RCM Audio (Golden Tulip)
To nasza najbardziej multimedialna relacja
z wystawy - trzy filmy - ogólny klimat w sali RCM Audio / gramofony Kuzma wraz z ich twórcą / nowa linia Alluxity.
Odkąd sięgam pamięcią firma RCM przywoziła systemy nietuzinkowe, zawsze były to jakieś niesamowite kolumny i źródła w postaci hi-endowych gramofonów. Nie inaczej było i w tym roku.
To u nich, jeszcze w Hotelu Bristol po raz pierwszy zobaczyłem Wallego Malewicza opowiadającego i pokazującego jak prawidłowo należy ustawiać wkładki gramofonowe.
Tym razem eksponowane były dwa systemy - analogowy i cyfrowy - oba związane z "klanem" Vitusów.
(kliknij żeby obejrzeć film)
Światowa premiera na AVS!!! - kolumny Gauder Akustik Dark 5, gościem towarzyszącym premierze był sam dr Roland Gauder
Amplifikację prezentował osobiście Hans Ole Vitus: Vitus Audio SM - 103 + zbalansowany przedwzmacniacz liniowy SL - 103.
Źródła - gramofony: KUZMA STABI M, z ramieniem 4 Point 9” i wkładką CAR-60 (wspornik z diamentu), gramofon Helix 2 od Dohmann Audio (człowiek, który kiedyś współtworzył Continuum Audio Labs), gramofon Feickert Analogue: Firebird z ramieniem Thales Statement (nowe ramię, rozwinięcie koncepcji Simplicity) z wkładką Miyajima Laboratory: Saboten L (kantilever wykonany z kolca kaktusa) i wisienka na torcie - Air Force One z ramieniem SAT (Swedish Analog Technologies) z wkładką TechDAS TDC01 Ti (obudowa z tytanu).
Franz Kuzma (pierwszy raz w Polsce) przyjechał z gramofonem Kuzma Stabi M i ramieniem 4Point w wersji 9 calowej
(kliknij żeby obejrzeć film)
Swedish Analog Technologies: Air Force One - sprzęt pod względem designu o lekko wojskowym zacięciu
Kolejna premiera w Polsce - ramię SAT (Swedish Analog Technologies) które zaprojektował Marc Gomez.
Nie każda firma może się pochwalić, że ich człowiek projektował części do: Porshe Carrera GT, silników rakietowych Ariane
oraz silników strumieniowych Rolls-Royce
Dohmann Audio: Helix 2 (premiera w Polsce)
Feickert Analogue: Firebird
Kolejna nowość i premiera w Polsce - szwajcarskie ramię Thales Statment - wykorzystane patenty pozwalają ograniczyć błąd kąta prowadzenia wkładki do zaledwie 0,005 stopnia
Do tego trzy przedwzmacniacze gramofonowe - Kuzma podpięty pod rodzimej produkcji Theriaa, Helix 2 pod Thrax Orpheus, Firebird i TechDAS pod nowy preamp RCM Pro będący w fazie grającego prototypu bez obudowy.
RCM Pro ma na ukończeniu nowy model preampa - jak widać obudowa w wersji tymczasowej
RCM: Theriaa
Źródła cyfrowe obecne na wystawie: TL 0 (transport) i DA 0 (przetwornik) firmy C.E.C. - oba w najnowszej rewizji.
Drugi system na bazie elektroniki Alluxity, z serwerem w roli źródła, kolumny Odeon No. 32. Okablowanie Furutech: Argento Audio i Organic Audio. Zamiast się o nim rozpisywać niech kilka słów powie ktoś zdecydowanie najbardziej kompetentny w temacie:
Alexander Vitus, syn wielkiego Hansa Ole Vitusa
(kliknij żeby obejrzeć film)
Współczesny design odchodzi od nieśmiertelnej czerni, dzięki czemu nawet bardzo zaawansowane urządzenia stają się "bardziej domowe", "bardziej przyjazne", kolor to odejście od audiofilskiej martyrologii
Odeon No. 32 - tuby rozsądnej wielkości
Wczoraj w telewizji EMPiK reklamował winyle, dziś Biedronka... można skoczyć do sklepu po ziemniaki i przy okazji wrzucić do koszyka
ze 3 longplaye - życie bywa piękne, acz do szczęścia przyda się wtedy myjka by usunąć resztki ziemi po ziemniakach :)