Wystawa "Szlaki Nadziei. Odyseja Wolności" z dźwiękiem immersyjnym

"Szlaki Nadziei. Odyseja Wolności" to jeden ze sztandarowych projektów Instytutu Pamięci Narodowej. Wystawa prezentuje wysiłek Polskich Sił Zbrojnych podczas II wojny światowej oraz losy ludności cywilnej ewakuowanej z ZSRR wraz z armią gen. Władysława Andersa. Wystawa przypomina bohaterskie czyny naszych lotników w Bitwie o Anglię, polskich żołnierzy spod Tobruku, Narviku czy Monte Cassino. Z okazji zorganizowanego na stadionie PGE Narodowy w Warszawie przez Instytut Pamięci Narodowej Kongresu Pamięci Narodowej przygotowano nową, multimedialną odsłonę tej wystawy, w której immersyjne wrażenia słuchowe odgrywały kluczową rolę.

 

Wystawa to zarówno część statyczna, m.in z wideo-mappingowanym globusem oraz historycznymi eksponatami, jak np. pamiętnik pisany na korze brzozowej czy koc wykonany w Australii, który przez długie lata służył jednemu z żołnierzy Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie. Kluczowym jednak elementem wystawy jest przygotowanych 8 animacji, powstałych na bazie koloryzowanych zdjęć archiwalnych, ukazujących na ogromnych ekranach poszczególne „szlaki nadziei”, zarówno cywilne, jak i wojskowe.

Ponieważ animacje te to generalnie statyczne obrazy, do ich "ożywienia" - oprócz głosu narratora i czytanych fragmentów pamiętników uczestników tamtych wydarzeń - zastosowano immersyjne wrażenia słuchowe, za które odpowiadał duet sound designerów - Bartek Kapłoński i Krzysztof Polesiński. Pierwszy z nich odpowiadał głównie za przygotowanie kontentu, opisującego i dopowiadającego historie pokazane na prezentowanych obrazach, zaś Krzysztof odpowiadał za część technologiczną tego projektu, tzn. dobór odpowiedniej technologii, zaprojektowanie i przygotowanie systemu dźwiękowego oraz - wspólnie z Bartkiem - programowanie całego systemu.

W kwestiach sprzętowych - ale nie tylko w tym - pomocną była firma Target Sound, która dostarczyła zarówno procesory immersyjne L-Acoustics L-ISA, jak i systemy głośnikowe tego samego producenta. Korzystając również z atelier śląskiej firmy Bartek i Krzysztof mogli spokojnie pracować nad przygotowaniem contentu do wszystkich animacji. Szczegóły dotyczące pracy nad tym projektem zdradzają ich autorzy - Bartek Kapłoński i Krzysztof Polesiński.

 

[img:16] 

Taki projekt wymaga wyobraźni. Trzeba było zadać sobie pytanie: Co w danym czasie i danym miejscu, osoby które są na zdjęciach, mogły robić i czuć?  Pomogło mi to znaleźć odpowiednie dźwięki do sytuacji. Są ujęcia na przykład łodzi podwodnej, gdzie użyliśmy dźwięki sonaru. To wywołuje u widza emocje i pozwala mu automatycznie wyobrazić sobie przestrzeń i wczuć się historię tego miejsca - Bartek Kapłoński 

 

[img:17] 

Dlaczego użyłem rozwiązań z live’u?

Wynikało to z tego, że content był dynamicznie zmieniany i potrzeby klienta musiały być realizowane. W związku z tym, kiedy robiliśmy z Bartkiem miks immersyjny, przychodziły informacje o zmianach w projekcie, na które musieliśmy szybko reagować. Gdybyśmy robili miks studyjnie zabrakło by nam czasu na render materiału video. Stwierdziliśmy więc, że używanie rozwiązań live’owych zaoszczędzi nam mnóstwo czasu, a wręcz jak będzie potrzeba wykonana szybkiej korekty, już na miejscu, to robimy to w „locie” i zajmuje nam to kilka sekund
- Krzysztof Polesiński 

 

W rolach głównych: Nagłośnienie immersyjne

  • Kolumny L-Acoustics X8 
  • Kolumny L-Acoustics 5XT
  • Procesory L-ISA

 

[img:18]

Dostawca technologii: TARGET SOUND S.C

https://www.targetsound.pl

 

Galeria zdjęć z wystawy "Szlaki Nadziei. Odyseja Wolności"

[img:1]

[img:2]

[img:3]

[img:4]

[img:5]

[img:6]

[img:7]

[img:8]

[img:9]

[img:10]

[img:11]

[img:12]

[img:13]

[img:14]

[img:15]

[img:19]

 

 

Systemy AV Nagłośnienie
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz