16 grudnia 2023 08:03
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Audio Center Poland ul. Henryka Sucharskiego 49 30-898 Kraków

ARCAM: RADIA - jak promyk słońca w pochmurny dzień

ARCAM  kwintesencja brytyjskości w wykonaniu ekipy z Cambridge zarządzanej przez koncern Harman.
Ktoś decyzyjny zrozumiał, że sprzęt audio oprócz tego, że ma grać, ma służyć rozrywce, a ta posiada wiele odcieni i nie wszystkie urządzenia muszą wyglądać jakby powypadały z konduktu pogrzebowego.
Te drobne żółte akcenty w serii RADIA powodują, że serce rośnie… 


(kliknij, żeby obejrzeć) 

Z Alanem porozmawiałem jeszcze z dobre pół godziny już poza kamerą, a oto wybór najciekawszych wątków:

Alan Davidson (Harman): Zależało nam na zwróceniu na siebie większej uwagi młodszych klientów, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego poziomu jakości, dlatego m.in. dodaliśmy do urządzeń Bluetooth w wersji aptX przesyłającym pliki 24-bitowe i to Bluetooth dwukierunkowy, możesz wiec nim strumieniować z telefonu bezpośrednio do wzmacniacza (dotyczy wyłącznie Androida, bo Apple blokuje taką możliwość — red.) i jednocześnie używać słuchawek. To znakomicie ułatwia życie, zwłaszcza gdy chcemy posłuchać czegoś wieczorem, a w pokoju obok śpi wasz maluch. 
Ponadto dodaliśmy wejście USB-C, które ostatnio stało się bardzo popularne również wśród posiadaczy nowych iPhone’ów. To również lepsza jakość przesyłanego sygnału, gdy korzystamy z urządzeń ROON Ready. 

Kolejnym bonusem, który wypracowaliśmy w ARCAM i który został wykorzystany w topowym wzmacniaczu RADIA A25 jest technologia wzmacniaczy klasy G, które pracują w klasie A i AB jednocześnie.
Gdybyś chciał na co dzień korzystać ze 100 W wzmacniacza w klasie A, to rachunki za prąd puściłyby cię z torbami :) wiec stworzyliśmy rozwiazanie, które wykorzystuje pierwsze 10 W do pracy w klasie A, a następnie, jeśli potrzebujesz więcej mocy to następuje płynne przełączenie do AB. 

Co warto podkreśli, a o czym wielu ludzi zapomina, to że w większości przypadków słuchania w warunkach domowych rzadko kiedy wykraczamy poza ów zakres 10 W, więc niemal przez cały czas będą oni słuchać w klasie A, a ta jest wolna od wielu zniekształceń, które wynikają z istoty konstrukcji wzmacniaczy AB. 


[img:3]W ramach serii RADIA zaprezentowano 3 wzmacniacze, CD i streamer

[img:4]Najmniejszy RADIA A5 + CD5 — piękny, minimalistyczny projekt, gdy urządzenia są wyłączone mają idealnie czarny i gładki front,  po włączeniu spora jego część okazuje się być czytelnym z daleka wyświetlaczem
(kliknij)

[img:5]Najwyższy w serii i najbardziej zaawansowany A25
(kliknij)

[img:6]Wzmacniacz zintegrowany A15 + odtwarzacz sieciowy ST5
(kliknij)

[img:7]Zaplecze również bardzo starannie wykonano, w ogóle korpusy całe z aluminium robią ponadprzeciętnie dobre wrażenie

W dobrym audio liczą się detale, a przysłowiowa „siła ognia” jest na drugim miejscu — u nas usłyszysz każdy oddech lub gdy muzyk kładzie palce na strunach. Gdy jesteś w stanie usłyszeć te dodatkowe informacje, to czujesz, że oto masz do czynienia ze wzmacniaczem prawdziwie wysokiej jakości.
Zobacz na nasze ceny, gdzie przykładowo A5 kosztuje poniżej 4.000 zł i potrzebujesz tylko pary kolumn regałowych (lub słuchawek — red.) plus telefonu, by odpalić świetnie brzmiący system. 

Wszystkie trzy wzmacniacze mają też wejścia gramofonowe.

Gdy popatrzysz na A25 za 8.500 zł na tle tych szalonych cen w sąsiednich pokojach, to posiada od wręcz rewelacyjnie dobrą relację ceny do jakości i możliwości. Dorzuć do tego streamer ST5 za 4.500 zł to dostajesz do ręki wybitny system, plus naszą bardzo udaną aplikację ARCAM RADIA APP i możesz przesyłać muzykę z serwisów jak TIDAL czy Spotify mając dostęp do 10.000.000 utworów. 

A co z plikami MQA?

Nasze urządzenia obsługują MQA, choć słyszałem, że istnieją firmy, które nadal nie wspierają tego formatu, u nas możesz również używać ROON'a jako odtwarzacza.

Zmieniając temat — planujecie jakieś nowe amplitunery kina domowego?

Nie.
AVR5,  AVR11, AVR21 AVR31 i AV41 pozostają nadal liderami w swojej klasie i są systematycznie aktualizowane. Wszystkie posiadają już HDMI 2.1 i wspierają wszystkie serwisy internetowe, więc nie ma żadnych powodów technicznych, by obecnie cokolwiek w nich zmieniać. 

Jak zapewne wiesz, jesteśmy numerem 1 wśród producentów amplitunerów kinowych w cenie powyżej 5.000 USD i jedną z głównych cech, która zapewniła nam tytuł lidera jest to, że każde urządzenie multichannel traktujemy jak sprzęt stereofoniczny. Dlaczego? Ponieważ w każdym filmie JEST MUZYKA, więc każdy nasz wzmacniacz AV ma przede wszystkim dobrze radzić sobie z instrumentami. Elektronika nie rozróżnia czy odtwarza koncert, czy hollywoodzką bitwę w kosmosie, natomiast ty wiesz, jak powinien brzmieć fortepian czy skrzypce, natomiast strzelający laser to kwestia umowna :) 

Wzmacniacze mają wystarczający zapas mocy, by poradzić sobie z każdym wybuchem, ale to muzyka buduje jakość ścieżki filmowej i dlatego nasze AV są tak dobre. Jestem przekonany, że na dziś tworzymy najlepsze brzmieniowo wzmacniacze AV na rynku. 


Na takiej imprezie jak Audio Video Show bardzo często goście przykładają większą uwagę do dużych systemów, ot choćby dlatego, że na codzień zwykły śmiertelnik nie ma do nich dostępu, natomiast sprzęty „codzienne” przelatują trochę po łebkach.
W przypadku prezentacji ARCAM’a widać było ciekawe zjawisko — ludziska wpadali do sali, rzucali okiem, że takie małe coś stoi, zawijali się na pięcie chcąc cwałować na poszukiwanie kolejnych sensacji i… zostawali tak na moment w pół kroku, gdy dźwięki zaczynały przebijać się przez zwoje ośrodka analizującego... wykonywali kolejny półobrót, siadali i słuchali. 


[img:9]Trudno było dać wiarę, że to, co słychać wydobywa się z tak niepozornego systemu, a do tego te mikroszczegóły, jakie potrafi oddać A25 powodowały, że system za mniej niż 5.000 Euro stawiał sąsiadów za 200.000 Euro w nieco niekomfortowym położeniu :)
 / to była prezentacja skrojona pod rozmiar typowego domu i czarowała
(kliknij)

[img:1]W roli kolumn wystąpiły SPENDOR CLASSIC 3/1 / kabelki CARDAS AUDIO
(kliknij)

[img:10]Pilot również „pod kolor” / na drugim ujęciu „daszek” osłaniający i ukrywający kable
 / przypuszczam, że RADIA znajdzie szczególne uznanie u kobiet, oraz ludzi mających dystans do powagi swojego majestatu :)
(kliknij)

Nasza dalsza rozmowa zeszła na temat ATMOS MUSIC, którą mój rozmówca chwalił za niesamowite możliwości. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że sprzęt AV ARCAM’a ze swoją ponadprzeciętną zdolnością do odtwarzania muzyki 2D również z 3D bosko sobie poradzi. 

Nie wiem jak jest w Polsce, ale w Holandii słuchanie ATMOS MUSIC jest już ogromnie rozpowszechnione, ponieważ tam zadbano o odpowiednią „edukację”. My w ARCAM ogromnie wierzymy w sukces tak miksowanej muzyki — to jest przyszłość. 

Gdy już postawimy atmosowe kino domowe, to tylko kwestą czasu jest nim włączymy (oczywiście z ciekawości) jakiś utwór zmiksowany przestrzennie, a potem drugi i trzeci i już nie będziemy chcieli powracać do stereofonu, która nagle stanie się taka… zabytkowa :)

Zapewne u was też lekarze zalecają, by codziennie jeść owoce i warzywa, ja to zalecenie nieco zmodyfikowałem... 

Recepta Alana Davidsona na długowieczność: 
„By zachować zdrowie, codziennie zjadaj 5 owoców, 5 warzyw, oraz słuchaj 5 utworów, by zrelaksować również umysł i ciało.” 


Gdyby ktoś ze znajomych mnie zapytał, co mi tam ostatnio fajnego wpadło w oko, to wskazałbym właśnie na RADIA. Sprzęt o znakomitej relacji ceny do jakości, estetyczny i wymagający naciskania mniejszej liczby guzików — od strony technicznej to kawał solidnej roboty i do tego bez plastikowych oszczędności — stal + aluminium + technologia. 
Oczywiście można pójść w któryś z tańszych wzmacniaczy, ale jeśli tylko budżet pozwala, to A25 jest strzałem w dziesiątkę. 


[img:2]Alan Davidson

[img:8]Mam nadzieję któregoś dnia zobaczyć żółtego ARCAM'a z czarnymi akcentami i wtedy będzie wyglądał jak sportowy samochód czym de facto już jest…

Odtwarzacze CD Streamery Wzmacnianie

Gdzie kupić?

ARCAM

Dystrybucja w Polsce:

Audio Center Poland

adres:
ul. Henryka Sucharskiego 49 30-898 Kraków

Sklepy muzyczne > ARCAM rozwiń listę sklepów

reklama
Może Cię zaciekawić:
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz