4 sierpnia 2022 09:00
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info EIC EIC tel: + 48 22 594 83 83 www.eic.com.pl

MUSICAL FIDELITY: M6x 250.7, czyli audiofilsk wzmacniacz wielokanałowy do muzyki i kina

To była jedna z najważniejszych prezentacji tegorocznego High End. Na całej wielkiej wystawie tylko tu można było usłyszeć jak brzmi muzyka na sprzęcie wielokanałowym.
Było bosko, ale to tak bosko, że systemy za zyliardy dolarów, które walczą o każde poszerzenie i pogłębienie sceny stereofonicznej nie mają startu przy przestrzennych miksach. Ba, nawet zwykłe up-mixy realizowane z materiału stereo dawały całkiem ciekawe rezultaty. Sorry guys :)

Premiery na High End:


[img:1]Thomas Chuchlik – na co dzień jest dealerem z Austrii, ale personalnie mocno związany z firmą Musical Fidelity
 należącą do Heinza Lichteneggera – panowie prywatnie są przyjaciółmi
(kliknij)

MUSICAL FIDELITY: M6x 250.7

Thomas Chuchlik (Heimkino Welt): Któregoś dnia zadzwoniłem do Heinza mówiąc, że potrzebujemy wielokanałowego wzmacniacza, bo wybór na rynku jest niewielki, a to co jest, jest o wiele za drogie dla większości użytkowników domowych, natomiast tańsze modele nie są dobre.
Zaprojektowaliśmy więc razem 3 produkty – 5-kanałowy, 7-kanałowy i 11-kanałowy. Cała trójka jest już gotowa. Produkcja seryjna ruszy w drugiej połowie roku. 


[img:3]Thomas: "To jest bardzo specjalny egzemplarz M6x 250.7, który powstał jako pierwszy i na nim upewniliśmy się, że wszystko pracuje zgodnie z założeniami / gdy włączasz urządzenie każdy ze wzmacniaczy przeprowadza własną diagnostykę i słychać te charakterystyczne klik , klik, klik gdy kolejne sekcje się uruchamiają / wzmacniacz 5-kanałowy wygląda z przodu niemal identycznie, ma 5 LED’ów zamiast 7"

[img:4]Na prezentacji wykorzystano 3 sztuki wersji 7-kanałowej (kliknij)

Od strony projektu i brzmienia te multikanałowe wzmacniacze są bardzo zbliżone do M6si, ponieważ to jego obwody po zwielokrotnieniu posłużyły za siłę napędową. W modelu 5-kanałowym jest 5 takich wzmacniaczy, w 7-kanałowym 7, natomiast w 11-kanałowym jest 7x dających po 250 W i 4x po 150 W. Takie ograniczenie wydawało się nam rozsądnym kompromisem, by nie przesadzić i nie stworzyć urządzenia zbyt mocnego tam, gdzie to nie jest konieczne. Wersja 11-kanałowa ma taki sam rozmiar obudowy. 


[img:2]M6x 250.7 jest wielki, a to "zaledwie" 3.5 stereofonicznego wzmacniacza audiofilskiego w jednej obudowie,
11-kanałowy będzie trzeba wozić taczką :)
(kliknij)

Drugą różnicę widać z tyłu – mniejsze posiadają 10 A wtyczkę, a większy 16 A, bo przy blisko 3000 W mocy, to jest naprawdę prądożerne urządzenie.
Zaprojektowaliśmy je tak, by dać wybór pomiędzy gniazdami XLR a RCA. Przewidzieliśmy również 12 V Trigger do zdalnego włączania i wyłączania. 
Do sprzedaży trafi około listopada i wyłącznie w wersji czarnej. 


Na czym więc polega różnica między M6x 250, a wielokanałowymi Denon'ami / Marantz'ami / Yamaha'ami itp? Jest zasadnicza, bowiem 99% rynku to uniwersalne amplitunery, a wiec muszą obsługiwać też streaming / multiroom / Bluetooth itd, natomiast Musical Fidelity to wzmacniacz, gdzie każdy centymetr sześcienny obudowy przeznaczono wyłącznie pod amplifikację w wielokanałowych instalacjach kinowo-muzycznych. 

Powiem ci, jak robimy to u nas w firmie – bierzemy tani amplituner, który pracuje jako przedwzmacniacz dla wszystkich kanałów, dokładamy taki zewnętrzny wzmacniacz i uzyskujemy nieprawdopodobną wręcz poprawę. 
Nie będę tu nikogo krytykował, ale producenci głównego nurtu nie mają szans przy tym wzmacniaczu. Moim zdaniem to produkt, którego brakowało i dlatego podjęliśmy się stworzenia rynku wzmacniaczy wielokanałowych.  


[img:5]Sala prezentacyjna (kliknij)

[img:6]Kolumny przyjechały z Ukrainy

Przyroda próżni nie lubi i pojawiła się inicjatywa wykorzystująca od pierwszej do ostatniej sekundy w 100% z systemy wielokanałowe, a mówię tu o płytach Blu-ray Pure Audio. Na krążku kupujemy fizyczny album w 4 różnych formatach (max) – stereo / 5.1 Surround Sound / Auro-3D / Atmos Music. 

Patrick Schappert (GrobiTV – organizator pokazu): Zależało nam i klientom na stworzeniu jednego uniwersalnego układu głośników dla: Atmos / DTS:X / Auro-3D. Zdradzę ci pewien sekret – oficjalnie mówi się, że głośniki do Atmosa powinny znajdować się na suficie i o ile w filmach to się sprawdza (choć żadna żona nie chce ich tam widzieć – red.), a samolot może przelecieć nam nad czubkiem głowy, o tyle fortepian nad głową zabrzmi dziwnie. Metodą prób i błędów ustaliliśmy, że optymalny setup dla filmów i muzyki powinien mieć głośniki górnej warstwy powieszone pod kątem 30 stopni


Słuchałem pokazu jak zahipnotyzowany /
brzmiało niebiańsko / ciary wszędzie / muzyka brzmi "bardziej fizjologicznie", gdy górna warstwa nagłośnienia jest niżej. Natomiast amplitunery po to posiadają kalibratory, żeby ustalać położenie głośników i gdy samolot na filmie będzie miał przelecieć, to przeleci. Rolą ultrawydajnych procesorów jest liczenie w czasie rzeczywistym opóźnień, by każdy obiekt znalazł się w konkretnym miejscu i w konkretnym czasie. 


[img:7]Patrick Schappert również jest dealerem kina domowego, jako pasjonat muzyki walczy jak lew o upowszechnienie nowego formatu, dlatego m.in. zorganizował ten pokaz – by ludzie z branży mogli posłuchać i zrozumieć o co w tym chodzi – szacunek


Wzmacnianie Hi-res (stacjonarne)

Gdzie kupić?

MUSICAL FIDELITY MUSICAL FIDELITY www.musicalfidelity.com

Dystrybucja w Polsce:

EIC

tel.: + 48 22 594 83 83
tel.: +48 22 594 83 84
adres:
Łuki Wielkie 3/5 02-434 Warszawa

Sklepy muzyczne > MUSICAL FIDELITY rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz