Wyjątkowy koncert Dance Gavin Dance rozświetlony przez Elation
8 listopada zespół rockowy Dance Gavin Dance wykonał w całości swój nowy album Tree City Sessions 2 na Tower Bridge w Sacramento w Kalifornii, w otoczeniu oświetlenia Elation, które zapewniło oszałamiające efekty wizualne. Koncert w formie PPV, którego producentem wykonawczym był Danny Wimmer Presents, został zrealizowany przez Justina Wade'a i Sacramento Production & Lighting (SPL) przy użyciu zestawu opraw Elation Professional.
Założona w 2005 roku grupa Dance Gavin Dance wywodzi się z Sacramento i można ich uznać za ulubieńców lokalnej społeczności. W lutym zeszłego roku zespół rozpoczął trasę koncertową promującą nowy album, niestety nastąpiła przerwa spowodowana pandemią. Menedżer trasy Travis Wade i Dion Cook z SPL, obaj pracujący z Dance Gavin Dance przez ostatnie kilka lat, postanowili sprawdzić, czy istnieje rynek dla transmisji strumieniowej pay-per-view zespołu, kulminacją był udany lipcowy koncert PPV ze studia nagraniowego zlokalizowanego w zaadaptowanej przestrzeni w magazynie SPL.
Kiedy zeszłej jesieni zespół zdecydował się zagrać drugi koncert PPV, Travis i zespół LD Justin Wade wezwali Diona i SPL, aby pomogli mu to urzeczywistnić i zrealizować szalony pomysł realizacji na moście Sacramento, cała trójka zaczęła opracowywać projekt. Travis, współproducent wydarzenia wraz z Derekiem Brewerem, wymyślił koncepcję sceny, a Justin zajął się projektowaniem i programowaniem oświetlenia.
Koncert musiał być odniesieniem do wszystkiego, co zespół zrobił wcześniej i tak to potraktowaliśmy. Nagranie było realizowane po okręgu, a każdy członek zespołu był skierowany w inną stronę, podobnie jak okładka albumu Tree City Sessions 2. Mając to na uwadze, celem oświetlenia było stworzenie podobnej atmosfery wokół zespołu, w którym światła działałyby prawie jak członkowie publiczności, jednocześnie uzupełniając architekturę samego mostu.
Justin Wade - Artificial Selection
W tym przedsięwzięciu jednym z elementów scenografii był kształt i geometria obiektu, dlatego światło również musiało być spójne. Jak mówi Justin, początkowo stworzył podstawowy zestaw oświetleniowy, który miał spełnić zadanie bezpośredniego efektu na około zespołu, aby następnie wraz z Dionem z SPL dopracować oświetlenie samego zabytku i jego wyjątkowej architektury.
Biorąc pod uwagę wyjątkowe miejsce, cały plan oświetlenia nie mógł odstawać wyjątkowością i musiał być zrobiony starannie. Jak mówi Dion zaczęli od wydobycia planów mostu z 1934r., aby przenieść go na rysunek 3D CAD korzystając w tym celu z oprogramowania Vectorworks, co było niezbędnym pierwszym krokiem do rozplanowania kratownic i punktów zawieszenia.
Jednym z cięższych zadań było stworzenie planu kratownic i sceny w taki sposób, aby w sytuacji, gdy straż przybrzeżna byłaby zmuszona do jego otwarcia, scena i światła mogły się unieść ze środkową częścią mostu. Na całe szczęście nie było to koniecznie, choć przygotowane tak, aby zrobić to bez „czkawek”.
Wybraliśmy Global Truss ze względu na jego rozmiar i szybkość montażu i dobrze współgrał z architekturą mostu.
Dion Cook - Sacramento Production & Lighting
Jak mówi, jednym z prostszych elementów w tej ciężkiej do zaplanowania akcji i dość oczywistym dla nich było wybranie opraw oświetleniowych.
Sprzęt Elation był właściwym wyborem ze względu na znajomość świateł przez realizatora oświetlenia, ale także dlatego, że wiedziałem, że wybrane oprawy poradzą sobie z pełnym oświetleniem mostu i nie będziemy musieli martwić się, że coś jest nie tak.
Dion Cook - Sacramento Production & Lighting
Okrągła scena była otoczona 20 ruchomymi głowicami Platinum 5R Extreme oraz 16 hybrydowymi głowicami Platinum FLX. Jak tłumaczy Justin:
Urządzenia musiały spełniać zadanie skupienia uwagi na artystach, ale też być dopełnieniem do oświetlenia architektonicznego samego obiektu. Potrzebując czegoś o dużej jasności, co nie zgubiłoby się w świetle architektonicznym, postawiłem na 5R i FLX, które świetnie spełniły swoje zadanie. Oprócz mocy dodatkowym atutem było ładne i ostre rozbicie gobo we wiązce, które dodało oprawie zabytku dodatkowych efektów.
Justin Wade - Artificial Selection
Kolejnym kluczowym urządzeniem koncertu, jak mówi, był wash - Fuze Wash Z350 używany jako dynamiczne podświetlenie wokół zespołu.
Biorąc te światła również na trasę Artificial Selection, wiedziałem, że mają świetny zoom i dadzą niezły efekt, niezależnie od tego, czy będą zwężone, czy szerokie. Poruszają się wystarczająco szybko i płynnie, aby uzyskać bardzo zadowalający efekt ruchu w kamerze.
Justin Wade - Artificial Selection
Dodatkowo zastosowano serię listew Color Chorus 48, ruchomych głowic Platinum 1200 Wash oraz dodatkowe Fuze 350 i FLX, aby oświetlić architekturę poruszającą się w górę i w dół mostu.
Jasność i nasycone kolory były kluczowe, ponieważ były potrzebne, aby naprawdę podkreślić architekturę mostu. Jak wspomniano wcześniej, ten most znajdował się w środku miasta z otaczającym nas światłem, więc potrzebowaliśmy opraw dostatecznie jasnych i wystarczająco mocnych, aby oświetlić cały most i nie dać się zakryć przez atmosferę oświetleniową miasta. Było też wiele ujęć z drona, więc możliwość uchwycenia całego obszaru mostu i sprawienia, by otoczenie wyglądało jak jeden spójny obraz, było bardzo ważne.
Justin Wade - Artificial Selection
Wypełnienie zestawu stanowiło 13 Cuepix Blinder WW2 / WW4, 8 lamp SixPar 100 Par i 4 Design LED Strips. Do kręcenia koncertu wykorzystano dwanaście kamer i drona, a dzień zdjęciowy przebiegał według bardzo napiętego harmonogramu - zdjęcia od 17:00 i tylko do godziny 23:00 bez wyjątków. Justin komentuje:
Mieliśmy tylko jedną szansę na uruchomienie wszystkiego w bardzo ograniczonym czasie i wiedziałem, że Elation okażą się niezawodne, nie powodując żadnych poważnych problemów w dniu pokazu. Wybór Elation zapewnił nam bardzo udany występ, którego potrzebowaliśmy, aby przenieść ten dynamiczny zespół na zupełnie nowy poziom.
Justin Wade - Artificial Selection
Podsumowując cały dzień w tej ciężkiej rzeczywistości, Dion odnosi się również do ekipy SPL która wykonała fantastyczną robotę i był zadowolony, mogąc zatrudnić 26 pracowników scenicznych, choćby na jeden dzień. Wyraża również uznanie dla partnerstwa, które cieszy jego i Elation.
Sprzęt i personel Elation zawsze nas wspierali. Od naszej pierwszej krajowej trasy koncertowej ponad 11 lat temu i również przez czas zamknięcia pandemicznego, chcę bardzo podziękować Raulowi Fonseca z Reef Sales, Ericowi Loaderowi, Johnowi Lopezowi i Gines Gines z Elation. Bez ich wsparcia nie byłoby nas tutaj dzisiaj.
Dion Cook - Sacramento Production & Lighting
Justin był wdzięczny za pracę nad tak wyjątkowym projektem, nie mając pewności, kiedy będzie mógł ponownie zrealizować jakieś przedsięwzięcie podsumowuje:
Wspaniale było stworzyć coś takiego dla oddanych fanów zespołu i z utęsknieniem czekam, aż wrócą koncerty dla publiczności.
Justin Wade - Artificial Selection
Realizacja:
- Executive Producer: Danny Wimmer Presents
- CoDirector: Kevin Garcia
- Co-Director: Sam Shapiro
- Co-Producer: Derek Brewer
- Co-Producer: Travis Wade
- Production Manager: Les Targonski of Danny Wimmer Presents
- Lighting Design: Justin Wade/ Dion Cook
- Lighting Programming: Justin Wade
- Tour Manager: Travis Wade
- Lighting Co: Sacramento Production & Lighting
- Lighting Techs: Kevin Arnold/Partner SPL, Christopher Herbert-Cook/Shop Mgr SPL
- Trucking: Just For Show Entertainment Logistics
- Audio: Sacramento Production Services
- Video: MixOne Sound
- Management: Shelter Music
- Booking: 33 and West
- Label: Rise Records
Urządzenia Elation:
- 20 x Platinum FLX
- 20 x Platinum 5R Extreme
- 24 x Fuze Wash Z350
- 8 x Platinum 1200 Wash
- 8 x Colour Chorus 48
- 12 x Cuepix Blinder WW2
- 1 x Cuepix Blinder WW4
- 8 x SixPar 100
- 4 x Design LED Strips
- 4 x Antari HZ-500
- Global Truss