26 maja 2023 08:03
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Suport Suport tel: +48 32 258 08 98 www.jbl.com.pl

JBL: Luxumer i Newstalgia, czyli dwa pojęcia, które wpłyną na całą branżę audio

Nawet jeśli w jakiejś firmie o takich sprawach się myśli, to zwykle o nich głośno nie mówi, bo wiadomo, konkurencja nie śpi i może podsłuchiwać… natomiast jeśli ktoś formatu Davida Tovissi wypowiada się publicznie w imieniu tak wielkiego koncernu jak Harman, to niechybnie oznacza iż: 

  • Prace są tak mocno zaawansowane, że w firmie mogą spać spokojnie, bo nikt już ich nie wyprzedzi
  • Nadszedł czas temat nagłośnić i zaklepać miejsce w pamięci klientów
  • Ogłosić do kogo będą adresowane nadchodzące premiery 


[img:1]Taki widok w Monachium zawsze zapowiada coś intrygującego,
wprawdzie spotkanie miało być skierowane do dystrybutorów, ale na szczęście dziennikarzy nie wypraszano
(kliknij)

Gdybym miał wskazać dwie grupy produktów, które ewidentnie rzucały się w oczy na tegorocznym High End, to byłyby to kolumny aktywne i nowoczesny sprzęt stylizowany na retro. Oczywiście koncern Harman rękoma JBL produkował już wcześniej bardzo popularne kolumny w stylu retro L100 Classic, a w ubiegłym roku pokazał również aktywne monitory 4305P, natomiast w tym roku tego typu konstrukcje dosłownie eksplodowały, stając się motywem przewodnim wielu ekspozycji.
Aktywne skrzynki już nie były „wstydliwie chowanych po kątach”, a stały dumnie w pierwszych szeregach. 

O osobistych przemyśleniach napiszę później (przewiduję ponad 30 publikacji z HE), natomiast teraz chciałbym podzielić się skrótem prezentacji dla dealerów JBL, w której dane mi było wziąć udział. Padło tam wiele słów wskazujących kierunki rozwoju branży audio na najbliższe lata.


[img:10]Dave Tovissi, gdy ten facet mówi to wszyscy słuchają i nie dlatego że muszą,
a dlatego że on ma wiele ciekawego do powiedzenia

Dave Tovissi (Harman Vice President & GM of Luxury Audio Brands): Marce JBL ludzie ufają od 77 lat, a to napędza nieustannie nowych klientów. Mam szczęście pracować w firmie, która poświęca czas i zasoby na monitorowanie trendów sprzedażowych. 

Obserwujemy pojawienie się nowej grupy klientów, których nazwaliśmy luxumentami (ang. luxumer  konsument produktów luksusowych — red.). Ich nie definiuje wiek, tak jak pokolenie „Z”, ale sposób, w jaki żyją. Doceniają przede wszystkim minimalistyczne i łatwe w użytkowaniu urządzenia wysokiej jakości i takich też pożądają. 

Gdy wkrótce zobaczycie nasze nowe produkty, od razu zrozumiecie, dlaczego one są takie, a nie inne. Dosłownie na naszych oczach tworzy się nowa, wkrótce najliczniejsza grupą dobrze sytuowanych finansowo konsumentów mających wymagania, środki i chęć do ich wydania. Jeśli postawimy im na drodze przeszkody, to pójdą gdzie indziej. W życiu istnieje tyle trudności, że nie ma powodu, by słuchanie muzyki było jedną z nich. 


[img:4](kliknij)

Co warto o nich wiedzieć? Przede wszystkim luxumenci przykładają ogromną wagę do autentyczności (szczerości). Jeśli ich oczekiwania nie zostaną spełnione, to w miejscu wykrzyknika w logo JBL zaczną wstawiać znak zapytania i będą postować w mediach społecznościowych pytania w rodzaju: „Co się dzieje z JBL?” Dlatego musimy pozostawać czujni i trzymać rękę na pulsie, nieustannie sprawdzając kim jest nasz klient, by dostarczać mu właściwe produkty. 

Dlaczego to ma takie znaczenie? Ponieważ ci ludzie myślą kategoriami inwestycji długoterminowych. Zamiast żyć bieżącą chwilą, starają się żyć w społeczności, gdzie szukają osób opiniotwórczych, by oprzeć się na ich zdaniu. 


[img:5](kliknij)

Jest dla nich również bardzo ważnym możliwość współuczestniczenia w tworzeniu projektów, dlatego m.in. powstały białe wersje monitorów 4305P i 4329P — by można je transformować z udziałem lokalnych artystów. 


[img:2]Czarna aktywna klasyka 4305P i 4329P oraz
 ich białe, gotowe na przemianę odpowiedniki
(kliknij)

Bardzo ważny jest przy tym zrównoważony rozwój — im nie zależy wyłącznie na świetnym dźwięku, ale również na współodpowiedzialności za przyszłość planety.
Jakie produktu najlepiej spełniają tę potrzebę? Takie, które nie psują się i można je będzie przekazać kolejnemu pokoleniu. Nad tym pracują obecnie nasi inżynierowie, by hasło „zrównoważony rozwój” oznaczało coś więcej niż zmiana opakowania. 

Kolejnym trendem będzie wysyp kolorów. Opracowanie nowego urządzenia zwykle zajmuje nam ok. 2 lat, więc już dziś musimy przewidzieć co będzie trendy za kolejne 2 sezony. Nasz niesamowity zespół od spraw „ludzkich” opracowuje więc nie tylko palety barwne, ale i zestawienia materiałów, które… pojawią się we wnętrzarstwie w nadchodzącej przyszłości. 


[img:6](kliknij)

Ludzie będą inaczej wchodzili w interakcje ze sprzętem. Mam bratanka ok. 30-tki, który ma wspaniały system audio, ale nie ma w domu telewizora. Spytałem go jak utrzymuje kontakt z newsami, a on mi na to wyjął projektor za 350 dolarów i zamienił ścianę w ekran. Styl życia się zmienia, on i jego znajomi już nie potrzebują telewizorów. 

Ostatnim trendem, o którym chcę opowiedzieć jest Newstalgia (nowa nostalgia — red.) — wszystko, co stare znów jest jare. Cała linia kolumn Classic pasuje jak ulał do elektroniki z lat 70. — wtedy to pierwszy raz został pokazany światu model L100 i była to najlepiej sprzedającą się kolumną tamtej dekady. Gdy Chris Hagen ożywił go na nowo w 2018 ten znów powrócił na szczyt sprzedaży. 


[img:7]Po Polsku to będzie Nowstalgia, czy zaadaptujemy Newstalgię? :)

Newstalgia i moda na retro zgodnie z naszymi badaniami pozostanie z nami na dłużej. Klienci chcą mieć sprzęt wyglądający jak ze sklepu z antykami, ale napchany wszystkimi najnowocześniejszymi technologiami, jakie są dziś dostępne. 


[img:8]Od lewej: David TovissiJim GarrettPaul Neville / Oisin Lunny — irlandzki dziennikarz muzyczny
i moderator podcastu „Harman Audio Talks

Jim Garrett (Senior Director, Product Strategy and Planning, Luxury Audio): Jaka jest podstawowa różnica pomiędzy luxumentami, a poprzednimi generacjami klientów? Przede wszystkim oczekiwanie prostoty użytkowania, wygoda i łatwość w podłączaniu, oraz... unikanie wszelkich komplikacji.

Niezależnie od wieku grup testowych, powtarzało się to samo oczekiwanie, by w ciągu 3 minut od wyjęcia z pudełka sieć była podłączona i można byłoby delektować się muzyką, mając przy tym do dyspozycji świetny interface użytkownika. 

Sukces jaki odniosły kolumny L100 przekonał nas, że coś podobnego można osiągnąć i z elektroniką, ale trzeba to robić z wyczuciem. Nasz zespół projektowy to spore grono fachowców, którzy mają łącznie kilka stuleci doświadczenia w projektowaniu przemysłowym, akustyków, specjalistów od interfejsów użytkownika, programistów, testerów i wszyscy oni dokładają  od siebie coś unikalnego. 
Projektując więc nowe wzmacniacze inspirowaliśmy się m.in. modelami SA600 i SA660, polecieliśmy nawet do Japonii, do ogromnego sklepu ze starym sprzętem, by studiować jak dawniej projektowało się przełączniki, przyciski i pokrętła, oraz drewniane panele.

Niedługo pojawi się nowa aplikacja JBL, która ogromnie uprości proces instalacji i dostępu do zasobów sieciowych jak muzyka, podcasty, radio internetowe. Będzie mieć bardzo przyjazny, czysty wygląd i pozwoli ogarniać wszystkie podstawowe potrzeby. 


[img:13]W najnowszym odcinku „Harman Audio Talks” rozmawiano o narodzinach nowych konsumentów

Paul Neville (Director of Global Engineering, Luxury Audio): Generacja „Z” preferuje Bluetooth, więc w zintegrowanych urządzeniach wstawiamy jego lepszą odmianę apt-X — wchodzisz do domu i gra muzyka — a do tego chowamy anteny, żeby sprzęt wyglądał bardziej tradycyjnie. Upraszczamy piloty i nie będzie potrzeba nigdy więcej grubych instrukcji użytkownika. 

Coraz więcej ludzi zaczyna się orientować, że spędzanie czasu w Social Mediach bywa męczące w przeciwieństwie do słuchania muzyki i zaczynają wybierać to drugie. Natomiast część z tych osób dodatkowo ponownie zatęskniła za fizycznymi nośnikami i celebracją słuchania muzyki z winyli.
Generalnie nie ma obecnie porzuconych formatów, słucha się: CD, streamingu, MP3, z kaset, pendriveów, serwerów i w każdej możliwej technologii przesyłu jak: Bluetooth, AirPlay, Google Chromecast i do tego ma być Roon Ready. 


[img:11]
Dave Tovissi i piszący te słowa Waldemar Nowak
 
/ po prezentacji wdaliśmy się w rozmowę w cztery oczy, co okazało się zaskakująco wciągające dla obu stron
– chyba to widać po naszych niepozowanych minach :)

Część slajdów była oznaczona klauzulą poufności, więc proszę wybaczyć, że ich tu nie zamieściłem, natomiast chcę powiedzieć, że jeśli Harman / JBL zrealizuje choć w części to, nad czym pracują w kwaterze głównej w Northridge w Los Angeles, a inni podążą ich śladem, to wrócimy do złotej ery audio szybciej i z większym przytupem, niż to sobie ktokolwiek  wyobrażał. 

Wielce ciekawe czasy nadchodzą... starszaki znów będą się obkupować w sprzęt jak za młodu, a młodzi dostaną zabawki skrojone pod ich oczekiwania..., a że przy okazji będzie to z pazurem grało (jak to JBL) to tym lepiej. 

Zakończę słowami Dave'a: 

Mówimy różnymi językami, ale język muzyki
jest dla wszystkich językiem uniwersalnym


> HIGH END 2022 JBL: 4305P - kompaktowy system aktywnych monitorów studyjnych

> HIGH END 2022 MARK LEVINSON: ML-50 Limited Edition – jak świętować pięćdziesiątkę to z przytupem


[img:12]Siedziba główna w Northridge

(kliknij)

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Suport

tel.: +48 32 258 08 98
Godziny otwarcia:

Pon.-Pt. 8:30 - 16:30

adres:
Ul. Pijarska 9 40-750 Katowice

Sklepy muzyczne > JBL rozwiń listę sklepów

reklama
Może Cię zaciekawić:
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz