16 listopada 2017 13:43
Info Sveda Audio ul. Makowska 10 06-300 Przasnysz

Sveda / Lampizator / StavEssence & Lipnicka

[img:1:R]Zapowiadało się kolejne „standardowe” popołudnie.
W mailu zaproszenie na przedpremierowy odsłuch albumu Anity Lipnickiej „Miód i dym”.
W chwilę później zadzwonił Arek Szweda ze Sveda Audio, żeby koniecznie wpaść, bo odsłuch odbędzie się na jego kolumnach.

Że coś się kroi, czuć było niemal od progu. Znikło tradycyjne wyposażenie Studio U22 - miejsca gdzie niezmiennie odbywają się prezentacje dla prasy.


[img:2]Para Blipo + dwa Wombaty = niezapomniane przeżycie

Na szafkach stały zupełnie inne zabawki, nieznane i z której by się strony im nie przyglądać wyglądały odlotowo. Spotkanie z artystką miało wyjątkowo udany charakter. Prowadzone przez Piotra Metza prowokowało Lipnicką chwilami do bardzo intymnych opowieści na temat okoliczności powstania albumu. Do tych zwierzeń jeszcze powrócimy w osobnej relacji, bo muzyka przewijająca się pomiędzy fragmentami opowieści do czarownych należy. Oficjalna premiera jutro, w piątek 17.11.2017.

 

[img:8]Fantastyczna rozmowa - nie pozwolimy jej zaginąć, po AVS opowiemy te historie

Ale, ale… w piątek startuje Audio Video Show i w drodze na wystawę kilka urządzeń „zbłądziło” do U22 na nieoficjalny pokaz przedpremierowy. Zamiast więc o płycie, tym razem o sprzęcie słów kilka, bo warto.


[img:3] 

Album zabrzmiał wręcz niesamowicie, w czym wielką zasługę położyły studyjne monitory wsparte dwoma przepotężnymi subwooferami. Generalnie ilu audiofili tyle opinii na temat sensowności słuchania ultra detalicznych monitorów, przeznaczonych jednak bardziej do analizowania dźwięku, niż słuchania dla przyjemności. No właśnie, szczegółowość była wielka, ale nie męcząca. Co ja gadam, nie tyle „nie męcząca” co wręcz wciągająca. Chwilami (szczególnie na balladach) zamykałem oczy, nie mogąc się nadziwić, że słucham „tylko” kolumn, a nie żywej artystki która siedziała dwa metry ode mnie i skończyła mówić ledwie kilka sekund wcześniej.

[img:13:R]Cóż wiec się takiego stało? Otóż w torze audio pojawił się najnowszy i zarazem najwyższy model - lampowy DAC firmy Lampizator o nazwie Pacific (oficjalna Polska premiera na AVS). Jak zapewniał w rozmowie kuluarowej Łukasz Fikus (właściciel marki), Pacific jest tak świeży, że jeszcze żadna sztuka nie poszła do klientów. Do tej pory był tylko pokazany w Stanach i Londynie, teraz pora na Warszawę. Urok tej konstrukcji kryje się w zdolności do zamiany zer i jedynek na bardzo analogowo brzmiący sygnał.

Łukasz Fikus: Wszystko co widzimy na tej ścianie zostało zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce. DAC, kondycjoner sieciowy, komputer, kable, kolumny, subwoofery i wszyscy ludzie za to odpowiedzialni są tu dziś z nami na tej sali (aplauz) prąd od samego gniazdka płynie urządzeniami naszych pomysłów… i sam prąd jest też polski bo płynie z Kozienic!


[img:4]Jak uroczo powiedział konstruktor: „to bardzo koszerny układ wzmacniający”

DAC oparty o triody bezpośredniego rażenia DHT i aktywne obciążenie triody. Obsługuje pliki DSD i PCM we wszystkich rozdzielczościach jakie istnieją. Można go podłączyć bezpośrednio do sieci domowej LAN.
Cena: 150.000 zł

[img:5]Super Komputer 

Wydawca albumu - firma Warner Music - na okoliczność tej prezentacji, dostarczyła pliki jakości studyjnej 88.2/24 FLAC. Źródłem sygnału był wysoce wyspecjalizowany serwer o pięknej nazwie Super Komputer z firmowo napisanym oprogramowaniem pod Linuxa i z interfejsem użytkownika Roon.


[img:11]Karol Staworko i jego niesamowity przewód

Jakby tego było mało, tor cyfrowy został spięty kablami firmy StavEssence (również polskiej produkcji), które zbierają międzynarodowe opinie ocierające się o stwierdzenia, że to najlepiej brzmiące cyfrówki świata. Cena: 2.500 Euro + VAT.


[img:6]W takich systemach czyste zasilanie to podstawa

Prąd ze ściany filtrowany był przez Silk’a i rozdzielany na kondycjonerze Acoustic Dream. W torze nie było natomiast klasycznego wzmacniacza, ponieważ kolumny Sveda Audio są modelami aktywnymi (posiadają własne wzmacniacze).


[img:7]Kolumny aktywne - to brak zewnętrznego wzmacniacza, konstruktor kolumn bierze na siebie odpowiedzialność za końcowe brzmienie

Kolumny Blipo - w wykończeniu „domowym” fornirowanym, cena: 20.000 zł/para. Subwofer Wombat - 700W w obudowie zamkniętej, cena 11.500 zł/szt.

[img:14:R]Arek Szweda: Zajmujemy się produkcją głośników, które mają związek z nagrywaniem chyba większości płyt w Polsce.
Pracują w najlepszych studiach i u muzyków że wymienię: Andrzej Karp, Leszek Kamiński, Marcin Bors, muzycy Hey, T-Love, Luxtorpeda, Lao Che.
Mamy tu do czynienia z ciekawym zjawiskiem - neutralne głośniki studyjne, które z natury nie dodają nic od siebie w połączeniu z DACkiem Łukasza nabierają ludzkiego charakteru.


[img:10] 

Wieczór był więc pełen premier sprzętowych, ale nie zapominając o artystce, ta oprócz albumu ujawniła teledysk, który ledwie 3 godziny wcześniej został zmontowany i nawet dla samej Anity Lipnickiej był premierą.

Polecam poświęcenie chwili na posłuchanie i wyrobienie sobie własnej opinii jak może zabrzmieć mariaż sprzętu profesjonalnego z zaawansowanym sprzętem amatorskim (czyt. audiofilskim). Ciepły DAC + neutralne kolumny dają świetny dźwięk, który może być trudno przebić kolumnom nie posiadającym profesjonalno-studyjnych korzeni.

Ta sama konfiguracja będzie pokazywana na AVS 2017 w sali Dalia hotelu Golden Tulip.


Lipnicka na Svedach, czy Svedy za Lipnicką?[img:9]

[img:12]

DAC Kolumny Aktywne Hi-res (stacjonarne) Interkonekty cyfrowe

Gdzie kupić?

Sveda Audio Sveda Audio www.sveda-audio.com

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Sveda Audio rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz