13 czerwca 2019 21:45
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info SoundClub - dystrybucja SoundClub - dystrybucja tel: +48 22 586 3270 www.soundclub.pl HIGH END Monachium Vorm Eichholz 2g 42119 Wuppertal

AIRTIGHT - japońska tradycja najwyższej próby

Wchodząc na prezentację do rdzennych Japończyków, to jakby człowiek przechodził przez drzwi szafy prowadzącej do Narnii.
Niby pomieszczenie takie samo, jak to obok, a w środku panuje zupełnie inna energia. 
Jest bardziej uroczyście, wznioślej, spokojniej, zdecydowanie spokojniej i od progu człowiek czuje, że bierze udział w jakimś misterium ku czci muzyki.


 [img:1]Na najniższej półce z prawej ATM-300R – nowy wzmacniacz mocy Single-Ended, zbudowany na bazie 300B,
ewidentnie ukłon w stronę fanów tej właśnie lampy (zbliżenie nie wyszło – sorry)

AirTight przywiózł ze sobą cztery nowe produkty i uwzględniając wielkość tej manufaktury, to aż by się chciało zawołać: „Hej, panowie z koncernów, bierzcie przykład z mniejszych!”.


[img:2]Nowa wkładka pracowała w gramofonie Transrotor ZET-3 z ramieniem TR5009

[img:3]PC-1 coda

PC-1coda – najnowsza wkładka gramofonowa MC, miała swoją japońską premierę w październiku ubiegłego roku. Teraz dotarła i do Europy – pomimo przejęcia korpusu z wyższego modelu (co pogłębiło jej dynamikę, bas i rozdzielczość), wyceniona została w stanach średnich.


[lupa:1]ATM-2Plus na japońskich lampach
(kliknij żeby powiększyć)

ATM-2Plus jest (a w zasadzie to dopiero będzie) kontynuacją najdłużej utrzymującego się w produkcji (przez 32 lata) modelu Push-Pull ATM-2 na lampie KT-88. Doświadczenie jakie zdobyli inżynierowie AirTight przez te trzydzieści lat, znalazły swoje ukoronowanie w wersji „Plus”, przy czym należy zaznaczyć, że mówimy o wzmacniaczu, w którym wszystko przeprojektowano lub zaprojektowanym wręcz od nowa. Z poprzednika pozostał tylko ogólny klimat i wygląd.

Było to konieczne, gdyż w między czasie lampy KT-88 zniknęły niemal z rynku, a i jakość współczesnej produkcji się zmieniła. Postawiono więc na konstrukcję pracującą na niższych napięciach, co wydłużyło żywotność lamp, przy zachowaniu mocy na wyjściu. Użyto m.in. czterech mocniejszych lamp 6CG7/6FQ7 o mniejszych zniekształceniach. Poza tym uwzględniono również wymagania współczesnych kolumn.
Główny podzespół, jakim jest transformator wyjściowy to 100 watowa Tamura. Transformator zasilający, jest za to wykonywany przez rzemieślnika (ach ci japońscy rzemieślnicy…), który go ręcznie nawija i owija w papier, co powiększyło podobno i poprawiło scenę. Nowy korpus został dodatkowo od wewnątrz usztywniony, a szybkie bezpieczniki chronią wzmacniacz w przypadku awarii lamp.

Najlepsze na koniec – uwaga tradycjonaliści – konstrukcja nie używa płytek drukowanych, wszystko jest lutowane po staremu, drutami od punktu do punktu (przez innego rzemieślnika).

Moc to 2x 70 W, ale moją uwagę przykuło, że jest to wzmacniacz Hi-Res z pasmem 10-60.000 Hz @1dB/1W, no i nie dla cherlaków – 32 kg


[lupa:2]Uwagę zwracały też monobloki ATM-2211 – bezprecedensowa moc 22W pozyskiwana z lamp 211 pochodzących z nadajników radiowych, wszystkie stopnie zarządzane są przez triodę, czysta klasa A, osobne transformatory dla głównych obwodów, włókna podgrzewane prądem stałym eliminujące szum na wyjściu, a wyłączający się z opóźnieniem obwód wyciszający wydłuża żywotność
kondensatorów elektrolitycznych (kliknij żeby powiększyć)

[img:6:R]Yutaka „Jack” Miura (Dyrektor A&M Ltd. – właściciel marki AirTight): Będziesz miał okazję, by wszystkiego tego posłuchać, ponieważ podjęliśmy decyzję, by w tym roku, połączyć nasze siły z polskim dystrybutorem (SoundClub – red.) i przywieźć na Audio Video Show do Warszawy naszą... pełną ofertę. To będzie święto muzyki i każdy będzie mógł osobiście doświadczyć legendarnego brzmienia naszych produktów.

Powiedz mi, jak to naprawdę było z waszymi początkami?

Firma powstała jako producent wzmacniaczy lampowych z 1986 i została założona przez mojego ojca Atasushi Miura. Powstała w czasach chaosu, gdy winyl się kończył, CD podbijał rynek, a wzmacniacze lampowe były postrzegane jak dinozaury  o klasycznym brzmieniu mijającej epoki i wszyscy chcieli tranzystorów. 
W tamtym czasie mój ojciec był dyrektorem wykonawczym w firmie Luxman. Był przekonany, że w lampach nadal tkwi ogromny, niewykorzystany jeszcze potencjał. Tak na marginesie to mój dziadek był założycielem Luxman Corporation.
No wiec, gdy w 1986 zapadła decyzja, że Luxman kończy z lampami i przerzuca się w całości na tranzystory, to ojciec nie mógł się z nią pogodzić. Uważał że to skrajna głupota, rzucił więc posadę dyrektora i otworzył własny biznes. (w tym miejscu, jak widać historia ciut się różni, od poprawnej politycznie wersji oficjalnej – red.)


 [img:5]Siedziba i fabryka zarazem 

Jesteśmy niewielką, japońską firmą wierną tradycji. Nie produkujemy w fabryce żadnych OEM’ów, nie przenieśliśmy produkcji do Chin, wszystko u nas jest nadal wytwarzane ręcznie – prawdziwe Made in Japan. Tradycja…


[img:4]Gwiazdą drugiej sali był złoty gral kolekcjonerów winyli – ATE-3011 – phonostage umożliwiający zmiany krzywej korekcji na inną niż standardowa RIAA, szczególnie przydatny dla posiadaczy rarytasów na czarnych krążkach pochodzących sprzed 1955 roku,
czyli z czasów zanim wprowadzono standard rejestrowania muzyki

Wzmacnianie Przedwzmacniacze gramofonowe Wzmacniacze zintegrowane Końcówki mocy Hi-res (stacjonarne) Lampowy Vintage style

Gdzie kupić?

AIR TIGHT AIR TIGHT

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > AIR TIGHT rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz