Centrum świata Hi-Endu i Graj-Endu (Golden Tulip cz. 1)

[img:9:R]Opuśćmy na chwilę PGE Narodowy
i przenieśmy naszą wycieczkę na dzień do Hotelu Golden Tulip, który przejął obowiązki pełnione dawniej przez Hotel Bristol - tu wystawia się wyłącznie Hi-End.
Kto nie był na AVS, będzie miał możliwość w telegraficznym skrócie „zaliczyć” tę część wystawy, a kto był
- powspomina.


[img:6]

Grobel Audio: Stax (Hall 3)

Wchodząc na wystawę, pierwsza ekspozycja na którą „wpada” każdy z gości, to prezentacja słuchawek firmy Stax (pozostających w dystrybucji firmy Grobel Audio). Gwiazdą tej części wystawy był flagowy, zbalansowany wzmacniacz słuchawkowy SRM-T8000. Pomysł by nie poddać się trendowi zgromadzenia wszystkich słuchawkowych tematów w Strefie Słuchawkowej w przypadku Stax’a okazał się wyjątkowo udany gdy się oferuje wyłącznie słuchawki otwarte.

 

[img:5:L]CZYTAJ > Więcej o nowościach Stax’a w relacji z Monachium

[img:5:L]CZYTAJ > Więcej o flagowym SRM-T8000

 

[img:7]Stax SRM-T8000 i słuchawki SR-009 to jedne z trzech, może pięciu najlepiej brzmiących słuchawek świata
i mówię to z pełną odpowiedzialnością

[img:8]To w sumie zabawne, gdy w całym portfolio wszystkie modele graja co najmniej  świetnie

 

Grobel Audio / Verictum
DaVinciAudio Labs / Jadis / Franco Serblin Studio / Thoress / Verictum (Magnolia)

Sercem prezentowanego w tym roku systemu był premierowo pokazany w Polsce gramofon szwajcarskiego pochodzenia DaVinciAudio Labs: AAS Gabriel Mk2. Referencyjna konstrukcja wykonana w kolorystyce Aston Martin Onyx Black. Seria ściśle limitowana do 77 sztuk na cały świat. Pokazany w Warszawie egzemplarz nosił numer 29.


[img:2]DaVinciAudio Labs: AAS Gabriel Mk2 z firmowym 
ramieniem Master Reference Tonearm Virtu i wkładką MC Grand Reference Cartridge Grandezza

[img:4] Przedwzmacniacz liniowy Jadis JP 80MC, końcówki mocy - monobloki Jadis JA 200 Mk2 na pentodach KT150 - w formie czterech bloków
z wydzieloną sekcją zasilaczy, przedwzmacniacz gramofonowy MM/MC (phono stage unikatowej konstrukcji) niemieckiej firmy Thoress: Phono Equalizer, a interkonekty Jadis PGIJ1 - urządzenia Jadis'a to śliczności-piękności przenoszące nie tylko dźwięk, ale i estetykę na wyższy poziom

[img:1] Włoskie kolumny Franco Serblin Studio: Ktema, okablowane Jadis PGSJ1

Współgospodarzem w Magnolii była polska firma Verictum specjalizująca się w zasilaniu. Zaproponowana przez nich instalacja godnie sekundowała Jadisowi i naprawdę możemy być dumni, że rodzima branża osiągnęła poziom rozwoju pozwalający na dotrzymywanie kroku najlepszym na rynku. 

W skład instalacji wchodziły: listwa Cogitari, od ściany do listwy Demiurg, do preampu Jadis i Phono również po jednym Demiurgu, 3 szt. premierowych kabli zasilających Arbiter (do monobloków i do silnika gramofonu), 4szt. X Bulków - jeden do Cogitari, po jednym do monobloków, jeden do preampu Jadis oraz X Block na zasilaczu preampu Jadis. Cena kompletu 207 300 zł.


[img:3]Okablowanie sieciowe i zasilanie firmy Verictum (Arbiter, Demiurg, Cogitari, X Bulk, X Block, X Fuse)
i był to jeden z bardzo wielu polskich akcentów na tegorocznej wystawie

 

Sveda Audio / LampizatOr (Dalia)

Nie przesadzę jeśli powiem, że do tego pokoju część gości przyjechała specjalnie. Sveda Audio, znany z produkcji kolumn studyjnych używanych w całym kraju, już w momencie rozpoczęcia przymiarek do kolumn na rynek cywilny był niejako skazany na sukces. Świat pełen jest kolumn głośnikowych, acz nazwisk ich konstruktorów znamy kilka, no może kilkanaście. Do tego panteonu sław zupełnie spokojnie możemy dopisać (a właściwie to świat sam dopisuje) Arka Szwedę, o którym jest coraz głośniej nie tylko u nas.


[img:10]

Gdy jakieś rozwiązania techniczne przenikają ze świata Formuły 1 do samochodów konsumenckich, to jest to zwykle dobre. Gdy technologie wojskowe lub kosmiczne przechodzą w ręce cywili, to też jest dobre, podobnie mają się sprawa gdy uznany konstruktor aktywnych monitorów studyjnych (przeliczonych i przetestowanych przez ludzi zawodowo zajmujących się dźwiękiem na wszystkie możliwe strony) godzi się udostępnić swoje lekko zmodyfikowane konstrukcje zwykłym śmiertelnikom. Miałem okazję posłuchać Blipo w kilku różnych miejscach i różnych konfiguracjach i za każdym razem było po prostu świetnie. Nie dalej jak w ubiegłym tygodniu posłużyły nawet jako wsparcie podczas setu unplugged Octavi Kay promującej płytę z kolędami w Studio U22. Nie pozostaje nic więcej powiedzieć niż to, że artystka na Blipo + Chupacabra (premiera) zabrzmiała lepiej niż na płycie zrealizowanej w Londynie.


[img:12]Blipo w żółtej edycji przygotowanej specjalnie na wystawę AVS - 20.000 zł/para

[img:13]Premierą targową były nowe subwoofery Chupacabra: wbudowane wzmacniacze 700W, grają od 16Hz, 100kg, 30.000 zł/szt. W czasie prezentacji grały takie dwa w zakresie 17-30Hz czyli bardzo nisko uzupełniając aktywne Blipo,
poprzedni model suba, który też jest potężnym głośnikiem stał z boku wyglądając przy Chupacabrach jak zabaweczka

[img:11]LampizatOr Pacific - lampowy DAC, który powstał w ramach dziesiątek (setek) ślepych prób odsłuchowych,
 dotychczas to rewelacyjnie oceniany model Golden Gate była najwyższym w ofercie firmy

[img:14]Pacific stał na pneumatycznej podstawie antywibracyjnej firmy Stacore

Drugą z wielkich krajowych premier był LampizatOr model Pacific. Pomimo wielu obowiązków ciążących na głowie gospodarza udało się wyrwać Łukasza Fikusa na krótką pogawędkę. Zapraszam do przeczytania tej rozmowy tu:

 

[img:5:L]CZYTAJ > Krótka opowieść o tym, jak Szweda z Fikusem się poznali i co z tego wyniknęło

 

Zaryzykuję twierdzenie, że na tych kilkunastu metrach kwadratowych panował największy ścisk i jednocześnie największy odsetek bananów na twarzach gości. Tu nie było puszenia się zacnych prelegentów, grania wydumanej muzyki z plików niewiadomo-jakiej-jakości, albo opowiadania głodnych kawałków w stylu, że: „Gdyby pokój był lepszy, to byśmy pokazali jak nasz sprzęt potrafi zagrać”. Nie trzeba było tego mówić bo grało, bo ekipie się chciało pokój zaadaptować akustycznie i nawet jeśli adaptacja nie była idealna to, to co było słychać nakrywało czapką niedoskonałości pomieszczenia.

Jeden z podstawowych postulatów audiofilizmu mówi, że tor powinien być jak najprostszy, a sygnał powinien pokonywać jak najkrótszą drogę. W tym przypadku wystarczyły 3 elementy: źródło + DAC + kolumny aktywne.


[img:15]Okablowanie Polskie - Verictum to dodatkowe 150.000 zł - 
3x sieciówki Demiurg za 36.000 zł/szt, listwa Cogitari za 20.000 zł,
3x Bulki po 5.000 zl/szt, bezpieczniki Xfuse w głośnikach i subach po 325 zł,
w użyciu był jeszcze przewód USB (nie widać na zdjęciu), również Polski StavEssence za 2.500 Euro

Zapał nieco studziło bliższe przyjrzenie się cennikowi - jak na dłoni widać, że jakość kosztuje, a co ciekawe, zachodni partnerzy płacą te stawki z pocałowaniem rączki i nie marudzą, że to polskie. Instalacja jak na zdjęciu (bez gramofonu i procesora) 367.200 zł, w tym sam LampizatOr Pacific 150.000 zł, kolumny Blipo z subwooferami 80.000 zł, a reszta poszła na Superkomputer blisko 36.000 zł (LampizatOr - źródło), platformy pneumatyczne Stacore ponad 15.000 zł, okablowanie  Verictum 150.000 zł i inne drobiazgi.

[img:16]Na zdjęciach zrobionych rano widać w pokoju gramofon Avid Sequel i słynny procesor Yayuma,
które były na gościnnych występach i później zniknęły
 

 

Nautilus: Boenicke Audio (Krokus)

O ile w sali Tulip 1 za chwilę zobaczymy bodajże największe kolumny wystawy, o tyle Boenicke specjalizuje się w uzyskiwaniu jak największego dźwięku z jak najmniejszych kolumienek - iście szwajcarska precyzja. Sztuka to tajemna, ale rzeczywiście skrzyneczki wielkości małych regałówek potrafiły wypełnić spore pomieszczenie nienagannym dźwiękiem. To wprost idealne rozwiązanie dla osób ceniących sobie jakość i jednocześnie dysponujących bardzo ograniczoną powierzchnią mieszkaniową - do kawalerki trudno o coś lepszego. Zmienił się dystrybutor, więc zamiast w Living! Sound, trzeba ich teraz będzie szukać w salonach Nautilus. Powinny być dostępne w ciągu kilku tygodni.


[img:17]Celowo do tego zdjęcia ustawiłem 
Svena Boenicke tuż przy kolumnach - dopiero przy takim punkcie odniesienia widać jakie to maleństwa, inna sprawa to czy koniecznie trzeba nimi udowadniać, że nagłośnią tak duże pomieszczenie?

[img:18]Monitory W5 SE są wykonane z olejowanego litego drewna, przy skuteczności 83dB potrzebują dużo prądu, acz w małych pomieszczeniach podobno świetnie sobie radzą i z lampami

[img:19]Dla wygody potencjalnych klientów powstał dopasowany do wymagań kolumn elegancki wzmacniacz

 

c.d.n. > Część 2 relacji z Hotelu Golden Tulip

 

reklama
Może Cię zaciekawić:
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz