czatu i udostępniania ekranu w usługę opartą na chmurze, która obejmuje również funkcje VOIP i system PBX klasy korporacyjnej. Jeśli to zbyt wiele dla potrzeb wideokonferencji małej firmy, AnyMeeting jest dostępny osobno w planach Lite i Pro, które kosztują odpowiednio 10 USD i 13 USD na użytkownika miesięcznie.
Zoho Meeting - alternatywa całkowicie oparta na przeglądarce
Od momentu powstania prawie ćwierć wieku temu Zoho urosło do 50 milionów użytkowników na całym świecie. Jej sztandarowym produktem jest Zoho One, oparty na sieci Web pakiet usług i aplikacji mobilnych zaprojektowanych w celu połączenia sprzedaży, marketingu, księgowości, HR. Zoho Meetings oferuje narzędzia do webinariów, szkoleń i spotkań online, a plany zaczynają się od 10 USD na hosta miesięcznie (lub 8 USD miesięcznie, jeśli płaci się za cały rok). To rozwiązanie do wideokonferencji obejmuje obsługę do 100 uczestników i miejsce na 10 nagranych spotkań.
Na komputerach PC i Mac Zoho Meetings to całkowicie oparte na przeglądarce rozwiązanie konferencyjne, które nie wymaga pobierania. Spotkania mogą być nagrywane z dowolnego punktu końcowego, w tym z urządzeń mobilnych.
Cisco WebEx - znany od lat
Webex jest jednym z najstarszych segmentu oprogramowania do wideokonferencji, założonego w 1995 i przejętego przez Cisco w 2007. Bezpłatny plan konferencyjny (do trzech użytkowników) jest w pełni funkcjonalny, z wideo HD, udostępnianiem ekranu na komputerze stacjonarnym i telefonie komórkowym urządzenia i ograniczone opcje nagrywania; obsługuje do 50 uczestników na spotkanie, przy czym czas spotkań jest ograniczony do 40 minut, a pamięć online jest ograniczona do 1 GB.
Jeśli ograniczenia poziomu bezpłatnego to za mało, dostępne są trzy płatne plany: Starter, Plus i Biznes.
Join.Me - najlepsze dla osób z ograniczonym budżetem
To przykład oprogramowania do wideokonferencji dla firm z niewielkim budżetem. Spotkania audio z udostępnianiem ekranu dla maksymalnie trzech uczestników są bezpłatne, z unikalnym interfejsem, który umieszcza twarz każdego uczestnika w dymku. Płatne plany konferencyjne zaczynają się od wersji Lite (10 USD na hosta miesięcznie, pięciu uczestników spotkania, bez ograniczeń czasowych), bez streamingu z kamery internetowej, ale z obsługą udostępniania ekranu i okien. Aktualizacja do wersji Pro (20 USD miesięcznie) zwiększa liczbę uczestników spotkania do 250 i dodaje 50 GB pamięci w chmurze oraz opcje nagrywania.
Google Hangouts Meet
Google Hangouts Meet to wersja biznesowa, która umożliwia spotkania wideo dla subskrybentów G Suite. Uczestnicy zewnętrzni również mogą się łączyć.
Usługa jest przystosowana do pracy w przeglądarce Google Chrome (choć dostępna jest również ograniczona obsługa przeglądarki Internet Explorer 11), z aplikacjami mobilnymi dostępnymi na iOS i Android. Dokładny zestaw funkcji zależy od wersji G Suite; na przykład liczba uczestników jest ograniczona do 100 w przypadku G Suite Basic, 150 w przypadku firm i 250 w przypadku przedsiębiorstw. Do transmisji na żywo (do 100 000 członków publiczności) oraz możliwości nagrywania spotkań i zapisywania ich na Dysku Google potrzeba G Suite Enterprise.
Slack - połączenia wideo tylko na platformach stacjonarnych
Jeśli firma korzysta już z narzędzi do współpracy Slack, ma już dostęp do kilku ograniczonych opcji rozmów wideo, które mogą być wystarczające do podstawowych spotkań i potrzeb współpracy zespołowej. Należy tylko pamiętać, że rozmowy wideo są dostępne tylko na platformach stacjonarnych (Mac, Windows i Linux); aplikacje na iOS i Androida są ograniczone tylko do połączeń głosowych.
Aby uzyskać pełny zakres funkcji udostępniania ekranu, w tym opcje przesyłania strumieniowego prezentacji i rysowania na udostępnionym ekranie, potrzeba aplikacji Slack.