Symphony Studio - nowa seria interfejsów od Apogee
Studyjne urządzenia w rodzaju interfejsów audio – szczególnie te najbardziej renomowanych marek - są dziś tak wyrafinowanymi konstrukcjami, że za każdym razem, gdy nowy model trafia na rynek, myślę, że wyżej podskoczyć już się nie da, a przynajmniej trudno będzie wymyślić coś nowego. I cóż, nie mija wiele czasu, jak ten sam producent postanawia powiedzieć „potrzymaj mi piwo”… Jednym z takich przypadków jest Apogee. Właśnie dotarła do nas wiadomość, że oferta tej firmy poszerzona została o trzy kolejne pozycje, czyli interfejsy tworzące nową serię Symphony Studio o stylowo i elegancko wyglądającym panelu przednim w purpurowo-czarnej kolorystyce.
W ramach rodziny Symphony Studio do wyboru są trzy konfiguracje I/O: 8x8, 2x12 oraz 8x16. Każda ma swoje określone przeznaczenie, jakkolwiek nie traktowałbym tego jako wyrocznię i jedyny słuszny kierunek. Oczywiście nie z każdym wariantem da się zrobić to samo, a producent zaoferował rozwiązania o zróżnicowanych możliwościach, jednak sposób ich wykorzystania do pewnego stopnia zależy od inwencji użytkownika.
Jak się zapewne domyślacie, podane cyferki w nazwach oznaczają liczbę wejść i wyjść analogowych, w jakie uzbrojone zostały poszczególne modele. Wejścia mają postać gniazd XLR, zaś wyjścia wyprowadzone są złączami blokowymi D-sub. Na interfejsie z 8 wyjściami można oprzeć standardową konfigurację studyjną, ale jasne jest, że na tej bazie nie bardzo da się zbudować konfiguracji do miksowania dźwięku w formacie Atmos. W takim zastosowaniu świetnie sprawdzi się wariant 2x12, a jeszcze lepiej 8x16, umożliwiający postawienie systemu nawet 9.1.6-kanałowego.
Tak czy owak, wejścia i wyjścia interfejsów Symphony Studio współpracują z najwyższej klasy przetwornikami, pracującymi z częstotliwością próbkowania 192 kHz i 24-bitową rozdzielczością. Zapewniają one nieskazitelną jakość przetwarzanego sygnału, zaś przedwzmacniacze mikrofonowe oferują aż 75 decybeli zakresu wzmocnienia. Sygnał wejściowy można ukształtować przy użyciu Symphony Studio Channel Strip.
Nie do przecenienia jest też funkcja kalibracji monitorów, realizowana przez pokładowy DSP. Dzięki niej zneutralizujemy niepożądane cechy akustyczne pomieszczenia i zoptymalizujemy system pod kątem odpowiedzi częstotliwościowej. Pracą interfejsu można sterować zdalnie, za pomocą pilota Apogee Control z ośmioma przyciskami funkcyjnymi i kołem jog. Z komputerem interfejsy łączą się za pośrednictwem portu USB-C.
Szerszy opis i informacje o nowych interfejsach Apogee znajdziecie na stronach internetowych ESS Audio, dystrybutora marki.