Konsolety DiGiCo Quantum 7 w trasie z OneRepublic. Opinie realizatorów

Po pandemicznej przerwie zespół OneRepublic wrócił na scenę, odbywając trwającą od 8 lipca do 4 września trasę koncertową „Never Ending Summer Tour”, w ramach której muzycy wystąpili w 40 obiektach na terenie całej Ameryki Północnej. Na trasę wraz z zespołem pojechali dwaj realizatorzy - Justin Ripley na froncie i monitorowiec Dave McMullin. Obaj mieli do dyspozycji konsolety DiGiCo Quantum7, dostarczone przez Spectrum Sound z Nashville.

Współpraca z tą firmą trwa od ponad roku. To również ona dostarczyła zespołowi dwie konsolety DiGiCo Quantum338, których użyto podczas wielu występów niezwiązanych z trasą koncertową.

 

[img:1]
Fot. Brody Harper & DiGiCo

 

Byliśmy poza domem przez większość tego roku, w tym siedem tygodni, w kwietniu i maju, w Europie, i przez ten czas mieliśmy sporo występów poza trasą. Dlatego Spectrum dostarczyła nam dwa odrębne zestawy sprzętowe, co w razie potrzeby pozwala nam wysyłać je w określone miejsca.

Dave McMullin - Realizator dźwięku

 

Oba te zestawy alternatywne, A i B, są identyczne i składają się z konsolet Quantum338 na FOH i odsłuchach, pojedynczego SD-Racka z 32-bitowymi kartami wejściowymi i wyjściowymi oraz kartami AES, jednego SD-MiNi Racka i jednego Orange Boxa z kartami Optocore i DMI-MADI. W związku z potrzebą zwiększenia liczby wejść podczas trasy, pakiet A skonfigurowano z Quantum7 na FOH i monitorach, dwóch SD-Racków z 32-bitowymi kartami wejściowymi i wyjściowymi oraz kartami AES, a także dwóch Orange Boxów. z kartami Optocore i MADI — do integracji z odtwarzaniem audio i wideo.

 

[img:2]
Fot. Brody Harper & DiGiCo

 

Historia współpracy Justina Ripleya z zespołem sięga 2019 roku.

 

Chociaż z konsoletami DiGiCo zetknąłem się po raz pierwszy w 2011 roku, nie używałem ich w trasie dopóki - w 2016 roku - nie przesiadłem się w pełni na DiGiCo i Waves. Bardzo się cieszę z tej zmiany, ponieważ mam tu wszystkie nowoczesne narzędzia, potrzebne do tego, aby miks OneRepublic nabrał rumieńców. Staram się zaczynać z jak najbardziej neutralnym brzmieniem, z którego słyną konsolety DiGiCo, szlifując je za pomocą procesorów pokładowych.

Justin Ripley - Realizator dźwięku

 

[img:3]
Fot. Brody Harper & DiGiCo

 

Nagrania OneRepublic cechują się zwykle głębokim brzmieniem zespołu, na którego tle błyszczy wokal Ryana [Teddera]. W zależności od środowiska, w którym pracujemy, moim nadrzędnym celem jest uzyskanie pełnej zrozumiałości wokalu Ryana, ale nie kosztem brzmienia reszty grupy. Stosuję wiele nowoczesnych sztuczek, aby mieć pewność, że nie będzie to „koncert jednej gwiazdy.

Justin Ripley - Realizator dźwięku

 

Ripley stara się opierać na prostej konfiguracji.

 

Z biegiem lat coraz bardziej przekonywałem się do przetwarzania w DiGiCo. Później dodałem nowoczesne narzędzia typu mid/side i sidechain, a także wtyczki psychoakustyczne i opóźnieniowe z Waves. Szczególnie w przypadku głosu Ryana dążę do uzyskania brzmienia, jak w nagraniach, więc jego tor wypełniony jest de-esserami, kompresorami, EQ i tak dalej. W obiektach o kiepskiej akustyce otwieram go mocniej, tak aby wokal mógł pracować dynamicznie i każdy mógł usłyszeć nie tylko śpiew, ale i oddech. Pracując na Quantum338 i korzystając z Mustard i Spice Rack na wielu kanałach, przekonałem się, że kluczem jest zachowanie spójności przetwarzania pomiędzy platformami.

Najczęściej stosowałem Mustard Compressor. Różnorodność typów kompresji, a także możliwość przetwarzania równoległego, dają mi elastyczność sterowania dynamiką, specyficzną dla każdego instrumentu i wykonawcy. Drugim pod względem ważności procesorem w Quantum jest dla mnie Naga 6. Spora część odtwarzanych materiałów pochodzi z płyt, a Naga 6 pomaga mi ukształtować i kontrolować ich brzmienie w sposób, który bardziej pasuje do dynamiki koncertu.

Justin Ripley - Realizator dźwięku

 

[img:4]
Fot. Brody Harper & DiGiCo

 

McMullin - niezależnie od tego, czy pracuje na Quantum7, czy Quantum338 - wskazuje, że jego zdaniem największym plusem tej platformy jest jej charakterystyczna elastyczność.

 

Jedną z najpotężniejszych funkcji - nie tylko Quantum, ale ogólnie DiGiCo - są makra. Inżynier odpowiedzialny za odtwarzanie materiałów audiowizualnych jest w stanie wyzwalać je poprzez MIDI, bez mojego udziału. Może też komunikować się bezpośrednio z członkami zespołu, a także sterować wyciszeniami i innymi funkcjami.

Poza tym pośród funkcji, które są mi szczególnie pomocne, wskazałbym możliwość wyboru wejść sidechain dla bramek i kompresorów. Nasza wiolonczela ma zainstalowany zarówno przetwornik wewnętrzny, jak i mikrofon. Ich połączenie sprawia, że instrument brzmi fantastycznie i ma otwarty, naturalny dźwięk. Jednak mikrofon jest podatny na przesłuchy, szczególnie z perkusji. Dzięki kreatywnemu użyciu wejść sidechain w konsolecie jestem w stanie je kontrolować i ograniczać, tak aby wiolonczela brzmiała najczyściej, jak to możliwe. To rzeczy, które sprawiają, że konsolety DiGiCo są tak przyjazne w użyciu.

Dave McMullin - Realizator dźwięku

 

[img:5]
Fot. Brody Harper & DiGiCo
 
więcej: digico.biz
Cyfrowe Nagłośnienie

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz