29 listopada 2024 08:03
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Aplauz Aplauz tel: +48 22 751 42 39 www.aplauzaudio.pl

SENNHEISER: HD 620S / Momentum 4 / Momentum Sport - było w czym wybierać

Największym grzechem Sennheiser'a jest robienie za dobrych produktów. Dlaczego? Ponieważ osiągnęły one w wielu przypadkach poziom utrudniający ich dalszy rozwój, natomiast jak już coś pokazują, to to robi wrażenie... chociażby jak nowe, referencyjne, zamknięte słuchawki wokółuszne HD 620S z dźwiękiem podobnym do modeli otwartych, ale pozbawionym ich "wad". 


(kliknij, żeby obejrzeć i wyłącz polskie napisy, bo algorytm YouTube się nie popisał)

[img:7]

[img:4]HD 620S

Edek Popławski: Z nowych produktów pierwszy raz pokazujemy w Polsce na dużej imprezie HD 620S, czyli słuchawki klasy audiofilskiej o konstrukcji znanej serii HD 500, ale w zamkniętej obudowie , które Sennheiser reklamuje wręcz jako brzmienie słuchawek otwartych, co poniekąd jest prawdą.

Miałem okazję podczas premiery porozmawiać z ich konstruktorem, więc odsyłam zainteresowanych do odpowiedniego tekstu.


[img:3]MOMENTUM True Wireless 4

(kliknij)

Kolejną z tegorocznych premier są MOMENTUM True Wireless 4. Wizualnie pozostały bez zmian, doszły tylko nowe kolory, natomiast w porównaniu do poprzedniej generacji, poprawiono trochę drobiazgów technicznych i software'owych, więc z dumą mogę powiedzieć, że Czwórki są słuchawkami naprawdę dopieszczonymi i o bardzo fajnym brzmieniu. Tu naprawdę widać i czuć kunszt serii MOMENTUM.


[img:2]MOMENTUM Sport

Sennheiser po raz pierwszy pokusił się też o zrobienie słuchawek True Wireless sportowych w ramach serii MOMENTUM. Do tej pory czegoś podobnego w ofercie nie było. Oczywiście były słuchawki sportowe, ale nie w wersji luksusowej, a taka właśnie jest seria MOMENTUM. 
Ich sportowy charakter objawia się m.in. wbudowanymi czujnikami mierzącymi tętno i temperaturę, które spinają się ze wszystkimi dużymi ekosystemami fitnessowymi jak np. Apple Zdrowie — komunikują się z aplikacjami przesyłając dane. Oczywiście mają też certyfikat odporności na wilgoć, więc można w nich spokojnie biegać w deszczu, oczywiście pomijając pływanie i specjalną konstrukcję zapobiegająca wypadaniu. 
Jak na słuchawki sportowe brzmią naprawdę bardzo, bardzo fajnie trzymając poziom serii MOMENTUM.


[img:6]ACCENTUM True Wireless ATW1

W maju były pokazywane jako prototyp, u nas gotowy produkt — ACCENTUM True Wireless o nietypowym jak na Sennheiser'a wyglądzie, gdzie poza hybrydowym ANC i bardzo przyzwoitym czasem pracy na jednym ładowaniu zmieniły się proporcje etui na bardziej kieszeniowe, czyli płaskie. Kształt samych słuchawek też jest jakby bardziej fizjologiczny. 


[img:5]HD 490 Pro

Natomiast my jako firma Aplauz i dystrybutor Sennheiser'a w Polsce po raz pierwszy zorganizowaliśmy na Audio Video Show wystawkę słuchawek profesjonalnych, a tego do tej pory nie robiliśmy. 

Odwiedzający mogą posłuchać nie tylko modeli podstawowych znanych z oferty Sennheisera od dłuższego czasu, jak na przykład HD 25, które są na rynku od lat 70-tych, ale również nowych HD 490 Pro
W przypadku HD 490 Pro szczególnie mocno czuć kunszt i jakość niemieckiej technologii, tak... te 490-ki naprawdę wymiatają, powiedziałbym, że one są takimi nowymi 600-kami. 

Sennheiser bardzo mocno skupia się obecnie na rozwoju działu produktów profesjonalnych — inwestują i rozwijają takie produkty jak mikrofony, czy produkty do komunikacji biznesowej i właśnie słuchawki profesjonalne. 


[img:1](kliknij)

W soudbarach pozorny "zastój", bo jak się zrobiło coś raz, a porządnie to po co przy tym na siłę grzebać, przecież formaty dźwięku kinowego nie zmieniają się od dawna.
Natomiast potwierdzam słowa Edka Popławskiego z filmu, bo nie raz sam widziałem jak ludzie szukali po kątach ukrytych głośników efektowych — istnieje wiele soundbarów z dźwiękiem przestrzennym, ale na ich tle duży AMBEO to absolutna elita. 
Jaskółki po kątach ćwierkają, że za rok ma się coś pojawić, natomiast na chwilę obecną zupełnie nie wiadomo co to będzie, czy update, czy coś zupełnie nowego. 

Słowo komentarza redakcyjnego — W porównaniu do lat 80-tych i 90-tych przyrost liczby producentów słuchawek jest nadal lawinowy i tak coś czuję w kościach, że niedługo będziemy świadkami głębokiego kryzysu w tym sektorze, a wiele firm tego nie przetrwa.
Patrząc na Strefy Słuchawk w Warszawie czy w Monachium widać, że zdrowy rozsądek dawno już poszedł na spacer do lasu, a to co się tam dzieje jest coraz bardziej pozbawione ekonomicznego sensu. 

Jak markowi producenci mają konkurować z zalewem rynku przez azjatycki badziew po 10 zł? 
Ja bym tu nie liczył na instynkt samozachowawczy konsumentów, owszem jest grupa ceniąca jakość ponad wszystko, ale to jest niestety mniejszość i ona się wolno rozrasta. Pieniądze się zarabia nie na najdroższych słuchawkach liczonych w setkach, a przyzwoitych, ale stosunkowo tanich i sprzedawanych w setkach tysięcy. Jeżeli więc mamy gigantyczną podaż ze strony nowych producentów z jednej strony i taniego barachła z drugiej (a wielu klientów patrzy na produkty jedynie przez pryzmat ceny) i wybierają słuchawki za dychę, bo modele za 50 / 90 zł wydają się im luksusem skoro są 5x / 9x razy droższe. To zaburza system przepływu pieniędzy od firm prowadzących badania i rozwój na rzecz kopistów. 
 

Bum na słuchawki, gdy uśmiechnięta garstka producentów biesiadowała na wielkim torcie, zaczyna powoli zamieniać się w stypę, gdzie nad nadpsutym tortem krążą stada żółtych much, a zza ściany coraz głośniej słychać kolejne gwoździe wbijane w wieko trumny. 

 

Słuchawki

Gdzie kupić?

SENNHEISER SENNHEISER www.sennheiser.pl

Dystrybucja w Polsce:

Aplauz

tel.: +48 22 751 42 39
tel.: +48 22 205 07 79
adres:
ul. Graniczna 19 05-092 Łomianki-Dąbrowa

Sklepy muzyczne > SENNHEISER rozwiń listę sklepów

reklama
Może Cię zaciekawić:
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz