17 września 2019 09:27
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Aplauz Aplauz tel: +48 22 751 42 39 www.aplauzaudio.pl

SENNHEISER: MOMENTUM WIRELESS oraz AMBEO SOUNDBAR

W Sennheiser tradycyjnie ruch jak w ulu. Mnóstwo ludzi i prawie wszyscy to Niemcy, bowiem dla niemieckiego klienta to rodzima marka równie bliska sercu, jak nam Altus, a Francuzom Focal. 
Pokazano tylko jedne premierowe słuchawki, ale za to jakie! 

Każdy rok przynosi coś nowego. Coraz bardziej zastanawiam się czy istnieją granice udoskonalania reprodukcji dźwięku?


[img:1]Stoisko było niemal identyczne jak ubiegłoroczne (zobacz)...

[img:4]... natomiast miejsce MOMENTUM TRUE WIRELESS i hi-endowych HD 820, zajęły absolutnie wyśmienite i w bardziej przystępnej cenie MOMENTUM WIRELESS, które jakby nie patrzeć też są prawdziwie bezprzewodowe, ale w inny sposób :)

Tegoroczną premierą było kolejne udoskonalone wcielenie słuchawek MOMENTUM WIRELESS (399 Euro), z wbudowaną redukcją hałasu do 35 dB (Active Nosie Cancellation), możliwością słyszenia otoczenia (Transparent Hearing) i wsparciem dla asystentów głosowych: Siri, Google oraz w niedalekiej przyszłości dla amazonowskiej Alexy, ale co najważniejsze, z poprawionym dźwiękiem (m.in. pasmo 6-22.000 Hz).

ANC posiada teraz dostępne 3 różne tryby, dopasowane do odmiennych charakterystyk spotykanych zakłóceń, a transparentność pozwala na nałożenie muzyki na otoczenie – pozostajemy więc tu i teraz, ale w przyjemniejszej formie.


[img:5]Kształt i charakterystyczne mocowanie muszli do pałąka rozpozna każdy fan słuchawek klasy premium

[img:6]Różnych odmian Momentum sprzedano przez lata dziesiątki tysięcy sztuk,
jeśli było w nich cokolwiek do poprawienia od strony konstrukcji to zostało poprawione

[img:10:R]Znana i sprawdzona koncepcja słuchawek (prawdziwa skóra, pałąk ze stali nierdzewnej, wytrzymałe korpusy muszli) została wzbogacona dodatkowo o aplikację Smart Control, a w niej o equalizer, którego ustawienia zapisują się w słuchawkach i modyfikują dźwięk non-stop.

Do tego Bluetooth 5.0 i dalsza redukcja opóźnień (aptX Low Letancy), co znakomicie poprawia komfort oglądania filmów.
Pojemność akumulatora to ok. 17 godzin pracy, ładowanie do pełna zajmuje 3 godziny. Można słuchać w czasie ładowania oraz, poprzez USB wprost z komputera. Czy ja już wspominałem o znakomicie brzmiących rozmowach telefonicznych? Senneheiser kiedyś produkował słuchawki dla pilotów i temat odfiltrowywania zakłóceń od mowy ma "obcykany" do perfekcji.

W komplecie gustowne "pudełko na kapelusz"

[img:7]Zdjęcie słuchawek automatycznie wyłącza zasilanie – koniec z przypadkowymi rozładowaniami

Bardzo fajną funkcją wydaje się być Smart Pause, czyli automatyczne przerywanie odtwarzania, gdy słuchawki "wyczują", że zostały zdjęte / zsunięte z głowy i wznawianie odtwarzania po ich ponownym założeniu. Odłożenie ich na biurko wyłącza zasilanie (Auto On / Off) – oszczędność akumulatora.


[img:9]Kilka screenów z nowej aplikacji – szczególnie equalizer pozwalający zmienić charakterystykę brzmienia niezależnie od używanego źródła wydaje się być ciekawą funkcjonalnością – raz dopieszczona charakterystyka pod nasze preferencje będzie działać ze:
smartfonem / telewizorem / komputerem

[img:3]Dwa stoły i ręce pełne roboty

[img:2]Nie liczyłem, ale to chyba właśnie u Sennheiser'a panował największy ruch na stoisku

 

(kliknij żeby obejrzeć)

 

[img:11]Z nazwy Ambeo Soundbar zniknęł dopisek "3D", za to urządzenie nadal robi kolosalne wrażenie – na zdjęciach tego tak nie czuć,
ale to bardzo duża bryła jak na głośnik podtelewizorowy – pełnowymiarowa podłogówka leżąca na boku

Sporo uwagi przyciągał dostępny już na rynku, ale nadal pozostający nowością AMBEO SOUNDBAR. Prezentacja miała zupełnie inny przebieg niż na stoiskach konkurencji – w ciemności i bez rozpraszającego obrazu – można się było skupić na tym co naprawdę słychać. To zresztą uniwersalna porada jaką mogę dać każdemu, kto szuka nowego soundbara - proście o nie włączanie / wyłączanie obrazu, by treść (zwykle wciągającego filmu) nie wpływała na ocenę dźwięku.

Sam Ambeo Soundbar jest tylko w połowie soundbarem do telewizora, a w drugiej połowie bardzo przyzwoitą kolumną do salonu, która z pojedynczej obudowy potrafi wyczarować przestrzenną muzykę. By uzyskać podobny efekt klasycznymi metodami, potrzebny jest zaawansowany amplituner 3D, zrealizowany wielokanałowo materiał muzyczny 3D i dużo głośników :)
Sennheiser osiąga podobne efekty wprost z materiału stereo.


[img:13]W sali demo panował półmrok, który po chwili zamieniał się w ciemność – 1:1 z dźwięiem

[img:12:R]"Dźwięk to nic innego, jak drobne wibracje powietrza przemierzające przestrzeń. Gdy docierają do naszych uszu, są dekodowane przez mózg i interpretowane jako dźwięk." – to pierwsze słowa pojawiające się podczas prezentacji.

Czasami mówi się, że jakiś soundbar, czy kolumna regałowa nie potrzebuje wsparcia subwoofera, ale jeśli urządzenie schodzi do 30 Hz (jak w tym przypadku) to po prostu go nie potrzebuje. Suma powierzchni membran głośników niskotonowych odpowiada 10” subwooferowi. Nie sprawdzałem tej informacji, ale to podobno najniżej grający soundbar na rynku, a więc prawdziwie jednoelementowy system kinowy. Dodatkowo posiada mnóstwo wejść i jest kompatybilny z najważniejszymi systemami kodowania przestrzennego: Dolby Atmos, DTS:X, MPEG-H i muzyką w wysokiej rozdzielczości do DSD włącznie.

Jeśli dodatkowo zapewnimy mu przyzwoite miejsce pracy – by fale z głośników efektowych miały szansę powrócić do nas z różnych kierunków, to uzyskujemy wartość dodaną, która potrafi zrobić wrażenie.

Ten pan to manager projektu Ambeo, a trzymane w ręku "coś" to mikrofon do kalibracji – ma wysokość tak dobraną, by zbierać sygnał dokładnie
z wysokości uszu siedzącego człowieka  "sadza się go" (stawia) zamiast nas na kanapie

Co więc odróżnia reprodukcję dźwięku w implementacji Sennheiser / Fraunhofer Institute od innych instalacji atmosowych? Dźwięk jest bardziej naturalny i mniej punktowy, to nie miejsce i czas by wchodzić w tajniki kodowania 3D, ale proszę mi uwierzyć na słowo, że to najbardziej naturalnie brzmiąca interpretacja dźwięku kinowego jaki można sobie zafundować w domu w wersji bez walających się kabli i 8 kolumn. Przestrzeń jest spójnie i równomiernie wypełniona i nie składa się z punktowych źródeł przemieszczających się w przestrzeni.

Jeśli Ambeo stanie się kiedyś rozpowszechnionym elementem instalacji kin domowych, to będą to najbardziej wciągające systemy na ziemi. Takie jest moje zdanie.


[img:14]Pan manager był uprzejmy pokazać wnętrze i jeszcze zasłonił pilotem świecące diody by nie "oślepiały" aparatu

Na długo przed premierą rynkową słychać było obawy ze strony mediów, że tak drogi produkt (2.500 Euro) i tak nietypowy dla marki będzie trudno sprzedać. Stan faktyczny na dziś jest taki, że cała dotychczasowa produkcja została już wysprzedana i wszystko co wychodzi z fabryki schodzi na pniu. Sennheiser znalazł proste rozwiązanie dla „problemu” nie posiadania sieci sprzedaży – sprzedaje bezpośrednio poprzez swoje sklepy internetowe. 30-dniowe prawo do zwrotu (ustawowe 14 dni + kolejne 14 od firmy), daje kupującym niezbędne poczucie bezpieczeństwa. Efekt jest taki, że po miesiącu korzystania klienci zyskują pewność, że "fajne" urządzenie kupili i zwrotów praktycznie nie ma.

Sprzedaż poprzez sieć dealerów wiąże się z innym problemem – większość z nich posiada pomieszczenia odsłuchowe adaptowane akustycznie pod potrzeby kolumn (tłumienie poprawia brzmienie większości kolumn), a to stoi w sprzeczności z potrzebami soundbara grającego dźwiękiem odbitym. Tak więc mało który chętny dealer ma warunki do pokazów u siebie. Natomiast sprzedaż bezpośrednia, umożliwia przetestowanie u siebie w domu i dobrze się sprawdza w przypadku tego konkretnego produktu. Kampania promocyjna soundbarów odbywa się pod hasłem "Hear to believe it" i chyba rzeczywiście to najlepszy sposób na poznanie możliwości tego unikalnego głośnika.

AMBEO to według Sennheiser'a dźwięk, w którym się zanurzamy, czyli dający wrażenie jakbyśmy „tam” byli. W szerszej perspektywie, to określenie pod parasolem którego mieści się wiele technik i technologii związanych z rejestracją, przetwarzaniem i odtwarzaniem dźwięku 3D.

 

(kliknij żeby obejrzeć)

Kolumny Słuchawki

Gdzie kupić?

SENNHEISER SENNHEISER www.sennheiser.pl

Dystrybucja w Polsce:

Aplauz

tel.: +48 22 751 42 39
tel.: +48 22 205 07 79
adres:
ul. Graniczna 19 05-092 Łomianki-Dąbrowa

Sklepy muzyczne > SENNHEISER rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz