23 czerwca 2023 16:47
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Audio Center Poland Audio Center Poland tel: +48 (12) 425 64 43 www.audiocenter.pl

ARCAM: największym dostawcą amplitunerów powyżej 5.000 USD

Trzeci rok z rzędu ARCAM wzrasta o wartości dwucyfrowe, a firma zajęła pierwsze miejsce na podium wśród dostawców amplitunerów i procesorów kina w cenie powyżej 5000 dolarów.
Oczywiście po części jest to pozytywny efekt uboczny lockdownu, gdyż ludzie zaczęli inwestować w dźwięk przestrzenny i kino domowe – w tym temacie ARCAM ze swoimi stereofoniczno-muzykalnymi korzeniami jest jak ryba w wodzie.

Ustalmy najpierw fakty – w polskich, czy nawet europejskich realiach, kanały dystrybucyjne często nie pokrywają się ze stanem faktycznym aktualnych praw własnościowych do marek. Czasem nowy właściciel szanuje tradycję i zasługi lokalnego dystrybutora, a czasem upraszcza sobie łańcuch dostaw i jednemu zabiera dając drugiemu, mimo że ten się nie prosił – przykładowo Konsbud Hi-Fi dostał wyłączność na Onkyo, ponieważ miał już Klipsch'a. Prawa własności do marek nieustannie się zmieniają. 
U nas w kraju obecnie kto inny handluje ARCAM’em, a kto inny Harman’em, pomimo że ten drugi tego pierwszego kupił 6 lat temu — bodajże w połowie 2017. 


[img:2]Od lewej: (amplitunery klasy A-B) AVR5 / AVR11 / AVR21 / (amplituner klasy G) AVR31 i jego tył / (procesor) AV41 / (końcówka mocy klasy G) PA720 / PA240 / (klasy A-B) PA410 / (integra klasy G) SA30SA20 / (klasy A-B) SA10 / (streamer) ST60 / (odtwarzacz SACD/CD) CDS50

 (kliknij)

Można przypuszczać, że do przejęcia doszło głównie z powodu ogromnego doświadczenia ARCAM’a w projektowaniu i produkcji amplitunerów wielokanałowych, bardziej niż stereo. Dlaczego? Ponieważ stereo Harman miał już znakomicie obsłużone rękoma JBL / Mark Levinson, a multichannel nie. 

Oczywiście obecnie dalszym rozwojem w sporej części zajmują się już inni ludzie i tu chciałbym się na moment zatrzymać — nie raz w historii audio utytułowanie marki zmieniały właścicieli, a osoby personalnie stojące za ich rozwojem dosłownie z dnia na dzień z nich znikały. Żeby daleko nie szukać przykładów, ile to było gadania, że Sonus faber po odejściu Serblina to będzie smuteczek, albo że Musical Fidelity bez Michaelsona przestanie być muzykalny itd. itp., a w rzeczywistości nowe ekipy są zwykle zmotywowana, by nie obniżać, a wręcz podnosić poprzeczkę. 

Gdy więc usłyszałem, że 37% rynku amplitunerów w cenie powyżej 5.000 USD (a więc produktów premium) zgarnął w ostatnim roku ARCAM, to aż przysiadłem z wrażenia. To jest wynik wręcz oszałamiający, gdy uwzględnimy ilu producentów amplitunerów bije się o ten tort. Oczywiście dane te dotyczą rynku zachodniego, gdzie panuje nieco inny układ sił, ale co fakt to fakt.
Przypuszczam, że za tym sukcesem kryją się korzenie marki, która wyrosła na stereo i stereo nadal z sukcesem sprzedaje, a ich amplitunery, to takie zmultiplikowane wzmacniacze stereofoniczne i klienci to doceniają. 

Takich wyników się nie wykręca na piękne oczy…


[img:4]Flagowy AVR31 – 16 kanałów z czego 7 bazuje na stereofonicznych wzmacniaczach klasy G, co gwarantuje wysoką muzykalność zarówno w stereo jak i Atmos Music, oraz podczas odtwarzania podkładów muzycznych w filmach / Dolby Atmos, DTS:X, IMAX Enhanced i AURO-3D

[img:5]Tył AVR31 – 7x HDMI 2.1 z obsługą 8K/60fps lub 4K/120fps / Dirac Live / Airplay2 / Chromecast / Bluetooth z aptX HD / Spotify i TIDAL Connect / 35.990 zł

Za sukcesami Harman Luxury Audio Group stoi zespół niesamowicie zdolnych inżynierów, z których część wywodzi się bezpośrednio z ekipy pracującej przez lata dla ARCAM’a, jeśli więc JBL wpisując się NEWstaligiczny nurt powraca do stacjonarnego stereo, to możemy być pewni, że będzie w nim pobrzmiewać i brytyjska nuta. 

ARCAM świetnie sobie radzi oferując urządzenia wyglądające oryginalnie i z BARDZO CZYTELNYMI wyświetlaczami, poza tym ARCAM oferując w swoich flagowych urządzeniach wzmacniacze klasy G wyróżnia się z tłumu — klasa G to skomplikowane układy elektroniczne, o bardziej złożonym zasilaniu, za to o znacznie wyższej wydajności od A / A-B i wolne od ich wad, ale nie czas i miejsce teraz to rozkminiać. 


[img:3]AVR5 – model podstawowy / dekoduje 12 kanałów, z czego sam wzmacnia 7 / cena 11.490 zł

Pod koniec spotkania u Harman’a (link niżej) wdałem się w dyskusję z pewnym dystyngowanym panem, aż mnie nagle oświeciło — no tak, to ON we własnej osobie… John Dawson, założyciel ARCAM'a —  człowiek, który przez blisko 50 lat przykładał rękę do każdego urządzenia (sprzed sprzedaży firmy), którego myśl i rozwiązania techniczne utrzymują markę na szczycie po dziś dzień.

Luxumer i Newstalgia, czyli dwa pojęcia, które wpłyną na branżę audio

Obecnie jest w połowie na emeryturze, nadal pełniąc funkcję konsultanta. Najpierw jako hobby, rozkręcił biznes w swoim pokoju w akademiku na Uniwersytecie w Cambridge. Nazwę ARCAM wymyślił jako skrót od Amplification Recording Cambridge. 

Czym zajmowałeś się w firmie?

— Wszystkim poza księgowością :) 

Człowiek orkiestra. Mam nadzieję, że w przyszłym roku spotkamy się ponownie i znów utniemy sobie z półgodziny pogawędki. Urządzenia widoczne na pierwszym zdjęciu w większości powstały już pod skrzydłami Harman’a, ale gdyby nie John nie powstałoby żadne z nich.


[img:1]John Dawson  — człowiek instytucja i żywa legenda brytyjskiego audio
oraz Waldemar Nowak piszący te słowa
(kliknij)

Gdzie kupić?

ARCAM

Dystrybucja w Polsce:

Audio Center Poland

tel.: +48 (12) 425 64 43
tel.: +48 (12) 265 02 85
adres:
ul. Henryka Sucharskiego 49 30-898 Kraków
Audio Center Poland

Sklepy muzyczne > ARCAM rozwiń listę sklepów

reklama
Może Cię zaciekawić:
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz