


EIC - cz.2/2
W części drugiej szczególną uwagę chciałbym zwrócić na Fyne Audio. To kompletna świeżynka na światowym rynku pochodząca ze Szkocji. Firma oferuje kolumny od ekstremalnie tanich, po ekstremalnie drogie. W której kategorii cenowej by się do nich nie dotknąć, to sprawiają wrażenie jakby z lepszej gliny ulepionych, niż wynika to z cen. Zupełnie jakby ich twórcy bawili się w kotka i myszkę z innymi producentami.
F1 to konstrukcja hi-endowa, jak ten wierzchołek góry lodowej wystającej ponad powierzchnię
Fyne Audio / Synthesis (sala 123)
Fyne Audio pokazł model szczytowy w ofercie F1-10 (za drobne 92.000 zł) napędzany ze wzmacniacza lampowego Synthesis – A100 Titan. Fajny dźwięk. Gramofon Oracle Audio – Origine MK II. Na pewno warto się będzie przyglądać rozwojowi tej marki, bo widać drzemiący w jej konstruktorach ogromny potencjał, no i ceny porażają (oczywiście poza modelem topowym) swoją… małością zaczynając się od 990 zł. Po cichu powiem, że za marką stoi grupa inżynierów, którzy odeszli od Tannoy’a i wygląda jakby się świetnie bawili realizując pomysły dla których w poprzedniej firmie nie znaleźli przestrzeni.
Część modeli, jak recenzowany u nas F500 posiada stożki rozpraszające wszech kierunkowo bas grający w dół, specjalne karbowane zawieszenie i współosiowe głośniki. Przy ciasnym budżecie mają do zaoferowania lepiej brzmiące kolumny od konkurencji. Będzie o nich jeszcze głośno.
CZYTAJ> Recenzja Fyne Audio F500
Oracle Audio Origine MK II
Hybrydowy (lampy na wyjściu) odtwarzacz CD – Roma 14DC i w dwa razy mniejszej obudowie
lampowy przedwzmacniacz gramofonowy Roma – 79DC
Audio Physic / Cyrus (sala 124)
Cyrus ma to do siebie, że jak gra to trudno uwierzyć, że tyle dobra wylewa się z tak niepozornego wielkością sprzętu. Cyrus wystawił serię Signature, Audio Physic pokazał dwie absolutne nowości – kolumny Midex i Structure, czyli kolumny posiadające wzmocnienia wykonane z ceramiki. Bardzo sztywne, acz nie zabierające objętości. Kolumny Audio Physic’a w stosunku do typowych konstrukcji z usztywnieniami z MDF mają o ok. 30% większą objętość, co oznacza, że ze stosunkowo niewielkiej skrzynki można uzyskać bas jak ze sporo większej. Kolumny o dojrzałym spokojnym brzmieniu.
Audio Physic kolumny Structure: na zewnątrz karbon, wewnątrz porowata ceramika,
kosze głośników średniotonowych wytwarza się na drukarkach 3D
Elektronika to ekstremalnie rozbudowany system Cyrus z serii Signature: dwie końcówki mocy, przetwornik D/A, streamer, przedwzmacniacz gramofonowy, napęd CD i dwa dodatkowe zasilacze - sporo tego
Popularny wzmacniacz Cyrus One dorobił się literek HD w nazwie – nowe przetworniki cyfrowo-analogowe, oraz dedykowanych do siebie kolumn Linear
Tannoy / Unison Research / Synthesis (sala 125)
Tym razem kolumny Tannoy – Legacy Eaton napędzał z całkowicie nowy wzmacniacz Synthesis Soprano, Unison Research – Sinfonia. okablowanie Timbre
System włoskiej elektroniki: Unison Research i Synthesis, pięknie się zgrywał z kolumnami Tannoy Legacy
Soprano - najnowsze dziecko firmy Synthesis i odtwarzacz CD – Roma 14DC
Korytarz: mix marek
Na korytarzu można było zobaczyć wszystkie najnowsze produkty Onkyo: amplitunery kinowe, amplitunery stereo i wzmacniacze stereofoniczne (w tym: TX-RZ730, TX-NR686, A-9110, A-9130, A-9150, TX-RZ830, BD-SP353)
Znalazło się tu również miejsce na to wszystko co Unison Research produkuje, a co nie zostało pokazane w salach,
podobnie z kolekcjami Cyrus i Synthesis
Z kolumn: dokończenie serii Quadral Platinum 7 i 5, nowa seria Argentum 6000 w przystępnych cenach, rozwinięcie Classic 5 czyli Classic 8 z dodatkowym przetwornikiem niskotonowym – sposób prezentacji dźwięku pozostał ten sam, zmieniło się natomiast zastosowanie z pomieszczeń 20-25 m2 do 30-35 m2. Classic 12 z nowym wykończeniem – z boków drewno, z przodu szyba przyklejona elastycznym klejem modyfikuje brzmienie obudowy poprzez tłumienie drgań.
Z PMC cała seria 21, 22, 23, 24, 25 (26 były w sali), no i na końcu Fyne z modelami budżetowymi.