PrimaLuna EVO 100 - Przedwzmacniacz lampowy +9 sklepów - przyjdź przetestuj lub zamów online+

To ogłoszenie jest nieaktualne

Opis produktu:


PrimaLuna EVO 100 Preamplifier

Przedwzmacniacz lampowy

Od 2003 roku PrimaLuna tworzy wzmacniacze i przedwzmacniacze lampowe z zastosowaniem unikalnych rozwiązań, których nie ma nikt inny. Technologie PrimaLuny przybliżają Cię do muzyki za cenę, w którą nie uwierzysz gdy usłyszysz produkty PrimaLuna. Żadne inne firmy nie oferują tak zaawansowanych rozwiązań i nie oferują tak wysokiej jakości konstrukcji i dźwięku za tak atrakcyjną cenę. Rozwiązania PrimaLuny cechują najlepszej jakości komponenty, w tym drogie transformatory, kondensatory, rezystory, przewody, potencjometry i lampy oraz układy regulacji i zabezpieczeń lamp przedłużające ich życie. O wszystkich tych szczegółach przeczytasz poniżej.

Dedykowane transformatory toroidalne w układzie zasilania

Transformatory zasilające generują dwa rodzaje szumu: akustyczny i magnetyczny. Dlatego właśnie w najlepszych komponentach audio znajdziemy transformatory toroidalne. W porównaniu do tradycyjnych transformatorów, generują one bowiem jedynie 1/10 pola magnetycznego, które degraduje brzmienie. 

Dodatkowo, eliminacja szczelin powietrznych pozwala toroidom na średnio ośmiokrotną redukcję szumu akustycznego. 

Ponieważ transformator to zazwyczaj najdroższa część układu, wielu producentów zamiast droższych transformatorów toroidalnych stosuje tańsze transformatory z rdzeniem C lub E.

Wzrost ceny za jakość transformatorów toroidalnych jest znaczący, ale Prima Luna nigdy nie idzie na skróty. Wszystkie urządzenia PrimaLuna wyposażone są w duże toroidy. Stosowane przez PrimaLunę transformatory zamknięte są w okrągłych metalowych obudowach a uzwojenia zalane  są żywicą, co redukuje poziom zakłóceń mechanicznych i chroni uzwojenia transformatora przed wilgocią, procesami starzenia związanymi z upływem czasu i korozją.

Lampowe prostowniki napięciowe

W kwestii przedwzmacniaczy, eksperci są zgodni: złotym standardem jest lampowe prostowanie prądu. Lampy są dużo skuteczniejsze od tranzystorów i pozwalają na znacznie większą redukcję szumów. Fakt, że cały układ jest oparty na lampach prowadzi do najbardziej naturalnego, namacalnego i barwnego brzmienia. To jednak kosztowne rozwiązanie, najłatwiej znaleźć je więc w ekstremalnie drogich konstrukcjach. Zwykle stosuje się jedną lampę prostowniczą. Prima Luna idzie dalej: w układzie dual mono stosujemy dwie lampy 5AR4, co daje trójwymiarowe odwzorowanie muzyki.

Alps Blue Velvet. Japońska ikona.

Najlepsze liniowe przedwzmacniacze wykorzystują analogową regulację głośności. Żadnych układów scalonych. Zajrzyj do wnętrza przedwzmacniaczy produkowanych przez pewną znaną firmę. Co zobaczysz? Kosztujący 4 dolary [połowę tego w hurcie] chip DS 1666-10 Digital Resistor IC. Rozumiemy pokusę jego zastosowania. Preamp nadal brzmi dobrze. Ale obecność układu scalonego wprowadza do brzmienia elektroniczną aurę.

Prima Luna wybiera rozwiązanie czysto analogowe. Stosujemy branżowy złoty standard wśród napędzanych potencjometrów: ikoniczny japoński ALPS Blue Velvet. Dlaczego? Ponieważ jest precyzyjny, cichy, niezawodny i oferuje doskonałe brzmienie.

Wybitnie ciche wejścia 

Selektory wejść potrafią przenosić szum z wielu źródeł, ponieważ nigdy nie odłączają ich całkowicie. Poza tym, powierzchnia ich styków z czasem ulega degradacji. Wiele z nich przykręca się do przedniego panelu, co wymaga stosowania długich przewodów wewnątrz obudowy. Przewody te zaś pochłaniają rozproszone promieniowanie RF i EMI

PrimaLuna korzysta z lepszego rozwiązania. Zamiast przełączników montujemy przy tylnej ściance naszych przedwzmacniaczy szczelnie zamknięte przekaźniki najwyższej jakości. Przekaźnik zamyka się po wybraniu źródła, oferując najlepsze możliwe połączenie. Wszystkie inne przekaźniki są wtedy otwarte, szum innych urządzeń nie przedostaje się więc do układu. Krótka ścieżka sygnałowa oznacza zaś, że nie ma przewodów, które mogą pochłaniać szkodliwe zanieczyszczenia.

AC OFFSET KILLER - wyłącznie w urządzeniach Prima Luna

Działanie układu AC OFFSET KILLER przyprawia o dreszcze. Na przykład wtedy, gdy muzyka pojawia się na tle tak czarnym, że myślisz ‚Jak to w ogóle możliwe?’ Masywne transformatory toroidalne nawijane specjalnie na zamówienie PrimaLuna są bardzo ciche i emitują niewiele zakłóceń. Ale to i tak za mało. Inżynierowie Prima Luna opracowali układ AC OFFSET KILLER, który obniża szum transformatora do poziomu, o którym inni producenci nawet nie marzą. Niezależnie od tego, jak zły jest prąd zasilania. Rezultat? Poczucie przestrzeni. Faktura. Wybrzmienia strun trwające całą wieczność. AC OFFSET KILLER zadziwia i powala.
 
Topologia dual-mono

Najdroższe i najbardziej zaawansowane przedwzmacniacze liniowe zawsze budowane są w układzie dual-mono. Pozwala to osiągnąć jakość obrazowania niemożliwą do uzyskania innymi drogami. Większość producentów unika jednak układów dual-mono z powodu ich kosztu. Wymagane są przecież dwa transformatory zasilające, dwa układy regulacji głośności. Wszystko musi być podwójne.

Topologia dual-mono to w zasadzie dwa pełne przedwzmacniacze umieszczone w jednej obudowie. Dlatego to niezbyt częste rozwiązanie. Niezależnie od poziomu cenowego. Wszystkie przedwzmacniacze liniowe PrimaLuna zbudowano w układzie dual-mono. Pozwala to bowiem osiągnąć niezrównaną stereofonię i wybitne odwzorowanie przestrzeni.

Układ SMARTGAIN

Przedwzmacniacz w systemie audio zwykle nie musi dodawać żadnego wzmocnienia. Najczęściej obniża on wzmocnienie sygnału otrzymywanego ze źródła. Najczęstszą wadą przedwzmacniaczy liniowych jest - według audiofilów - szum. Dlaczego więc większość projektów przedwzmacniaczy obejmuje wzmocnienie od 20 do 27dB? Dlaczego większość z nich wyraźnie „szumi” a lampy są podatne na efekt mikrofonowy?

Przedwzmacniacze liniowe Prima Luna wykorzystują układ SmartGain. Dzięki wzmocnieniu na poziomie jedynie 10,8dB, są one ciche jak mysz pod miotłą. Jeżeli zaś lampy są mniej niż perfekcyjne, nie usłyszysz tego - ponieważ nie wzmacniają niczego bez potrzeby. Docenią to zwłaszcza posiadacze kolumn o wysokiej skuteczności!

Doskonałe dopasowanie

Kolejną wyjątkową funkcją urządzeń Prima Luna jest zastosowanie układu PerfectMatch, który prezentuje podłączonym urządzeniom źródłowym impedancję 100 kOhm. Jest to szczególnie istotne dla źródeł lampowych [przedwzmacniaczy gramofonowych i przetworników cyfrowo-analogowych]. Pozwala im bowiem osiągnąć najlepsze możliwe brzmienie.

Wejściowy obwód EVO

Urządzenia EVO 300/400 wykorzystują trzy lampy 12AU7 na kanał. W porównaniu do linii EVO 100/200, pozwala to osiągnąć mniejszy poziom zniekształceń i szersze pasmo. Zmiana dynamiki jest zadziwiająca! Poziom zniekształceń w pierwszym stopniu zredukowano pięciokrotnie [przy wyższych poziomach, powyżej 1V, aż dwudziestokrotnie].

Cztery lampy 12AU7 po stronie zewnętrznej to lampy wzmocnienia. Zastosowanie czterech (EVO 300/400), zamiast dwóch (EVO 100/200), pozwala na osiągnięcie wyższego napięcia. Dwie lampy 12AU7 w centralnej części przedwzmacniacza to lampy wejściowe. To one mogą odpowiadać za barwę: jeżeli chcesz, możesz wymieniać je na lampy innych producentów.

Rezystory TAKMAN

Jeżeli kupisz tańszy wzmacniacz, zapłacisz fortunę za jego modyfikację. Łatwe do zauważenia, różowe węglowe, bezindukcyjne, szerokopasmowe rezystory TAKMAN z Japonii to ulubione komponenty osób, które zawodowo zajmują się udoskonalaniem sprzętu elektronicznego. Wyróżnia je bowiem niski poziom szumów, liniowość pracy i muzykalność.

Montaż punkt-do-punktu. Szwajcarski przewód

Wydajesz dużo pieniędzy na interkonekty. Dlaczego więc sygnał wewnątrz urządzenia ma biec od gniazd RCA lub do terminali głośnikowych ścieżkami miedzi tak cienkimi, że trudno je nawet zauważyć. To mało high-endowe…

We wszystkich swoich urządzeniach, Prima Luna stosuje montaż punkt-do-punktu. Cała ścieżka sygnałowa, łącznie z rezystorami i kondensatorami, jest z mozołem łączona ręcznie— grubym i solidnym drutem - przez wykwalifikowanych rzemieślników.

Do montażu przedwzmacniaczy EVO 300 i EVO 400 stosujemy szwajcarski przewód: pokryta srebrem monokrystaliczna miedź beztlenowa otoczona teflonowym dielektrykiem. Daje on wysoką szybkość i przejrzystość sygnału.

Bez przetwornika cyfrowo-analogowego.
Bez przedwzmacniacza gramofonowego

Radzimy: nigdy nie kupuj przedwzmacniacza wyposażonego w DAC. Dlaczego? Cyfrowe audio zmienia się nieprzerwanie. Przedwzmacniacze ze „starymi” przetwornikami tracą na wartości - na rynku wtórnym nikt się nimi nie interesuje.

Podobnie, wbudowane przedwzmacniacze gramofonowe zazwyczaj są wciskane na siłę: producenci wychodzą z założenia, że 90% użytkowników nie będzie z nich korzystać. Rynek zewnętrznych przedwzmacniaczy gramofonowych jest bardzo rozwinięty i bardzo konkurencyjny. Za naprawdę niewielkie pieniądze możesz mieć phonostage dokładnie dopasowany do własnej wkładki i systemu.

Specyfikacja:

 

EVO400

EVO300

EVO200

EVO100

Wyjście XLR

-

-

-

Wyjście RCA

Konstrukcja Dual Mono

Wejścia stereo

3 x RCA
2 x XLR

5 x RCA

4 x RCA

4 x RCA

Wejście HT bypass

 RCA

 RCA

 RCA

-

Wyjście subwoofera

Stereo

Wyjście Tape Out

Wyjście słuchawkowe

Pasmo

12Hz–75kHz

12Hz–75kHz

14Hz–92kHz

15Hz–80kHz

Napięcie wyjściowe

2V

2V

2V

2V

Czułość wejściowa

0,65V

0,65V

0,62V

0,58V

THD (2V)

<0,5%

<0,5%

<0,5%

<0,2%

Stosunek S/N 

93dB

93dB

93dB

90dB

Impedancja wejściowa

100 kOhm

100 kOhm

100 kOhm

100 kOhm

Impedancja wyjściowa

256 Ohm

256 Ohm

2,8kOhm

2,8kOhm

Wzmocnienie

9,7 dB

9,7 dB

10,8 dB

10,8 dB

Zużycie energii (EL34)

61W

61W

51W

52W

Szwajcarskie okablowanie

-

-

Rezystory TAKMAN

-

-

Kondensatory DuRoch

-

-

AC Offset Killer

-

-

Wejścia SuperQuiet 

Okablowanie
point-to-point

Pilot zdalnego sterowania





slim

slim

Transformatory toroidalne

2

2

2

2

Potencjometry ALPS Blue Velvet

Lampy

6 x 12AU7
2 x 5AR4

6 x 12AU7
2 x 5AR4

4 x 12AU7
2 x 5AR4

2 x 12AX7
2 x 12AU7
2 x 5AR4

Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz