Q ACOUSTICS Day - dzień z Q (2)

[img:10:R]Po ekstrawagancjach związanych
z luksusową serią Concept, tematy zeszły na trzon oferty Q Acoustics,
czyli kolumny stereo i kino domowe, które z uwagi na naprawdę atrakcyjny stosunek ceny do oferowanych możliwości sprzedają się na świecie
jak przysłowiowe ciepłe bułeczki.
Ciekawe a jak będzie u nas za rok?

Celowo napisałem o sprzedaży na świecie, a nie w UK, gdyż jak dowiemy się z rozmowy (w tej i kolejnej części maratonu z marką), wyspiarze mają znacznie mniejszą atencję dla Hi-Fi, niż dajmy na to Polacy.
Nasze wyobrażenia o tym jaki sprzęt grający posiada przeciętna brytyjska rodzina w domu, mają się tak do rzeczywistości, jak to że nad Bałtykiem i na Karaibach jest podobnie, bo i tu i tam są plaże. Rzeczywistość... ich rzeczywistość jest jak Bałtyk w lipcu (zimno i pada), a nasza jak w tropikach. Zaskoczeni? Bo ja tak. 

Alex Munro: Jak każda firma, z czasem transferujemy część pomysłów z modeli droższych do tańszych. Robimy tak nawet pomimo tego, że seria 3000i to kompletnie inna półka cenowa – kosztująca mniej niż 1/10 ceny Concept’ów.


[img:1]Seria Q 3000i w wersji orzechowej

Seria Q 3000i

[img:2:R]Q 3000i jest udoskonalonym rozwinięciem serii Q 3000, o elementy zaczerpnięte z serii Concept. Przede wszystkim, wszystkie korpusy w tej serii bazują na wzmocnieniach Point to Point – o czym mówiłem wcześniej – a to tworzy bardziej precyzyjną i realistyczną scenę stereofoniczną, niż dotychczas spotykana w innych kolumnach w tej kategorii cenowej.

W podłogowym modelu Q 3050i zastosowaliśmy podobną technikę HPE (Helmholtz Pressure Equalizer), by pozbyć się „efektu piszczałek organowych” (redukcja wibracji własnej kolumny jako całości  red.).

 Po lewej zupełnie inny układ wzmocnień niż w Concept, widać że oni jednak to naprawdę mierzą
dla każdego modelu osobno, po prawej daje się zauważyć krążki z Gelcore wklejone pod sufitem i na ściance bocznej
(więcej o tym temacie będzie dalej)

Z ręką na sercu wypada przyznać, że to zaskakujące, iż tak kluczowe, zaawansowane techniki stanowiące koło zamachowe dla sprzedaży najdroższych w ofercie kolumn, firma bez mrugnięcia okiem oddaje i w ręce mniej zasobnych klientów. Najprawdopodobniej możemy to uznać za jedną z przyczyn fenomenu zachwytu w prasie brytyjskiej (i nie tylko) nad ich produktami.
Z góry proszę o wybaczenie, że wątek pieniędzy będzie się jeszcze wielokrotnie przewijał w tekście, pamiętajmy jednak, że nie sztuką jest robić dobre i drogie rzeczy. Sztukę jest robić niewiele im ustępujące, a za ułamek ceny. Tę umiejętność panowie z Armour Home opanowali do perfekcji.


[lupa:1](kliknij żeby powiększyć)

Przetworniki są zupełnie inne niż w Concept. W tweeterze zastosowana jest mniejsza (19mm  red.) membrana współpracująca z ukształtowaniem powierzchni wokół, co ją powiększa i wzmacnia skuteczność. Tweeter jest tak montowany, by przenosiła się na niego jak najmniejsza ilość wibracji z obudowy.

Przetwornik nisko/średniotonowy posiada natomiast membranę z impregnowanej celulozy, połączonej z nowo opracowanym zawieszeniem z gumy o niskiej histerezie. Powlekana celuloza zapewnia optymalny balans pomiędzy sztywnością i tłumieniem. W praktyce oznacza to przyśpieszania membrany bez odkształcania się i hamowanie bez niepożądanych rezonansów.

[img:4:R]Wszystkie modele posiadając porty basowe skierowane do tyłu otrzymują u nas w komplecie „korki” z pianki do poprawy odpowiedzi basowej w sytuacji, gdy kolumny stoją w nieoptymalnych miejscach – zbyt blisko ścian.

 Q 3010i / 3020i dla porównania wielkości, porty basowe też mają różne

Ten pułap cenowy nie pozwala na budowanie całych korpusów z użyciem płyt „sklejanych” Gelcore, ale wpadliśmy na pewien pomysł, by „odpady” z wycinania otworów pod przetworniki w Concept (posiadające warstwę Gelcore – red.) wklejać do wnętrz korpusów, co również redukuje ich wibracje.


[img:3]Na zdjęciach w katalogu można też wypatrzeć wersję białą z czarnymi maskownicami

[img:5:R]Kolumny produkowane są w czterech kolorach: angielski orzech, węglowa czerń, grafitowy szary i arktyczna biel.
Ponieważ oklejane są matowym winylem, to niezależnie od wykończenia mają jednakową cenę. Dodatkowo posiadają błyszczące obręcze z tworzywa wokół przetworników i poprawiające estetykę szare maskownice na magnesy w przypadku białej okleiny.

Terminale posiadają bardzo płaski profil, mimo to daje się do nich podłączać bez problemu 4mm przewody QED (QED to marka siostrzana należąca do tego samego właściciela – red.)


[img:6]Q 3010i

Q 3010i / 3020i

[img:7:R]Najmniejsze z kolumn w tej serii – 3010i oraz 3020i – są obecnie o 25% większe od poprzedników. Zdecydowaliśmy się na powiększenie objętości, ponieważ klienci postrzegali wcześniejsze modele (te bez „i” w nazwie – red.) wyłącznie jako uzupełnienie do kina domowego, a tak naprawdę to są całkiem przyzwoite kolumny do stereo. Posiadają gumowe nóżki, można je postawić na półce, zawiesić na ścianie lub postawić na dedykowanym standzie. Przetworniki mają odpowiednio: 0.9” / 4”, oraz 0.9” / 5” (w 3020i – red.).

Q 3050i

W modelu Q 3050i również zadbaliśmy o bezpieczeństwo poszerzając podstawę w tylnej części obudowy – bezproblemowo przechodzi test 10-u stopni. Do wyboru gumowe nóżki lub spajki. Przetworniki 0.9’ / 6.5”. Wewnątrz wyrównywacz ciśnień HPE – to jeden z naszych najlepiej się sprzedających modeli – prawdopodobnie z powodu wyjątkowo dobrego basu.

Q 3060S

Q 3060s to najwęższy sub jaki zaprojektowaliśmy. Ma zaledwie 150mm szerokości, więc doskonale nadaje się do montażu naściennego (jest do tego dedykowany uchwyt – red.), a przy tym siedzi w nim 150W wzmacniacz napędzający 200mm przetwornik. Może stać również bezpośrednio na podłodze (gumowe nóżki lub spajki w komplecie – red.), ale chyba większość klientów wiesza go jednak na ścianie.

Dlaczego?

Bo nie przeszkadza w odkurzaniu podłogi, a na ścianie zza zasłony prawie go nie widać.


[img:8]
Q 3090Ci

Q 3090Ci

Kanał centralny wykorzystuje takie same przetworniki jak kolumny frontowe 0.9” / 4”. Może stać samodzielnie na gumowych nóżkach, albo wykorzystywać opcjonalny uchwyt ścienny.

[img:9:R]Przygotowaliśmy propozycję dwóch zestawów kinowych:
Q 3010i Cinema Pack  na bazie dwóch par Q 3010i + Q 3016 Subwoofer + Q 3090i Center, oraz
Q 3050i Cinema Pack  Q 3050i na frontach + Q 3010i na tyłach + Q 3060 Subwoofer + Q 3090i Center.
Taki podział wynika z prostej zależności, klienci bardziej zorientowani na kino wybierają pierwszy, gdyż jest on całkowicie wystarczający do postawienia 5.1, w drugim przypadku jest to propozycja dla osób pragnących mieć dobre stereo z opcją kina.

Sprzedajecie to jako gotowe zestawy w kartonie?

Nie, bo nikt by tego nie uniósł. Formalnie nie są to więc zestawy typu Set-in-Box. To bardziej sugestia, co do optymalnego doboru kolumn spośród naszej oferty. 

Q 3050i Cinema Pack otrzymał nagrodę produktu roku
prestiżowego magazynu What Hi-Fi

Zmieniając na chwilę temat, jak wygląda popularność kina domowego w UK?

Dużo mówi się od Dolby Atmos i DTS:X, ale relatywnie mało powstaje takich instalacji. Większość amplitunerów kinowych pracuje więc w domach w konfiguracji 2.1.
5.1 to rzadkość, a Atmos to wręcz unikat, ale trzeba też pamiętać, że typowe domy i mieszkania w UK są znacznie mniejsze niż na kontynencie.

[lupa:2:R]Nie widzę żadnych kolumn pod Atmos’a...

Nie produkujemy głośników tworzących imitację przestrzenności poprzez odbicia od sufitu sponad kanałów przednich (to obecnie najpopularniejsze wśród producentów, bo i najłatwiejsze do zastosowania w domu rozwiązanie – red.). Dla osób pragnących postawić właściwie pracujące kino domowe mamy co potrzeba
– jedyne prawidłowe rozwiązanie – głośniki sufitowe do powieszenia
nad słuchaczami (trzeba pamiętać, że w UK większość, to stare domy z drewnianymi sufitami i tam wycięcie otworu w desce nie oznacza prucia bruzd jak u nas – red.).

Kluczowe dla zrozumienia dalszego opisu będą miejsca
zaznaczone kwadratami (kliknij żeby powiększyć)

A jeżeli ktoś nie może mieć głośników w suficie?

[img:11:R]Wypracowaliśmy i na to patent. Zatrudniliśmy jako konsultanta jednego z najlepszych dziennikarzy brytyjskiej prasy audio, by znaleźć rozwiązanie alternatywne. W wyniku wielu pomiarów i odsłuchów potrafimy wskazać dwa miejsca, w których postawione i odchylone o 45 stopni do tyłu nasze satelity z serii 7000i sprawdzają się najlepiej.
Efekt „zanurzenia się” w dźwięku jest wtedy większy, niż w przypadku zastosowania typowych głośników efektowych z przodu.

Podobno produkujecie jakiś bardzo polularny wieszak...

Sprzedaliśmy tysiące, naprawdę tysiące egzemplarzy uchwytu Q 3000WB.
To co generuje jego popularność, to możliwość ustawiania głośników pod
różnymi kątami w pionie i poziomie  można ustawić niemal dowolne położenie. Jest uniwersalny i niedrogi. W kartonie znajduje się czarna i biała osłonka dolnej części, która zakrywa mocowanie głośników. Dostępny jest na sztuki.

 

Seria Q 7000i

[img:13:R]Q 7000i to dość leciwa seria, która została odświeżona poprzez dodanie niskoprofilowego i bardzo wąskiego subwoofera 7060  ma on również 150mm głębokości. Można go spokojnie powiesić na ścianie. Przewody wprowadza się od dołu i chowa za zaślepką na magnesy  w zasadzie więc ich nie widać. Grill z metalowej płyty perforowanej chroni 200mm przetwornik.

Nasze satelity różnią się pod względem większości od oferty innych producentów. Pierwszą firmą, która pokazała tego typu koncepcję Sub/Sat był oczywiście Bose. Problematyczna w takich konstrukcjach była zawsze wielkość samych satelitów, zupełnie jakby ludzie z różnych działów marketingu się zmówili i jednym głosem mówili: „Róbcie najmniejsze jakie się da”. W moim odczuciu to był i jest błąd  zbyt małe satelity nie są w stanie zejść wystarczająco nisko, więc subwoofery muszą się wspinać wysoko, zbyt wysoko, by pasmo było w miarę kompletne. Ale i tak zawsze powstaje luka. Poza tym zbyt wysoko grający sub traci jedną ze swoich najważniejszych właściwości polegającej na nielokalizowalności niskiego basu. Gdy gra wyżej to zaczyna być wyraźnie słychać gdzie stoi, a zwykle niestety nie stoi centralnie. Nie można więc go już bezkarnie postawić za plecami lub pod kanapą.

Gdy przystąpiliśmy do projektowania własnego sytemu satelitarnego, to od początku upierałem się by nasze satelity były w stanie zejść wystarczająco nisko, by mogły grać samodzielne jak małe kolumny. Wtedy wystarczyło się już tylko przyłożyć do zrobienia porządnej zwrotnicy i powstał bardzo dobrze brzmiący system.


[img:14]Ekstremalnie płaski sub Q 7060 z założoną i zdjętą maskownicą kabli,
na szczególną uwagę zasługuje wyjątkowo uniwersalna podstawka satelitów, mogą stać, mogą wisieć na ścianie
pod dowolnym kątem, a nawet zwisać z sufitu

[img:15:R]Nie wiem jak wiele osób skorzystało z możliwości, jakie dawała ta „pełnopasmowość”, ale w czasach gdy projektowaliśmy Q 7000 wielu producentów amplitunerów promowało modele 7.1, gdzie jedną parę głośników można było wyprowadzić do innego pomieszczenia (nadal jest to możliwe w modelach 7.1 – red.). Sugerowaliśmy klientom, że mogą bez problemu mieć w salonie 5.1 i dodatkowo 2.0 w kuchni lub gabinecie. Wtedy w domu grałyby wszędzie głośniki jednego typu. Każdy satelita ma przetworniki w układzie d’Appolito.  

Mamy w ofercie też bardzo wysokiej jakości stand odlewany z aluminium z podstawą ze wzmocnionego szkła  odkurzacz jej nie zbije  można go wykorzystać pod satelity w systemie Q 7000i lub jako podstawy pod odchylone do tyłu głośniki efektowe Dolby Atmos w ambitnym kinie na bazie serii Concept. Przewody są chowane wewnątrz.


[img:12]Q 7000i 5.1 Plus  t
o bardzo podobne rozwiązanie do poprzedniego,
ale z wydajniejszym subwooferem Q 3070 z dwoma 170mm przetwornikami

więcej: www.horn.pl
Kolumny Stereo Wielokanałowe Systemy All-in-One wielokanałowe Systemy All-in-One stereo Subwoofery

Gdzie kupić?

Q ACOUSTICS

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Q ACOUSTICS rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz