BOOM! W dodatku Apogee BOOM. Wysoka jakość interfejsu audio za rozsądną cenę

BOOM to takie angielskie – a może amerykańskie…? określenie nagłego wzrostu zainteresowania czymś. Może dotyczyć ekonomii, giełdy papierów wartościowych, ale naszej branży muzycznej również! Dotyczy premiery interfejsu audio legenarden firmy Apogee BOOM, który ma stać się produktem przełomowym w swojej klasie. Jesli jesteś na etapie poszukiwania interfejsu do swojego studia warto przyjrzeć się tej pozycji.  No ale nie jesteśmy tu od reklamowania, tylko od informowania. Przejdźmy zatem do konkretnych informacji o BOOM.

Apogee BOOM

[img:1]

Apogee BOOM w skrócie:

  • Nowy dwukanałowy interfejs audio, idealny dla podcasterów i mobilnych realizatorów
  • 24-bit/192kHz
  • Złącze wejściowe: XLR typu combo (mic/line/instrument) oraz TRS 1/4' (instrumentalne)
  • Współpraca z MAC / Windows
  • Możliwość kontroli poprzez urządzenia iOS (iPhone, iPad Pro)
  • 62 dB gain
  • Wyjście słuchawkowe (zero-ohm) zapewniające audiofilską jakość
  • Na pokładzie urządzenia mikser z funkcją Loopback
  • Procesor DSP z Symphony ECS Channel Strip, dający kontrolę w postaci:
    • filtr górnoprzepustowy,
    • 3-pasmowy korektor,
    • auto-kompresor - pozwalający na emulację efektu kompresji równoległej - oraz „nasycacz” Drive.
  • W pakiecie oprogramowanie Apogee Control 2 oraz Ableton Live Lite
  • 50% rabat na wtyczki Apogee po zarejestrowaniu 
  • Instrukcja obsłucgi Apogee BOOM
  • Video prezentacja
  • Cena interfejsu około 290 USD = 1400 zł

  • Więcej o interfejsach audio USB w dziale STUDIO

 

Apogee BOOM - dla kogo?

BOOM to interfejs dwukanałowy. Jak informuje producent, docelową grupę odbiorców stanowić mają przede wszystkim muzycy, podcasterzy, producenci materiałów wideo i osoby realizujące różnego rodzaju transmisje strumieniowe. W tym ostatnim przypadku szczególnie użyteczny okazać się może pokładowy mikser z funkcją Loopback.

[img:2]

Jeden z dwóch przedwzmacniaczy interfejsu wyposażony został w uniwersalne, instrumentalno-mikrofonowo-liniowe wejście combo. Drugi nie oferuje złącza XLR, a jedynie symetryczne TRS 1/4”. Trochę szkoda... Tak czy owak, w obu przypadkach sygnał maksymalny jaki interfejs może przyjąć wynosi +18 dBu - a więc dotyczy to głośnych instrumentów czy sygnałów. Dodatkowo zakres wzmocnienia, jaki dają do dyspozycji oba preampy, wynosi 62 dB - czyli jak deklaruje producent jest w stanie zasilić mikrofon Shure SM7B - bardzo częsty wybór podcasterów i radiowców. 

[img:7]

[img:8]

 

Podłączenie interfejsu także do iPada i iPhone

Posiadacze "jabłuszek" otrzymują kolejny argument do zakupu, gdyż interfejs współpracuje z urządzeniami iOS za pomocą połączenia USB-C / Lighting. Dzięki temu interfejs staje się super mobilnym narzędziem do rejestracji audio. Tą samą drogą urządzenie otrzymuje zasilanie co powoduje, że możemy rejestrować w terenie bez dostępu do zasilania! Obudowa urządzenia wykonana jest ze stali, a zatem praca w warunkach odbiegających od studyjnych powinna być mu niestraszna.

[img:3]

[img:9]

 

Profesjonalna kotrola sygnału audio

Po podaniu na wejścia sygnał konwertowany jest do postaci cyfrowej przy wykorzystaniu technologii Pure DIGITAL i jego brzmienie można ukształtować przy użyciu pokładowego, sprzętowego układu DSP, realizującego działanie toru kanałowego Symphony ECS Channel Strip (dostępnego też w postaci natywnego pluginu do programów DAW).

[img:4]

Znajdziemy w nim filtr górnoprzepustowy, 3-pasmowy korektor, auto-kompresor - pozwalający na emulację efektu kompresji równoległej - oraz „nasycacz” Drive. Jak twierdzi firma Apogee, jest to element, który wyróżnia BOOM w tej klasie interfejsów. Próbkowanie może odbywać się z częstotliwością do 192 kiloherców i w maksymalnie 24-bitowej rozdzielczości.

Monitoring i audiofilskie doznania

Sygnał wyjściowy wyprowadzany jest dwiema drogami – symetrycznymi złączami ¼” dla kanałów lewego i prawego oraz wyjściem słuchawkowym, które potrafi skutecznie napędzić nawet wysokoimpedancyjne słuchawki hi-fi.

[img:6]

 

Oprogramowanie w komplecie

W pakiecie z interfejsem zawarto oprogramowanie Apogee Control 2, a także licencję i prawo pobrania Abletona Live Lite. Co więcej, po zarejestrowaniu swojego egzemplarza BOOM zyskuje się możliwość nabycia dowolnej wtyczki lub pakietu pluginów Apogee z 50-procentowym upustem.

Cenę interfejsu producent określił natomiast na 299 dolarów. Trzeba przyznać, że - jak na produkt tak renomowanej marki – całkiem rozsądna. No ale my tu nie jesteśmy od reklamowania...

 

Specyfikacja Apogee BOOM:

  • Mic Pre: 
    • EIN: 

      128dB (un-weighted) @ 62dB, 150 Ohm input

    • 150 Ohm input, 
    • Max Input Level: +18dBu, 
    • Input Impedance: 2.4KOhm

  • Hi-Z: 
    • Max input level: 18dBu (active),
    • 8dBu (passive), 
    • Input Impedance: 3.2kOhm (Pad on),
    • 1MOhm (Pad off)

  • A/D Conversion:
    • Max input level +4dBu: +18dBu
    • Max input level (-10dBV ref): +6dBV
    • Input impedance: 6.4KOhm
    • Freq resp 20 Hz -20Khz: > +/-0.2dB (@44.1Khz)
    • Rel. THD + N: -100dB
    • Dyn. Range: 122dB (A-weighted)

  • D/A Conversion: 
    • Max output level (+4dBu ref): +15dBu
    • Line output impedance: 100 Ohm
    • Freq resp 20Hz -20 Khz: > +/- 0.05dB
    • Rel. THD+N : -107dB
    • Dyn Range: 117dB (A-weighted)

  • Headphone Out
    • Max output level headphones: 15dBu/[email protected] 30 ohms
    • Headphone output impedance 0.5 Ohm.
    • Rel. THD+N : -107dB
    • Dyn Range: 117dB (A-weighted)

[img:5]

Rejestracja mobilna

Gdzie kupić?

Apogee Electronics Apogee Electronics apogeedigital.com

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz