30 maja 2018 06:00
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info ENCORE7 ul. Lipowa 868 34-324 Lipowa Polski Klaster Audio Cieszyńska 86/7 43-300 Bielsko-Biała

EGG-SHELL: CLASSIC 15.1 polskie lampy podbijają świat (2/2)

[img:13:R]W części drugiej rozmowy, nieco bliżej przyjrzymy się głównemu bohaterowi - lampowemu wzmacniaczowi zintegrowanemu 
Egg-Shell Classic 15.1 firmy Encore Seven. Swój pierwszy pokaz publiczny (jeszcze jako prototyp oznaczony jako 15WL) wzmacniacz zaliczył podczas wystawy AVS w listopadzie 2017, obecnie już jako ukończony produkt wszedł do produkcji seryjnej.

 

[img:9:L]CZYTAJ> Część pierwsza: EGG-SHELL: PRESTIGE polskie lampy podbijają świat (1/2)

 
 

Zapraszamy do zabawy - obroty, zbliżenia, przesuwanie myszką 

[img:8:L]Przywieźliście na Electronics Show nowego Classica - jak jest on pozycjonowany w odniesieniu do dotychczasowej oferty?

Seria Classic powstała nieco później niż Prestige, po to by zaoferować klientom równie dobre brzmienie, ale w uproszczonej obudowie - by móc obniżyć pułap cenowy. W serii Classic zachowaliśmy układ V dla lamp mocy i pierwotnie także poziome koło głośności. Pierwszym modelem był Classic 9WLT (obecnie 9.2). Długo pozostawał jedynym przedstawicielem „serii”. Nowy model pojawił się, jako brakujące ogniwo. W planach mamy jeszcze przedwzmacniacz gramofonowy i być może adekwatną do Prestige 12WKT konstrukcję na KT88.


[img:4]Z lewej Classic 9.2, z prawej Prestige - różnice widać gołym okiem

Przyjęliśmy taką zasadę, że modele w linii Prestige będą miały swoje odpowiedniki w serii Classic. A więc Classic 15.1 bazuje na modelu Prestige 15WS MK2. Konstrukcja elektryczna jest nieco uproszczona, ale bezpośrednio dziedziczy wszystkie główne cechy, które wpływają na charakter muzyczny: otwarte, detaliczne i przestrzenne granie z barwną średnicą, które spodoba się miłośnikom jazzu, klasyki i wszelkich stylów muzycznych wykorzystujących instrumenty akustyczne oraz wokale. Powinien również spodobać się miłośnikom elektroniki i niezbyt ciężkiego rocka. Dla pasjonatów technikaliów dodam, że konstrukcyjnie jest to Single-Ended, czysta trioda, oparta o dwie lampy mocy EL34 na kanał (sterowane parą lamp ECC83 i EF86) z zastosowanym sprzężeniem zwrotnym. Masywne transformatory obliczone pod poszczególne modele wzmacniaczy, są produkowane pod nasze zamówienia przez Leszka Ogonowskiego.


[img:6]Classic 15.1 z hi-endowymi kolumnami Davis Acoustics...

[img:11]... oraz równie hi-endowym okablowaniem Audiomica Labolatories

 

[img:9:L]CZYTAJ> Audiomica - ekstremalne nowości

[img:9:L]CZYTAJ>Polskie kable podbijają Chiny

 


Jednym słowem powstał wzmacniacz uniwersalny?

Bez przesady, urządzenia „do wszystkiego” nie istnieją. Mamy tego świadomość i nikomu oczu nie mydlimy. Jednak najbardziej uniwersalny w naszej ofercie jest Prestige 12WKT, który doczekał się kilku recenzji w prasie drukowanej w Niemczech, a w Polsce zdobył wyróżnienie „High-End” od Stereolife. I faktycznie jest to nasz „bestseller”.

Przykładamy w firmie dużą wagę do doboru elementów towarzyszących. Mamy świadomość warunków brzegowych dla poszczególnych modeli i możemy doradzić coś do konkretnej kubatury pomieszczenia odsłuchowego i sprzętu towarzyszącego. Próbujemy edukować - tłumaczymy, że budowanie systemu to nie kupowanie wzmacniacza do posiadanych kolumn, ani kolumn do stojącego już w salonie wzmacniacza. Wszystkie elementy systemu, nawet kable, najlepiej kupić jednocześnie, optymalnie je ze sobą dobierając.


[img:7]Dream Reverence #1 - przykład współpracy w ramach Klastra - gramofon Pre-Audio + wzmacniacze Egg-Shell
+ kolumny Bodnar Audio + kable Audiomica Laboratory - tworzą spójny wizualnie system,
w takim podejściu do robienia wspólnych interesów tkwi potencjał, jak i zadowolenie klientów

Czy w tym miejscu nie powinniśmy aby wspomnieć, o współpracy z innymi producentami zrzeszonymi wokół wspomnianego już Polskiego Klastra Audio?

Tak, choć jest to głębszy temat. Encore Seven jest jednym ze współzałożycieli Klastra. A budowanie systemów, które stanowią spójną całość, tak brzmieniowo, jak i wizualnie jest jednym z naszych głównych celów. Zamiast zajmować się wszystkim po trochu uznaliśmy, że znacznie więcej osiągniemy, gdy każdy z członków pozostanie specjalistą w swojej dziedzinie. Dogadaliśmy się. Członkowie Klastra to małe i średnie manufaktury - jak dawne warsztaty mistrzowskie.

Na ile nam się udało zrealizować cele, najlepiej widać na przykładzie systemów Dream Reference (pokazywane m.in. na Audio Video Show 2017).

Klaster to twór otwarty na polskich producentów. Przez cały czas rozmawiamy z firmami,  które mają coś ciekawego do zaoferowania i są elastyczne by kastomizować wizualnie swoje produkty.


[lupa:1]Pan Krzysztof Grabowski (mój rozmówca) "przyłapany" podczas zmieniania albumu na jednej z Klastrowych prezentacji: wzmacniacze Classic i Prestige + gramofon Shape of Sound, kolumny Avalanche Reverence Monitor, stolik VAP, okablowanie Audiomica,
foto z Electronics Show (kliknij żeby powiększyć)

Uszom nie wierzę… czyżby istniała rdzennie Polska instytucja, której członkowie nie pożerają się codziennie na śniadanie?

Współpraca czasem nie jest łatwa, ale udaje nam się działać już od kilku lat. Skład Klastra nie jest i raczej nie będzie stały, bo to nie jest organizacja przymusowa. Ciągle przystępują nowi członkowie – nawet ci tak znani i uznani na rynku audio, jak choćby Zeta Zero. Kiedy indziej są to dobrze zapowiadające się nowe twarze jak np. ostatnio Ciarry.

Jak widać, choćby po tych targach (red. Electronics Show), jesteśmy jednymi z nielicznych, którzy pokazali sprzęt audio. Być może w przyszłości, gdy impreza stanie się cykliczna, będziemy mogli się poszczycić uczestnictwem od pierwszej edycji.

W ramach Klastra tworzymy więc zaawansowane zestawy dla świadomych klientów. Ale istnieje też życie poza Klastrem – jeśli ktoś chce kupić sam wzmacniacz, zapraszamy. Spełniając podstawowe kryteria, np. co do efektywności kolumn głośnikowych, nasze wzmacniacze sprawdzą się bardzo dobrze z niemal każdym sprzętem towarzyszącym.


[img:5] 

Widzę że wzmacniacz wyposażony jest w nowego pilota sterowania głośnością…

Tak, rozmawialiśmy już wcześniej o poziomym kole głośności, które kiedyś występowało także w serii Classic, tu jednak go nie ma. Rynek rządzi się swoimi prawami i docierały do nas częste prośby by także tańsza seria wzmacniaczy była wyposażona w piloty. Słuchamy klientów i partnerów, stąd taka zmiana. W szczupłym Classicu umieszczenie zmotoryzowanego potencjometru w pozycji pionowej okazało się niemożliwe. Może w przyszłości problemy techniczne przezwyciężymy i do tego układu jeszcze wrócimy. Tymczasem zdecydowaliśmy się z niego zrezygnować i teraz zarówno Classic 9WLT (obecne oznaczenie 9.2), jak i nowy Classic 15.1 wyposażone są w tradycyjne pokrętło bezpośrednio powiązane ze zmotoryzowanym potencjometrem Alps i sterowane podczerwienią z pilota Apple TV.

Seria Prestige pierwotnie miała do dyspozycji tylko pilota sferycznego – naszą słynną drewnianą kulę (był to pilot opcjonalny). Obecnie wszystkie modele mają prostego pilota w standardzie, a kula pozostaje opcją dostępną za dodatkową opłatą.


[lupa:2]Z brytyjskim okablowaniem marki Black Rhodium - nie wiadomo co piękniejsze - przód czy tył?
(kliknij żeby powiększyć)

 

[img:9:L]CZYTAJ> Więcej o przewodach Black Rhodium

 


Jakie lampy polecacie do swoich wzmacniaczy?

Lampami można do pewnego stopnia kształtować charakter brzmienia, podobnie jak chociażby kablami. Nie ma jednego dobrego czy uniwersalnego zestawu lamp. Powinny być one dobrane do całości zestawu stereo, ale też, albo przede wszystkim, do preferencji osobistych słuchacza. Przykładowo, do Wielkiej Brytanii wysyłamy wzmacniacze bez lamp. Tam, świadomy potrzeb swoich klientów dystrybutor, sam dobiera lampy i najczęściej są to Mullardy. Już wkrótce, będziemy podawać ceny wzmacniaczy bez lamp. Niemniej, obracamy się w kręgu takich producentów jak Tung-Sol, Electro-Harmonix, JJ, Sovtek, Mullard, Golden Lion, TAD. Początkującym klientom zaoferujemy zestawy „startowe”, które dla jednych staną się docelowe, a dla innych będą początkiem zabawy w poszukiwanie ulubionego brzmienia. Doszliśmy do wniosku, że klienci, którzy mają własne preferencje odnośnie lamp, nie powinni być zmuszani do kupowania wzmacniaczy z narzuconymi przez producenta lampami. U nas klient ma wybór.


[img:12]W siedzibie głównej w Bielsku Białej

Rozmawialiśmy o planach rozszerzenia serii Classic, a inne pomysły na przyszłość?

Plany idą w kilku kierunkach. Pracujemy nad ciągłym zwiększaniem zasięgu dystrybucji polskiej i zagranicznej. Jesteśmy obecni w kilku krajach Europy, a nawet w Azji i wszędzie spotykamy się z bardzo ciepłym przyjęciem. Nie przez przypadek zdobyliśmy tytuł „Produkt Roku” od High Fidelity za Prestige 9WST MK2. (9.2) Chcemy to wykorzystać i poszerzać sieć krajowych, jak i zagranicznych dystrybutorów. Odnośnie oferty, to planujemy wspomniane uzupełnienie serii Classic oraz przygotowujemy się do wprowadzenia do oferty nowego segmentu mocnych wzmacniaczy, przeznaczonych do współpracy z bardziej wymagającymi kolumnami, oraz sprawdzających się w większych pomieszczeniach. Zaimplementujemy w nich trochę zupełnie nowych rozwiązań. Te prace są już zaawansowane. Oprócz tego przed nami także takie drobiazgi jak zmiana nazewnictwa (właśnie się odbywa), które chcemy uprościć. No i oczywiście czeka nas dalsze zacieśnianie współpracy w ramach Klastra, bo to bardzo udana idea.


[img:1]Pokój Polskiego Klastra Audio podczas Audio Video Show 2017 - egzemplarz przedprodukcyjny grał z nowymi kolumnami AVCON...

[img:2]... premierowym gramofonem Shape of Sound...

[img:3]... oraz odświeżoną serią kabli Audiomica Laboratory

Nie mogę zakończyć nie pytając o cenę i gdzie można kupić prezentowaną tu nowość?

O wzmacniacze EGG-SHELL można pytać u partnerów wymienionych na naszej stronie internetowej www.encore7.com , można też dokonać zakupu bezpośrednio u nas w firmie - w Polsce sami również zajmujemy się dystrybucją oraz sprzedażą detaliczną. Przed zakupem jest możliwość wypożyczenia wzmacniacza na odsłuch we własnym domu.

Cena sugerowana: EGG-SHELL Classc 15.1 - 8.900 zł (bez lamp)


[img:10]
 

więcej: encore7.com
Wzmacnianie

Gdzie kupić?

ENCORE7 ENCORE7 encore7.com

Dystrybucja w Polsce:

ENCORE7

adres:
ul. Lipowa 868 34-324 Lipowa

Sklepy muzyczne > ENCORE7 rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz